Bilister är Orsak Till Hojolyckor

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Hittade följande undersökning som bevisar att
Sporthojsåkare INTE är de största bovarna....:)

Bilister orsakar de flesta olyckorna

2007-09-17
Englands största försäkringsbolag för motorcyklar har granskat olyckor bland försäkringstagare och sett att andra fordon orsakar över två tredjedelar av hojolyckorna.

I undersökningen ingick över 230 000 försäkringstagare i företaget, enligt MCN. Över 66 procent av motorcykelolyckorna orsakades av andra som använde vägen.

Utredningen visade också att förare på de tvåhjulingar med lägst effekt såsom scootrar och mopeder löper störst risk att bli utsatta för en olycka.

"Unga förare, oerfarna förare, de utan någon försäkringsbonus och de på scootrar och mopeder var utsatta för störst risk", står det i meddelandet från företaget.

Detta är väl inte direkt överraskande man ser så mycket konstiga saker i trafiken jag blev lämnad företräde då jag skulle in i en rondell häromdan...dvs bilen stannade inne i rondellen...vi älskar pensionärer med körkort!!! Tror att det beror mycket på att mc är ett intresse såväl som fordon och därför är brukaren mer benägen att lära sig hantera den!

...jag blev lämnad företräde då jag skulle in i en rondell häromdan...dvs bilen stannade inne i rondellen...

Kanske var en turist (eller pensionär som du säger ;) ). Tro det eller ej men i vissa länder har fordonet inne i rondellen väjningsplikt mot de som ska in i rondellen. Riktigt korkat :huvet

Kanske var en turist (eller pensionär som du säger ;) ). Tro det eller ej men i vissa länder har fordonet inne i rondellen väjningsplikt mot de som ska in i rondellen. Riktigt korkat :huvet

Estland har väjingsplikt i rondellen. eller var de något annat Ballt land? :va

hade mig med...

kom en habibi... så pallnitade i rondellen föe att släppa in mig...

vissa borde då fan inte få köra bil i sverige..

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti