Bilinredningsvinyl?

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag ämnar snofsa till en bilinredning, instrumentpanel, dörrsidor, mm och vill ha en bra elastisk vinyl man kan njugga dit medelst spraylim el dyl.

Det enda jag hittar är kålfijber eller vinyler som ser ut som oxhud. Jag är mer ute efter något lite mer gummiliknande, någon elastisk, mattsvart gummivinyl typ. Finns det öht eller kan jag glömma det?

Funkar sadelöverdragsvinyl tro?

jelp mej

Fram med såret, så hämtar jag salt:

Strax innan semestern var jag med om att slänga nära ett ton inredningsvinyl avsedd för Saab.
Det smärtade mitt småländska judehjärta, men för en gångs skull insåg jag att jag inte kan spara på all gammal skit jag hittar.

Edit: Glömde tipsa.
Kolla med "Sybo". Han har kunskapen och kan förmodligen sälja en bit till vettigt pris.
http://www.sybo.se/

Last edited:
Tackar skrotis. Illa med SAABvinylen men det är väl som med allt annat i livet antar jag.

Tackar skrotis. Illa med SAABvinylen men det är väl som med allt annat i livet antar jag.

Jag har rulle svart bilvinyl i hojgaraget, vet dock inte om det är rätt sort för dig.
Brukar köpa sånt på Östersjökompaniet. Ligger på Kungsholmen rätt nära min båt.

Jag har rulle svart bilvinyl i hojgaraget, vet dock inte om det är rätt sort för dig.
Brukar köpa sånt på Östersjökompaniet. Ligger på Kungsholmen rätt nära min båt.

Värt att kolla upp. Tänkte börja med att försöka hitta exakt det jag vill ha men om det inte verkar finnas är jag öppen för det mesta.

Värt att kolla upp. Tänkte börja med att försöka hitta exakt det jag vill ha men om det inte verkar finnas är jag öppen för det mesta.
Den här är ungefär samma som i merca, det var till mercan jag köpte. Behövde 2 dm2 men fick bara köpa minst en löpmeter (jävla ord, kåt tax?)

Last edited:
Njae tanken har inte ens slagit mig.
Har du röd sytråd kan vi byta. Måste kantsy min Seffle-vimpel till båten. Den har börjat fransa upp sig. Tänkte försöka få ut en säsong till innan jag byter till min nya. Inte kul med suddiga vimplar på stagen när man en sommarmorgon pinknödig och matt smäller upp ruffluckan och blickar ut. Jag får metanolnoja innan jag fattar att det inte är synen.

Måste kantsy min Seffle-vimpel..

Vem måste inte det...

Det här med sygreyer är något jag verkligen inte har koll på utan att försöka fånga grabbpoäng. Skulle verkligen vilja kunna sy men varenda maskin jag suttit med har helt utan förklaring inte bara småstrulat utan fullkomligt härdsmält ihop till oigenkännlighet.

Ska lufsa in på någon textilaffär i dagarna och exponera min okunskap så kanske man linkar ut med en rulle eller två under armen.

Har du röd sytråd kan vi byta. Måste kantsy min Seffle-vimpel till båten. Den har börjat fransa upp sig. Tänkte försöka få ut en säsong till innan jag byter till min nya. Inte kul med suddiga vimplar på stagen när man en sommarmorgon pinknödig och matt smäller upp ruffluckan och blickar ut. Jag får metanolnoja innan jag fattar att det inte är synen.

:rofl

Vem måste inte det...

Det här med sygreyer är något jag verkligen inte har koll på utan att försöka fånga grabbpoäng. Skulle verkligen vilja kunna sy men varenda maskin jag suttit med har helt utan förklaring inte bara småstrulat utan fullkomligt härdsmält ihop till oigenkännlighet.

Ska lufsa in på någon textilaffär i dagarna och exponera min okunskap så kanske man linkar ut med en rulle eller två under armen.

Då rekomenderar jag åter igen ett besök hos Sybo.

Då rekomenderar jag åter igen ett besök hos Sybo.

Herr Sybo kommer garanterat få ett samtal från undertecknad. Men jag måste ha lite pondus då mitt mål är att försöka styra upp min landstingsblåa inredning till något mer hanterbart och jag såg att herr Sybo besatt rosa sparklevinyl vilket jag förmodar att han kommer försöka sälja på mig...

Njae tanken har inte ens slagit mig.

Innan 2007 klädde jag in alla mina hojjar i tyger, allt från päls till krokodilvinyl.
Olssons tyger i mitten av sveavägen är den butik med störst utbud vad jag känner till.
Ett besök där riskerar orsaka att allt man äger blir inklätt, vilket inte vore så dumt.
Tror fö jag har några meter krokodilvinyl som skulle kunna skänkas om det är intressant :-)

Innan 2007 klädde jag in alla mina hojjar i tyger, allt från päls till krokodilvinyl.
Olssons tyger i mitten av sveavägen är den butik med störst utbud vad jag känner till.
Ett besök där riskerar orsaka att allt man äger blir inklätt, vilket inte vore så dumt.
Tror fö jag har några meter krokodilvinyl som skulle kunna skänkas om det är intressant :-)

...Och så fick du så klart syn på tråden. Jag tänkte försöka hålla mig lite moderat i mitt förehavande. Hur är det med skallen förresten... Du åkte väl på en thaismäll om jag inte missminner mig...

...Och så fick du så klart syn på tråden. Jag tänkte försöka hålla mig lite moderat i mitt förehavande. Hur är det med skallen förresten... Du åkte väl på en thaismäll om jag inte missminner mig...

Ja ska du "bara" ha grå eller svart vinyl är det ju säkert billigare på nätet, och du behöver ju inte kolla på det i verkligheten...
Huvet e bra, är fortfarande officielt "hjärnskadad" enligt sjukvåden men det visste ju vi redan tidigare. Vart på ett besök i sverige 1 gång och de vile dra mitt körkort och tvingade mig vara nykter i ett halvår. Hon fick en utskällning sen gick jag, antar att allt är ok så länge jag inte öppnar några rekkomendarade brev. Kunde inte konversera eller tänka de första 2 veckorna men nu känns allt som förr :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park