Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
öhhh vad?GiXxaH skrev:Japp med 2 st 8:ans eller 10:ans grovjängad skruv men inte alltid lätt att få termostaten att sitta rätt i termostat huset, utan det brukar bli oftast man får byta hela huset![]()
(En som vet)
h01hmt skrev:öhhh vad?
ska det verkligen behövas?
ok, men vad är den stora svarta klumpen med massor av slangar och elkontakter precis under fördelardosan för nåt?GiXxaH skrev:Har hänt mig 3ggr att den termostaten inte hamnar rätt i termostat huset utan sitter snet till följd av vatten tempen inte går upp ordentligt. Men allting går juh![]()
Annars kostar inte hela huset så värst mycket vill jag minnas. 338kr på mekonomen om det är hela huset![]()
160kr för termostaten.
h01hmt skrev:ok, men vad är den stora svarta klumpen med massor av slangar och elkontakter precis under fördelardosan för nåt?
trodde först att den skulle sitta där men så verkar det ju inte enligt din beskrivning...som tur är
ok, jag ska försöka byta termisen imorrnGiXxaH skrev:Precis det som är HELA termostat huset. Man byter alltså ut den plast mackapärren till en ny å därav får en ny termostat som sitter som den ska från början. Jämför priserna å prova byt bara termostaten eller rentav plocka isär den slangstosen som kommer ut på sidan och kolla hur det ser ut därinne så förstår du vad jag menar. Termostaten ska pricka ett hål därinne vilket kan vara svårt.
(Jag byter endast ut hela så slipper man strulet om det skulle skita sig)
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |