Bilister. Finner inga ord!.!!!

Solid snake skrev:
Jo det är ju sant det du säger, men men, good luck till philsson iaf!

När jag krockade så körde en kärring (alltid kärringar) ut framför mig när jag var 10 meter från en korsning (jag på huvudled) och jag hann minsann inte bromsa eller väja.

Kan du tänka dig hennes ursäkt? "Jag såg dig inte för du hade inte ljuset på" Hur i HELVETE kunde hon se att jag inte hade ljuset på då? (Jag har för övrigt ALLTID ljuset på.)
mjo den ursäkten är väll lite av en standard :P
Halvljust syns inte direkt bra mitt på dagen då det är ljust ute.
Därför jag använder helljus så mycket som möjligt.
hellre några helljusblink tillbaka än att ingen lägger märke till en överhuvudtaget :död

Roughack skrev:
mjo den ursäkten är väll lite av en standard :P
Halvljust syns inte direkt bra mitt på dagen då det är ljust ute.
Därför jag använder helljus så mycket som möjligt.
hellre några helljusblink tillbaka än att ingen lägger märke till en överhuvudtaget :död
Jo det är sant, det syns jävla dåligt, detta var dessutom mitt på dagen vid 16-17 tiden, och solen stod högt så man tycker att kärringahelvetet borde ha sett en.

Speciellt när hon har väjningsplikt.

Solid snake skrev:
Jo det är sant, det syns jävla dåligt, detta var dessutom mitt på dagen vid 16-17 tiden, och solen stod högt så man tycker att kärringahelvetet borde ha sett en.

Speciellt när hon har väjningsplikt.
vad ansåg försäkringsbolaget?
kan iof inte tänka mig att du var tvungen att betala något men kul att veta :)

Har du inte gjort en polisanmälan - gör det omedelbart!

(och för fasiken. Det heter inte "sesong", det heter "säsong".)

Roughack skrev:
vad ansåg försäkringsbolaget?
kan iof inte tänka mig att du var tvungen att betala något men kul att veta :)
Jag betalade inte ett skit, kärringen körde in mig, polisen sa också att det var hennes fel, sen när jag sa att hon försökte smita så blev det ännu värre för henne.

Hon körde vidare en bit och jag sprang efter henne på en stukad fot och skrek alla svordomar jag kunde just då och slog på bilen så stannade hon, höll på att slå ihjäl henne när hon klev ur bilen.

Mest för att jag var rädd och chockad (man blir rätt chockad av det) sen kom ju ilskan, arg som fan var jag, hela vägen in till sjukhuset, skällde ut alla för att de skulle ju tvunget pilla på foten så det gjorde skitont.

Men men, fick 10k för bågen tror jag och 3000 sketna kronor för sveda och värk, hjälmen var inräknad i det priset, fy fan säger jag bara, jag har fortfarande ont i min fot och i mitt ben.

Det ska inte vara ditt fel.

Vid T.ex en omkörning i den riktning du körde så har han väjningsplikt mot det fordon som för tillfället även befinner sej i hans tänkta (ditt motsatta) körfält.

Skönt att det gick bra med dej. :)

Det e så j*vla tråkigt sånt här, vet inte hur många gånger man blivit prejad....bästa var nog när jag körde en liten honda cb400 och kom ikapp 3 bilar på en smal väg. Hade nyss fått körkort så man blinkade ju ut och växlade ner men när jag var brevid den första bilen bestämde sig han oxå för att köra om dom andra :huvet. Var bara att väja åt vänster....hamnade mellan dom yttre strecken och gardisten...men det gick ju att ligga tre i bredd så det var ju inga problem :3freak. Men vad kan man egentligen förvänta sig av pensionärer :fatta!.
Behöver du vittnen så går detta att ordna....annars vet jag lite folk som kan ordna så han tar på sig allt!
Krya på dig.
// V.

En liten sak bara! Om det är huvudled på den väg som du kör på
så spelar det ingen roll vart du finns på denna väg, alla som kör in på huvudled har
väjningsplikt i alla fält och körbanor!
Du har inget att vara rädd om han har gjort felet!

Hoppas du kryar på dig snabbt!

philsson skrev:
Var påväg till min kära mormor för att äta lite tårta på hennes födelsedag så kommer denna IDIOTEN! fram och sabbar hela min sesong.
Jag körde på huvudled och höll ca 60 på 50 väg helt plötsligt så åker en stillastående bil som står på en angränsande väg till höger mitt ut på min körbana och jag försöker väja men han fortsätter åt det håll jag väjar och vi frontalkrockar! :kocko
.....................................

Och du ringer inte snuten?? Ring och säg att dom bråkar med dig, att snubben har försökt smita.... att du tror fan att han har druckit ngt för han verkar efterbliven osv, då kommer dom!!!

