Bilist Jävlar

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
:huvet kommer på dalagatan å precis i en korsning kör en gubbe ut framför mig utan att ens titta åt håll! + att han ska stanna för att lämna företräde..hur som helst jag blir tvungen att tvärnita,han sticker iväg å jag lack som faan efter får tag i honom vid korsningen dalagatan/odengatan..å säger åt honom med hela mitt register :fatta! han börjar nästan att böla..å typ förålt jag såg verkligen inte dig!!! så passa er där ute.."faan vad snee jag e!!!! :huvet :huvet

ninja_1 skrev:
:huvet kommer på dalagatan å precis i en korsning kör en gubbe ut framför mig utan att ens titta åt håll! + att han ska stanna för att lämna företräde..hur som helst jag blir tvungen att tvärnita,han sticker iväg å jag lack som faan efter får tag i honom vid korsningen dalagatan/odengatan..å säger åt honom med hela mitt register :fatta! han börjar nästan att böla..å typ förålt jag såg verkligen inte dig!!! så passa er där ute.."faan vad snee jag e!!!! :huvet :huvet

konstigt, sånt inträffar flera ggr varge år, för oss hojåkare asså.

Folk på hojar kommer väldigt snabbt fram, bilisterna kollar dit och där är ingen nästa sekund är där någon. Därför många olyckor sker mellan bilister och mc åkare för bilister som själva inte kör mc kan inte avgöra hur fort en mc kommer framåt och tror att de hinner köra innan du kommer. Så därför är det bättre att släppa på gasen och behålla livet när man kommer i en sådan situation. För man vet inten hur den andra tänker i bilen.
Kör säkert :banana

Nu vet jag inte riktigt om gubben tittade åt dit håll ens och jag säger inte att det var dit fel så tro inte det, bara en liten upplysning för dem som inte tänkt på det
Ha en trevlig helg alla! :fyllisar

Last edited:
Läskigt som sjutton när sånt händer!
Hoppas ingen tillgriper våld bara, då sänker man sig till en riktigt dålig nivå.

Haft samma problem i helgen bägge gångerna i rondeller,bägge gånger ett visst kön som har kasat ut framför en på sina dubbdäck,lyckligtvis så gick det sakta så att man hunnit reagera och kunnant väja/bromsa.

Har också blivit trängd av en mitshubisi som smekte förbi benet tydligen hadde han glömt svänga när vägen svängde vilket fick hans fina bil att sikta in sig på mig.Chauffören fick smaka på farbrons verbala vrede,tro dock inte att han hörde det genom rutan och hjälmen men han uppfattade mitt tydliga kroppspråk.(tänkte i ett svart ögonblick död åt hans backspegel men stannade vid tanken).För vad hade det löst.
Samt en kille som stannade halvägs ute i vägen och vinkad att jag skulle köra förbi...smart

Så ta det lungt...bilister kommer från en annan planet om vi bara visste vilken

Händer bilister också, och inte alltid andras fel.

Kom idag till en korsning med väjningsplikt, och stor lastbil framför som också hade väljningsplikt. Så är det en huvudled som korsar (50väg), så svänger lastbilen då det inte kommer nån, så blåser nån idiot i 120 på 50vägen och tvärnitar i sista sekund så han inte kör in i lastbilen. Sen tutar han som fan och lackar på lastbilen, står där i korsningen bra stund efter lastbilen åkt och ser ut som förvånad över att lastbilen svängde. :kocko

Va ute och körde på vischan idag...
kommer upp bakom en gammal golf. Signalerar med ljustutan att jag skall köra om, blinkar och börjar gasa på. Då går bil jäveln ut i motsatt fil. (hela bilen över på den andra filen). Vinglar fram över hela vägen.Undrar va fan idiot jäveln håller på med...
När jag sedan kör om honom ser jag att han letar efter nåt på passagerarsidans golv med hela kroppen ner förbi passagerar sätet.
Ett under att han inte körde av vägen, eller trängde av mej.

:kocko

Stephen skrev:
Snäll vette f_n men du har en förbenat snygg hoj..../dåren du stötte på på kungsholmen i lördags(?).. :banana

hehe din virrpanna det va i fredags! ska det bli nice väder i helgen kan vi ju dra en repa :yoparty

Detta tåls att säga en siljard gånger....

Framför din hoj som om du vore osynlig... OK inte roligt alla gånger... men i närheten av bilister så är det en nödvändighet för överlevnad.

Alltså...kom ihåg att du är... absolut osynlig...!!!

Madhonda skrev:
Alltså...kom ihåg att du är... absolut osynlig...!!!

Det går att råda bot på med relativt enkla och billiga medel.

acc_reflex.jpg

:hihi

Eller en sådan här, som GSXR1100R har monterad på röven:

Bifogat

• LGF.jpeg
    LGF.jpeg
    3.1 KB · Visningar: 30
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back