Hej, har en bilfråga, gällande tutan på en Punto 75 1999..jag fullkommligt suger vad det gäller elektronik...började med att tutan var lite "glapp" för att tuta ibland och ibland inte..Plockade isär vid "tut"-kapparna, och blecken man trycker in var lite äriga, jag smorde in dem lite med 5-56, och tutan fann sig igen
För att fungera ett tag, för att sluta igen, gjorde om proceduren, men har ingen tuta alls nu igen..Misstänker jordfel? Har plockat rent vid och kollat kontakter vid rattstången etc.
Någon som sitter inne på rakfråga, vad som kan vara fel? VET att tutan fungerar så den är utesluten(och den lilla jäveln hittar man när man tar bort framhjulet, under en lucka sittande uppe i skärmen, tack för det televerket el fiat....)Tacksam för "spån och förslag"
då jag även skall besiktiga på tisdag
så jäktar det lite..
Någon som sitter inne på rakfråga, vad som kan vara fel? VET att tutan fungerar så den är utesluten(och den lilla jäveln hittar man när man tar bort framhjulet, under en lucka sittande uppe i skärmen, tack för det televerket el fiat....)Tacksam för "spån och förslag"
så jäktar det lite..
Last edited: