Bilist körde på motorcyklist och smet i Ludvika.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Saxat i från www.dt.se

En motorcykel och bil kolliderade på Östrastorgatan i Ludvika, i närheten av Statoil. Olyckan skedde på midsommardagen, tjugo över åtta på morgonen.

Bilisten kom körande i riktning mot centrala Ludvika och skulle göra en vänstersväng in på Östra Storgatan, när olyckan skedde.

Motorcyklisten ,som färdades i riktning mot Borlänge, blev påkörd av bilisten, som sedan smet från platsen .

Mc-föraren transporterades till sjukhus med lättare skador .

Är det bara inbillning hos mig att det smits betydligt oftare nu än förr? Jag tycker det här i alla fall är för djävligt...

Typisk rattfylla. Paniken går igång då föraren vet att han själv är berusad, sticker därifrån så att det inte uppdagas:mad::näsblod

Jävla A-Hole:4skrika:4skrika Lita aldrig på något eller någon med 4 hjul:mattias

Bliir så aarrrg!!

Oavsett fel eller rätt så är det väl alltid fel att avvika från en olycka. Oavsett skadeomfattning... ( >0 ):fakta

Oavsett fel eller rätt så är det väl alltid fel att avvika från en olycka. Oavsett skadeomfattning... ( >0 ):fakta
Men då är det ju fel och inte rätt. :hihi

Du har rätt. Att smita från en olycka är alltid fel oavsett vem som är vållande. Vad det gäller MC-föraren som smet från platsen så sitter hans kort troligen ganska löst.

Edit: Blandade ihop trådar. :gnissla
Edit igen: E jag full eller?

Last edited:
han ville omedelbart ta död på rycktet om fyllekörning.

Men å andra sidan så skulle nog de flesta vilja göra det oavsett....

Men i det här fallet så är ju han inte försvunnen och jag antar att blodprov är tagna. Här kommer det hela redas ut och troligen får den som är skyldig till något stå för det. Händelsen i Ludvika käns värre.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back