Har gjort så flera ggr när jag körde taxi, och jag kan lova att dom kommer i 180 km/h. Framför allt när dom försöker skylla ifrån sig, har faktiskt lyckats med bedriften att få folk att förlora sitt kk!!

Den här snubben kan mkt väl förlora sitt kk, fixa ett "vittne" som satt i bilen bakom snubben och såg att han inte gjorde stopp!

Solid snake skrev:
jag har fortfarande ont i min fot och i mitt ben.

tror det är att om man fortfaradne lider av skador 2år efter en olycka kan man även plocka ut lite ersättning för skadorna, ring FB och fråga lite :)

Tur att du klarade undan såpass bra! Kunde gått mycket värre :3freak Väldans snyggt gjord flash :tummenupp

Vittnet som du berättar om. Vad vittnar han om? Dvs vad säger han sig ha sett? Tror snarare hans version kan vara en fördel för dig. Spelar ingen roll om vem fel han tycker det är. Så länge han vittnar om att du kom körandes och andra bilen svängde ut.

Att du kör på honom i fel körbana har ingen direkt påverkan vad jag vet på vems felet är. Så länge det är nära korsningen vill säga. Stoppskylt betyder väjningsplikt för ALL trafik på vägen man svänger ut på. Precis som många andra svarat i denna tråden.

Jag har varit med om en incident (där allt slutade lyckigt) med bil där jag körde om en buss och precis som i flashen någon svängde ut från gata med stopplikt. Killen i andra bilen chansade på att hinna ut innan bussen vilket han oxå gjorde med knapp marginal... vad han inte hade i beräknande var att jag låg i omkörning. Som tur var hade jag sett honom och var förberedd och kunde ställa mig på bromsen. Visst var det inte så lyckat att köra om när jag sett en bil som ska svänga in på vägen (att man har rätt hjälper inte mer än att det kan stå på ens gravsten). I alla fall... det jag vill komma till är att du kommer över i fel körbana påverkar inte nämnvärt.. då han har väjningsplikt för dig oavsett körfält :)

Hoppas han håller fast vid att han inte såg dig = solklart hans fel.

Två viktiga saker: Polisanmäl om du inte gjort det och ta dig till sjukhuset!
Kanske inte främst för benskadan. Skulle det vara så att du får men efteråt, typ rygg eller nacke eller annat som kanske bara känns ömt/blåslaget idag så är det väldigt svårt att få rätt till sådan ersättning om man inte har blivit undersökt av en läkare efter olyckan. Är oftare än man tror att skador gör sig påminda först senare. Ersättningen du går miste om ifall du har någon sådan skada som visar sig först senare får pengarna för hojen att vara som lite benisnpengar.

Krya på dig och lycka till! Hoppas det löser sig snabbt och smidigt. :tummenupp

Solid snake skrev:
.... Men men, fick 10k för bågen tror jag och 3000 sketna kronor för sveda och värk, hjälmen var inräknad i det priset, fy fan säger jag bara, jag har fortfarande ont i min fot och i mitt ben.

Precis vad jag ville komma åt i inlägget jag skrev :)

Dags för dig Solid snake å uppsöka läkare igen för fot och ben. Kanske är så (vilket man inte får hoppas) att du har någon permanent skada. Så läkarjournalen på att du skada foten å benet vid olyckan + nytt läkarutlåtande om skadan är permanent = ytterligare ersättning av försäkringsbolaget. Kan röra sig om belopp med minst lika många nollor som för bågen.

Så länge han och hans vittne inte blåljuger om händelseförloppet så har han ingen chans med tanke på huvudled/stopplikt. Coolt med flashen för tydlighetens skull. :tummenupp

philsson skrev:
Var påväg till min kära mormor för att äta lite tårta på hennes födelsedag så kommer denna IDIOTEN! fram och sabbar hela min sesong.
Jag körde på huvudled och höll ca 60 på 50 väg helt plötsligt så åker en stillastående bil som står på en angränsande väg till höger mitt ut på min körbana och jag försöker väja men han fortsätter åt det håll jag väjar och vi frontalkrockar! :kocko
Han påstod att han aldrig såg mig. Inte fören de small. Och att han höll högst 10km/h vid smällen vilket jag hävdar var mer. 30km närmare. Jag han bromsa upp hojen lite men pga rullgrus så la jag den på backen innan den kasade in och mosade gafflar, instrumentering, styrkrona, toppkåpa mf, speglar mm under bilen. Krossade spoilern och kylaren på bilen. Själv rullade jag bredvid bilen åt höger efter att ha landat på knät! All utrustning förstörd!.
Han vill inte erkänna sig skyldig till något eftersom han säger att han stannade vid stopp och sen körde ut utan att se mig. :kocko Han ville även få det till att jag var vållande eftersom jag befann mig på hans vägbana!
såhär ser benet ut för närvarande. Skyddet tog smällen sen revs det bort så kom det igenom lite därav skrapsåret. Kan tillägga att det gör väldigt ont. Kom hem från akuten för några timmarsen. Tur att jag "klarade" mig så bra trots allt. Hade jag och hojen bytt plats vet jag åtminstonde vem som skulle fått betala min begravning. :huvet

