Bilfråga (skåp)

att få in nått i en astro går ju men skit i det å kör nå bättre som jag en bmw 740-95 och dubs å fett släpvagn :yoparty nä seriöst astron är värdelös att lasta i

Swedie skrev:
OT som attans, men hur är Chevrolet Astro bilarna? De är ju typ Minivans och verkar tuffa. Hur är bensinförbrukningen på dessa ofta(ast?) fyrhjulsdrivna kärror? Funtar på om jag får plats med två hojar i dom oxå. Hur är hållbarheten, komforten m.m?

Tacksam för svar!

jag håller på att skruva med en astro nu, kan säga att den suger sås som en galning...
den ligger på 1,3-1,5 på landsväg med lite last, sen tar den hur mycket som helst i stan.
du får in två hojar i den mes sen är det inte så mycket mer.
för övrigt är den bilen till salu, men det är min huynadi H-100 med=)

Du har inte funderat på en folka transport. diesel?
Rätt bra krut i dem med stora motorn i.
Stort skåp med låg lasthöjd. Har man tur så kan man hitta en med skjutdörrar på båda sidor. Kan verkligen rekomendera den.
Går billigt med.

UrbanTiger skrev:
Och en fläskig fordonsskatt...

Det är inte direkt hög skatt på en diesel reggad som lätt lastbil. Det är ju det han ska ha. En bensinare vs diesel ligger väl på ungefär samma när de båda är lb-reggade?

Min erfarenhet utav Astron är att kan man undvika så är det bra!! Amerikanska bilar brukar normalt vara utav tveksam kvalitet. När de dessutom bygger en bil som är menad att vara billig så kan man ju tänka sig själv hur det blir :rolleyes:

Välj en annan :tummenupp

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Ahhh... sånnt företagsstödjande skattepolitiskt upplägg alltså.

:va Om man kan lura staten på pengar så ska man väl göra det, är det inte lag på det? Alla politiker gör ju det och de måste ju följa lagarna eller har jag missförstått nåt nu igen? :3freak

Dee_cati skrev:
:va Om man kan lura staten på pengar så ska man väl göra det, är det inte lag på det? Alla politiker gör ju det och de måste ju följa lagarna eller har jag missförstått nåt nu igen? :3freak
Hm.. Jo så måste det ju vara, för politiker ska väl föregå med gott exempel oxå??? :näsblod :lol :lol

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN