Bildskärm!

Hade en 226BW en kort stund men blev aldrig riktigt nöjd. Bilden är helt OK men har en hel del backlight bleeding. Och sen stod jag inte ut med att inte kunna höja/sänka skärmen.
Men klarar man sig utan den finessen så är det en bra skärm för det priset :tummenupp

Hade en 226BW en kort stund men blev aldrig riktigt nöjd. Bilden är helt OK men har en hel del backlight bleeding. Och sen stod jag inte ut med att inte kunna höja/sänka skärmen.
Men klarar man sig utan den finessen så är det en bra skärm för det priset :tummenupp

Tack för info! Har du någon annan display som du hellre skulle rekommendera?

jag är skitnöjd med min 226bw .. tycker inte det lyser igenom speciellt mkt, bara nere vid ena hörnet. men de märks inte när man spelar enligt mitt tycke

jag är skitnöjd med min 226bw .. tycker inte det lyser igenom speciellt mkt, bara nere vid ena hörnet. men de märks inte när man spelar enligt mitt tycke

Har tydligen varit ganska skiftande kvalitet på de skärmarna. Jag bytte min 2 ggr men även de andra jag fick hade blödningar på minst 2 sidor. Och det var så pass mycket så man irriterade sig på det även i spel och filmer.

Jag köpte en Dell 2408 istället. Ganska mycket dyrare men är kanonnöjd med den. Sen vet jag att hardcoregamers klagar på att den har ganska mycket input-lagg men det är inget jag har märkt.
Den har en annan typ av panel (S-PVS tror jag) och inte TN panelen som sitter i billigare skärmar. Betraktningsvinkeln och färgskalan blir bättre än med TN panel men sitter man rakt framför skärmen så spelar det inte så stor roll.
Samsungs påplats-garanti fungerade i alla fall kanon och det verkar som om de har fått rätt på kvaliteten nu också.

Har tydligen varit ganska skiftande kvalitet på de skärmarna. Jag bytte min 2 ggr men även de andra jag fick hade blödningar på minst 2 sidor. Och det var så pass mycket så man irriterade sig på det även i spel och filmer.

Jag köpte en Dell 2408 istället. Ganska mycket dyrare men är kanonnöjd med den. Sen vet jag att hardcoregamers klagar på att den har ganska mycket input-lagg men det är inget jag har märkt.
Den har en annan typ av panel (S-PVS tror jag) och inte TN panelen som sitter i billigare skärmar. Betraktningsvinkeln och färgskalan blir bättre än med TN panel men sitter man rakt framför skärmen så spelar det inte så stor roll.
Samsungs påplats-garanti fungerade i alla fall kanon och det verkar som om de har fått rätt på kvaliteten nu också.

de tidigaste 226bw skärmarna hade ju 3 olika paneler, av vilka 2 va kass.

de tidigaste 226bw skärmarna hade ju 3 olika paneler, av vilka 2 va kass.

Japp. Läste lite om det men de 3 jag hade hemma hade de tagit bort märkningen bakpå skärmen. Så om jag skulle kontrollerat vilken tillverkare det var så hade jag varit tvungen att skruva av bakstycket = garantin ryker all världens väg :rolleyes:
Gick inte heller att kolla i servicemenyn som man kunde på de allra första.
Fast samsung lovade att det skulle vara en av de bra panelerna. Men det tror jag så mycket jag vill på.

Men antaglingen har de väl fixat till det nu på de nya 226BW.
Det ironiska är att i min Dell sitter det en panel från...taadaa....Samsung :D
Men den fungerar kanon så ska väl inte klaga för mycket :)

Denna tittade jag på innan jag köpte min Dell Eizo
Kostar iofs en lusentapp till men vad jag kunde läsa mig till har den fått bra kritik. Den har lite mer gadgets men framförallt en höj o sänkbar fot. Dock är det kanske inte den snyggaste skärmen.
Samsungen är jäkligt snygg.

Last edited:
Japp. Läste lite om det men de 3 jag hade hemma hade de tagit bort märkningen bakpå skärmen. Så om jag skulle kontrollerat vilken tillverkare det var så hade jag varit tvungen att skruva av bakstycket = garantin ryker all världens väg :rolleyes:
Gick inte heller att kolla i servicemenyn som man kunde på de allra första.
Fast samsung lovade att det skulle vara en av de bra panelerna. Men det tror jag så mycket jag vill på.

Men antaglingen har de väl fixat till det nu på de nya 226BW.
Det ironiska är att i min Dell sitter det en panel från...taadaa....Samsung :D
Men den fungerar kanon så ska väl inte klaga för mycket :)

Denna tittade jag på innan jag köpte min Dell Eizo
Kostar iofs en lusentapp till men vad jag kunde läsa mig till har den fått bra kritik. Den har lite mer gadgets men framförallt en höj o sänkbar fot. Dock är det kanske inte den snyggaste skärmen.
Samsungen är jäkligt snygg.

Får hoppas på att de nya skärmarna är fixade. Tänkte nämligen dra och köpa en idag så som det ser ut just nu. Lite dåligt att man inte kan ställa in höjd/vinkel men det får jag nog leva med. Eizo skärmen såg förjevlig ut om jag ska vara ärlig.

Får hoppas på att de nya skärmarna är fixade. Tänkte nämligen dra och köpa en idag så som det ser ut just nu. Lite dåligt att man inte kan ställa in höjd/vinkel men det får jag nog leva med. Eizo skärmen såg förjevlig ut om jag ska vara ärlig.

Tja. Snygg är den inte :D Samsungen är jäkligt snygg. dock blir det snygga fingeravtryck på det blanka + att den var som en dammsugare för kattpäls.
Vinkel kan du ställa på 226:an men inte höjden. Men skulle den bli för låg kan man alltid bygga något snyggt att ställa den på.

Tja. Snygg är den inte :D Samsungen är jäkligt snygg. dock blir det snygga fingeravtryck på det blanka + att den var som en dammsugare för kattpäls.
Vinkel kan du ställa på 226:an men inte höjden. Men skulle den bli för låg kan man alltid bygga något snyggt att ställa den på.

Blev en Samsung 226. Såklart så var en knapp trasig så nu måste jag åka och byta den. Men i övrigt så är det en jevligt najs skärm. Nästan för stor :D

Efter ett år med skärmen börjar min 226BW bli för liten! :huvet

Man vänjer sig fort. Tycker inte min 24" är så speciellt stor nu men när man bytade från den gamla 19" till denna så var den enorm. Får väl bli en 37" nästa gång :rolleyes:

tyckte också min 22" blev för liten, men nu när ja mest sitter vid laptopen så är 22an stooor å finer igen när man väl använder den å spela på :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back