Bilfråga: Förhöjd tomgång

Hej.
Dom sista årsmodellerna av 306, som du har, är INGA skitbilar. Har själv jobbat med bilar i 10år. Olika märken. Peugeot i stort har inte varit några superbra bilar. Det håller jag med om. Men en 2002 306 är inte skräp.
Den motorn du har ( XU7JP4) är lättservad, driftsäker och skön att köra.

Det jag skulle göra först är att göra rent spjällhuset och göra rent/smörja tomgångsmotorn. Motorn är en liten svart "cylinder" som sitter under spjällhuset med 2 st små torxskruvar. Gör rent den och smörj med ngn tunn olja.

Slå en pling i afton.
Det kommer jag! :)

Hej.
Dom sista årsmodellerna av 306, som du har, är INGA skitbilar. Har själv jobbat med bilar i 10år. Olika märken. Peugeot i stort har inte varit några superbra bilar. Det håller jag med om. Men en 2002 306 är inte skräp.
Den motorn du har ( XU7JP4) är lättservad, driftsäker och skön att köra.

Det jag skulle göra först är att göra rent spjällhuset och göra rent/smörja tomgångsmotorn. Motorn är en liten svart "cylinder" som sitter under spjällhuset med 2 st små torxskruvar. Gör rent den och smörj med ngn tunn olja.
Som grädde på tårtan, kan du inte vara fantastisk och ändå länka till någon bra sida som har en bildillustration på det där? :)

Last edited:
Inringat på bilden bör vara det du söker:

Bifogat

• éclaté injection XU7JP4.jpg1..jpg
    éclaté injection XU7JP4.jpg1..jpg
    93.2 KB · Visningar: 1,389
Tack Dee_cati!!!

Ett nytt problem dock, när jag nollade batteriet så nollade även radioenheten och den vill nu ha en kod för att komma in! En fyrsiffrig sådan... Jag har gissat 3 gånger, vill inte gissa mer och kanske låsa enheten helt.

Vad göra?

Tack Dee_cati!!!

Ett nytt problem dock, när jag nollade batteriet så nollade även radioenheten och den vill nu ha en kod för att komma in! En fyrsiffrig sådan... Jag har gissat 3 gånger, vill inte gissa mer och kanske låsa enheten helt.

Vad göra?

Öppna serviceboken, bör stå på en av sidorna där i början med leveransrapport, alternativt på ett litet plastkort i serviceboken. Om den är originalmonterad så finns koden alltid med här, annars vet jag inte om man kan få fram den från generalagenten på nåt vis :va

Om den är originalmonterad så finns koden alltid med här, annars vet jag inte om man kan få fram den från generalagenten på nåt vis :va

Genom återförsäljare brukar man kunna få fram koden om radion är original monterad. Har fått fram kod till en Volvo S40 den vägen. Det kostade någon hundralapp för besväret att lyfta luren. Fråga mig inte vad Porsche tar för besväret att göra samma sak :näsblod

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti