Bilister!

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Sådär, då var premiären för gathojarna avklarad! Skönt, och ringrosten verkar inte sitta så djupt som man kunde befarat. Dock hade jag glömt (förträngt?) en aspekt av det hela:

Dessa jäkla :arsele till bilister som fortfarande finns överallt på våra vägar! Är det inte dags för avskjutning snart?

Jag hade helt glömt hur de lägger sig tre meter efter. Hur de kör ut hela sin jävla volvokombi tvärs över vägen och litar på att man kan ta sig runt ute på vägrenen. Hur de inte ens ser att man kommer för att de sitter och fipplar med mobiltelefoner/ungar/stereo/sitt organ. Idiotomkörningar följda av prejning för att de skulle av vägen ungefär där de valde att köra om.

I år blir det nog fanimig ett par gamla tändstift fastsatta på styret... så kan kanske någon lära sig hålla avstånd i alla fall.

:huvet :4skrika

Förutom en del puckon som inte ser sig för i stadstrafik så har jag blivit positivt överraskad idag! Många gick tom ut åt sidan så att jag kunde köra om :tummenupp
Men det är väl bara nån slags ovana så här i början av säsongen, innan dom har kommit i form och börjar jävlas seriöst :huvet

Hoztic skrev:
2071689 Många gick tom ut åt sidan så att jag kunde köra om :tummenupp

Ja det där är lite roligt. En del bilister är jättenoggranna med att hålla ut rejält åt höger när det blir lite köbildning, (hojåkare?) och en del tjurskallar ser det som sin uppgift att till varje pris hålla alla hojåkare bakom.
Likadant blir det ett jävla liv ibland när man åker fram först vid ett rödljus. Man är ju inte precis ivägen som hojåkare.

Fan, det kanske är "DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN"!? :D

Jaja, tog i alla fall och ringde upp mannen som låg i min nummerplåt på 70-väg och frågade om han hade någon tanke med förfarandet?

"Jag höll avstånd". "Jag tog ut när du blinkade med bromsljuset". "Är du polis?" "Du vinglade". "Är du polis?" (Igen - nervös?) "Varför ringa upp folk, de blir bara sura".

Känns bättre nu. :)

Gustav1 skrev:
2071835
Likadant blir det ett jävla liv ibland när man åker fram först vid ett rödljus.

Hur tar det sig uttryck?

Jag har aldrig varit med om några surisar och jag tar varje chans till att sticka längst fram! Nu har jag iofs bara kört en säsong också.... :wiggle

ft skrev:
2071676 Sådär, då var premiären för gathojarna avklarad! Skönt, och ringrosten verkar inte sitta så djupt som man kunde befarat. Dock hade jag glömt (förträngt?) en aspekt av det hela:

Dessa jäkla :arsele till bilister som fortfarande finns överallt på våra vägar! Är det inte dags för avskjutning snart?

Jag hade helt glömt hur de lägger sig tre meter efter. Hur de kör ut hela sin jävla volvokombi tvärs över vägen och litar på att man kan ta sig runt ute på vägrenen. Hur de inte ens ser att man kommer för att de sitter och fipplar med mobiltelefoner/ungar/stereo/sitt organ. Idiotomkörningar följda av prejning för att de skulle av vägen ungefär där de valde att köra om.

I år blir det nog fanimig ett par gamla tändstift fastsatta på styret... så kan kanske någon lära sig hålla avstånd i alla fall.

:huvet :4skrika

:4skrika akta dig för sådana här, :finger jävla pmsgubbe http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2047090&postcount=198

(Edit, har uppdaterat info, läs vidare i den aktuella tråden.)

Last edited:
Hardrock Ragge skrev:
2071874 Hur tar det sig uttryck?

Jag har aldrig varit med om några surisar och jag tar varje chans till att sticka längst fram! Nu har jag iofs bara kört en säsong också.... :wiggle

Jag har råkat ut för att det tutas och viftas frenetiskt och görs fula gester, du vet :finger till exempel. Men oftast brukar det inte vara några klagomål.

varva ner lite i trafiken....släpp förbi om det stressar någon bakifrån..eller kör ifrån, det som passar bäst...men ta det lugnt...inga dumma grejer, taklas med bilar gör bara ont.... :pannkyss på er där ute...

Gabor skrev:
2071905 varva ner lite i trafiken....släpp förbi om det stressar någon bakifrån..eller kör ifrån, det som passar bäst...men ta det lugnt...inga dumma grejer, taklas med bilar gör bara ont.... :pannkyss på er där ute...
Problemet ligger ju i att många billister lägger sig precis i röven på mig, jag kör till sidan och saktar ner, men idioterna vill fortfarande inte om utan dom SKA ligga och pressa mot mig som hojjåkare, sånna puckon ska ha :fatta! :fatta! :fatta! :fatta! :fatta! :fatta! :fatta!

i somras körde jag om nån gubbe i en golf som låg i 50 på 70-väg, jag kanske körde om i 80. Han fick frispel och började blinka med ljuset och hålla på. Kom i fatt mig vid en korsning vid stopp-plikt och la sig RIKTIGT nära bakom och fortsatte blinka och grejja.

Man undrar ju vad som rör i sig i huvet på såna människor ??? :3freak :confused:

ft skrev:
2071676 Sådär, då var premiären för gathojarna avklarad! Skönt, och ringrosten verkar inte sitta så djupt som man kunde befarat. Dock hade jag glömt (förträngt?) en aspekt av det hela:

jo ibland blir man riktigt frustrerad att man inte har något att kasta på vissa bilister när man åker!! :mad:
har funderat på att tejpa fast typ ett gammalt tändstift bakom instrumenteringen, som man kan slita loss och dra igenom en bakruta eller liknande :cdevil

danjel skrev:
2072004 jo ibland blir man riktigt frustrerad att man inte har något att kasta på vissa bilister när man åker!! :mad:
har funderat på att tejpa fast typ ett gammalt tändstift bakom instrumenteringen, som man kan slita loss och dra igenom en bakruta eller liknande :cdevil
Själv blir jag rätt arg på idioterna som kastar ut cig, bananskal, mcdonaldsmiddagar, burkar å annan skit ur sina bilar! :mad: :machinegu :kulspruta :finger En vacker dag kommer jag göra mig olycklig på nån sån där idiot! :4skrika

Vad tycker ni om bilister som känner för att spola vindrutan mitt inne i stan en solig dag då, när man ligger bakom :fatta! . Undrar om de gör det med flit eller. Inte särskilt roligt att åka in i ett moln av spolarvätska :fatta! :mad:

LowFlyer skrev:
2071954 i somras körde jag om nån gubbe i en golf som låg i 50 på 70-väg, jag kanske körde om i 80. Han fick frispel och började blinka med ljuset och hålla på. Kom i fatt mig vid en korsning vid stopp-plikt och la sig RIKTIGT nära bakom och fortsatte blinka och grejja.

Man undrar ju vad som rör i sig i huvet på såna människor ??? :3freak :confused:

Fäll ned stödet, gå fram till bilen och fråga!

Hårn1 skrev:
2072399 Jag vet varför det är bra med kolfiberförstärkning på knogarna på handskarna

har du vart inne på mariestadstråden och läst :D

Hoztic skrev:
2071899 Han måste ju ha fått syrebrist vid födseln och blivit tappad ofta som liten! :kocko Jävla idiot! :kulspruta

Ja jag hade god lust att nita honom med en rak höger (mycket nära att jag gjorde det också) , han försvann dock med svansen mellan benen o kommer han tillbaka så blir det att ta fram hammaren.

Bifogat

• bash.gif
    bash.gif
    2.9 KB · Visningar: 470
Last edited:
Min farbror, som åkt hoj sedan hedenhös, nitade backspegeln på en bilist som drog förbi alldeles för nära. Bilisten han inte riktigt med när han körde om o krossade backspgeln o drog ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park