Shit vilken otur.tur att det gick bra med dig iaf,jag tycker du ska polisanmäla han.
idioten är skyldig att se att det är fritt fram att köra,när du gick ut i vänster körfält var det för att undvika köra in i sidan på han.
Jag såg i din profil att du är född 87. Det finns många som försöker sätta yngre på plats och skylla på dom, men som sagt jag tycker du ska göra polisanmälan så idioten :kocko åker dit för det han gjort

dwestlund skrev:
Snygg illustration, hur gjorde du den?
Jag förstår hur du tänkte, HAN SER MIG JU. Själv klart borde han insett sitt misstag och stannat från sina 10kmh och låtit dig manuvrera ut det i dina 60.
Nu vet vi hur "bilister" tänker, lite mera is imagen och ha två allternativ i huvudet kan ju reda ut det. Först tänka Hö, sen va berädd på väja Vä.
Berätta vidare hur det går.
/Dennis
Jag ska göra en polisanmälan nu så fort jag kan och sen ska jag försöka komma till olycksplatsen och ta lite kort. :tummenupp
johan.simonsson skrev:
Är bromsspåren från din hoj eller hans bil?
För en bil som kör i 10km/h lämnar inga bromspår....
Nej bilen såg jag inga bromsspår men hojen däremot den lämnade bromsspår som bara den tror jag låste hjulen direkt när jag började bromsa. :3freak
valium skrev:
Behöver du vittnen så går detta att ordna....a
// V.
:hihi
josman skrev:
Den här snubben kan mkt väl förlora sitt kk, fixa ett "vittne" som satt i bilen bakom snubben och såg att han inte gjorde stopp!
Vi har ett vittne som låg bakom honom men det vittnet och hansjälv är typ bästa kompisar eller nåt :yoparty .. :mad:
De är båda överäns om att han körde fram till stopptecknet och stannade sen körde han ut och small med mig typ. De är säkra på att han stannade och vittnet tror att han inte såg mig. Alltså han försöker stärka att han inte gjort nåt fel. "jag stannade och kollade, såg inget och körde ut"

Som sagt kanske jag kan vända vittnet till min fördel? han vittnar om att han kör ut när jag kommer.

Schysst att ni gillade flashen :)

Han är på sannolika skäl misstänkt för vårdslöshet i trafik (om jag vore polis dvs....). MEN: Ring ALLTID polisen vid en trafikolycka. Är det möjliga personskador inblandade är de skyldiga att komma.
Och förresten, när de frågar hur fort du körde - säg 50 (inte 60).

philsson skrev:
blablaQUOTE]

Men det finns inget till deras försvar. Det är hans fel för han körde ut utan att se dig och att han har väjningsplikt.

Det är inge snack. Jag hoppas inte han tror att det kommer bli ditt fel.

Gjorde ungefär samma sak förra året.

Han körde ut framför mig och då bromsa jag och trodde han skulle åka ut för att missa mig. Men den jäveln tvärnitar i mitt körfält, då var det försent redan..
Han hade bara väjningsplikt där. Det var solklart hans fel.

philsson skrev:
Jag ska göra en polisanmälan nu så fort jag kan och sen ska jag försöka komma till olycksplatsen och ta lite kort. :tummenupp

Nej bilen såg jag inga bromsspår men hojen däremot den lämnade bromsspår som bara den tror jag låste hjulen direkt när jag började bromsa. :3freak

:hihi

Vi har ett vittne som låg bakom honom men det vittnet och hansjälv är typ bästa kompisar eller nåt :yoparty .. :mad:
De är båda överäns om att han körde fram till stopptecknet och stannade sen körde han ut och small med mig typ. De är säkra på att han stannade och vittnet tror att han inte såg mig. Alltså han försöker stärka att han inte gjort nåt fel. "jag stannade och kollade, såg inget och körde ut"

Som sagt kanske jag kan vända vittnet till min fördel? han vittnar om att han kör ut när jag kommer.

Schysst att ni gillade flashen :)
Om situationen är som du beskriver är det ingen fara för dig, att köra ut på en väg med stoppplikt är ju som att backa...."FÖRAREN ÄR ALLTID SKYLDIG IFALL NÅGOT HÄNDER"!

Gubbsen verkar vara i tron att så länge man inte bryter mot stopplikten så är det inget fel att köra på folk efter det. :kocko Som sagt, de har ingen chans.

philsson skrev:
spelar ingen roll om han stannade eller inte.
Han stog helt enkelt inte still tillräckligt länge för att få en tillräckligt god överblick av trafiksituationen. så pisk ska han ha :smasha

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman