Bilfråga - Lada.

Hmm...en 745 med förgasare bode vara idiotsäker i det här fallet. Reservdelar finns i mängder, reservdelsbilar finns det ännu fler av, dessutom kan vilken bonnverksta som helst felsöka o reparera en 740

jag tror att du får igen pengarna efter ett år eller två om du sköter den hyfsat!!

Tåbbä skrev:
Hmm...en 745 med förgasare bode vara idiotsäker i det här fallet. Reservdelar finns i mängder, reservdelsbilar finns det ännu fler av, dessutom kan vilken bonnverksta som helst felsöka o reparera en 740

jag tror att du får igen pengarna efter ett år eller två om du sköter den hyfsat!!
Jao, det är lite så jag tänker också. En 740 kan jag nog med största säkerhet mecka själv också... Delar finns på vilken biltemahandlare som helst...

Vill iofs helst ha en efter 88b, då den dels fick katalysator och blev galvad upp till rutorna.

Vi får se vad som händer... En partymobil ska det bli iaf...

ladan e liten,
kommer ihåg den från min barndom :död
volvon går skönare om ni ska åka längre sträckor oså :tummenupp

Angående lada så har jag för mej att det inte sitter nåt bränslefilter som original i dem, vilket ger skit i förgasaren och dålig motorgång. Lätt gjort att sätta i ett bränslefilter för typ 15 kr och rengöra förgasaren varpå man får en snålare och trevligare bil.

hållundan skrev:
Okej, ny tanke igen. Caravelle? Sent 80-tal, tidigt 90-tal. Förnuftigt eller ej?
Undvik om du kan. De brukar ofta vara bensintörstiga rosthögar med taskig väghållning. Dessutom är inte fartresurserna särskilt goda, speciellt inte om bussen är fullastad och man kör i en uppförsbacke. :tomten

Satsa på Volvon. En bekant kör av och an med sin 740:a till diverse evenemang med bilen full och än har inget hänt med den. :)

Esquire skrev:
Undvik om du kan. De brukar ofta vara bensintörstiga rosthögar med taskig väghållning. Dessutom är inte fartresurserna särskilt goda, speciellt inte om bussen är fullastad och man kör i en uppförsbacke. :tomten
Men det kanske är charmigt?

Jag är kluven nu. 745 eller ball surfbusscaravelle?

Edit: Har rattat 745 utan det minsta problemet under alla mina år som körkortsinnehavare ~4 år, så visst, bilen är guld. Men det är litr tråkigt, när det inte händer nåt. :rolleyes:

hållundan skrev:
Men det kanske är charmigt?

Jag är kluven nu. 745 eller ball surfbusscaravelle?

Edit: Har rattat 745 utan det minsta problemet under alla mina år som körkortsinnehavare ~4 år, så visst, bilen är guld. Men det är litr tråkigt, när det inte händer nåt. :rolleyes:

caravellen är ju större, altså mer platts å mindre mys med polarna... your choise.. :tummenupp

crall_b skrev:
å då kom en ryss å knackade på dörren å fråga om han fick köpa den så han fick den för 500 spänn (han skulle exportera den till ryssland igen, dom har inte råd att köpa nya lador där)

Verkar vara ganska vanligt det där, samma sak hände nämligen min mosters man med hans Samara.

hållundan skrev:
Tja, varför inte. Är dock jäkla insnöad på fucktruck-caravelle nu. Finns iofs inte så många potentiella objekt till salu tyvärr..

Hittade denna, verkar synnerligen intressant. Kommer isf att att målas om, rollas, givetvis.

den är ju helrätt. dock måste det dit lite majblommor å orangeblomiga gardiner i fönstren

r matte skrev:
den är ju helrätt. dock måste det dit lite majblommor å orangeblomiga gardiner i fönstren
Ja, en sån blir det nog. Fick just nu reda på att bilen i annonsen var såld.

Blir till att leda vidare. Någon som känner nån som har, och ska sälja, hänvisa till mig :)

Ytterliggare fråga kring VW caravelle.

Får man in en hoj? Rätt hög lasttröskel, går det öht?

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back