Bildskärmen paj på bärbar?

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Precis nyss dök det upp ett smalt grönt streck vertikalt över min bildsärm på min laptop. Provat att starta om men det e kvar ändå . Är detta vanligt på bärbara datorer inbillar mig att dom inte är gjorda för att stå på längre perioder i sträck? :va

Datorn är en ASUS A6000 nån som upplevt samma sak tidigare??

En modern skärm har knappt någon inbränning så det lär inte vara det. Förresten ser inbränning ut som en skugga...ungefär. Om strecket är där precis hela tiden har nog skärmen pajat. Annars kan det kanske vara grafikdrivrutinen som buggat ur på något sätt.

brorsan hade det på sin dell, fick skärmen bytt på garanti.....troligen gick den sönder för att han slängt runt med den i en vanlig ryggsäck... :öl

NSR_Eskil skrev:
Precis nyss dök det upp ett smalt grönt streck vertikalt över min bildsärm på min laptop. Provat att starta om men det e kvar ändå . Är detta vanligt på bärbara datorer inbillar mig att dom inte är gjorda för att stå på längre perioder i sträck? :va

Datorn är en ASUS A6000 nån som upplevt samma sak tidigare??

vanligtvis beror strecket på "donglen", kabeln från grafik till lcd, lyft plastbiten ovanför tgt-bordet och reseata kabeln mellan grafik och lcd, fortfarande samma problem kolla om felet förekommer på en extern skärm också, om det finns kvar när du har en extern skärm ikopplad så är det nog grafikkortet/moderkortet. finns strecket när du startar datorn också? vid windows loggan exempelvis?. om den inte finns där så gör såhär, slå på datorn, spamma f8 alldeles innan windows-loggan kommer fram. in i enhetshanteraren, ta bort video-drivaren, starta om.
den borde lägga in orginaldrivarn när du startar den igen

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...