Bilfråga! Plocka ur passagerarrutorna bak Audi a4 -07

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Har googlat i en timme utan resultat så jag drar en chansning och postar en tråd här som sista utväg.

Ska tona en Audi a4 -07. Jag brukar i regel plocka ur rutorna utan bekymmer men nu har det tagit stopp.
Jag har plockat bort dörrsidorna och foamen, inga bekymmer där. Men hur får jag loss rutan så jag kan plocka ur den?

Tack på förhand!
 

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Polaren tonade på min A4 (förvisso en -00, men ändå...) han tonade rutorna på plats, plockade endast loss dörrsidor med tillbehör, la på filmen och satte tillbaks dörrsidan, han gjorde likadant på Subarun jag har nu. Han är visserligen proffs och jobbar med det varje dag, men mig veterligen plockar han aldrig ur några sidorutor vid toning utan enbart dörrsidor... Om det är "vattenskador" du är rädd för så maska upp med plast efter att du tagit loss dörrsidan?
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Njae.. Största anledningen är att jag vill kunna skrapa ut riktigt. Filmen är formskuren så det känns dumt att skära ner den mer. Sen vill jag gärna kunna försegla den. :)
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Borde finnas en eller ev två. (fram sitter det två.) stora gummipluggar högt upp i dörrplåten. Bakom dom kommer du åt skruvarna i fönsterhissen som håller i rutan du får köra ner rutan en liten bit typ 5cm för att se infästningarna.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top