Bildsession: Yamaha R6 goes to church...

Fina bilder & bra skärpa o allt, men det är väl det fotografer gör?

Själva idén tycker jag är smaklöst effektsökeri, blir nästan illa berörd trots att jag inte ens är med i svenska kyrkan.

Visst är det lite tjatigt med betongväggar med grafitti och sandtag, men det där var bara löjligt.

Eller trams som hallon skrev. Han tycker nog samma sak, fast tyckte det inte var värt fler ord.

Leta vidare:mad:

Själva idén tycker jag är smaklöst effektsökeri, blir nästan illa berörd trots att jag inte ens är med i svenska kyrkan.

Visst är det lite tjatigt med betongväggar med grafitti och sandtag, men det där var bara löjligt.

Eller trams som hallon skrev. Han tycker nog samma sak, fast tyckte det inte var värt fler ord.

Jaha...?
Smaklöst?
Vad var fel då?? Skändar man kyrkan genom att ta ovanliga bilder eller?
Själv är jag uppfostrad och konfirmerad som Katolik, har spenderat halva livet i kyrkan. Sedan blev jag Ingenjör, kunde räkna ut vissa tvivelaktigheter och slutade gå i Kyrkan... men inte att jag ser det "smaklösa" i dessa bilder... tvärtom!

Konstig inställning kan jag tycka.

Fler herrejössesbilder önskas :tummenupp

Jag tycker det ser ut som 5 mk2 med ett 24-105 eller 24-70 + 16-35 i nått läge. Är jag fel på det? Kikade lite på exif-infon. :tummenupp från nån bild.

Fina bilder. Jag har ökat skärpan lite, men det e bagateller. Kompositionen e asbra. :yoparty

Undrade oxå som nån annan vad det e för ljus som e bak. Har du en spotlight med dej eller det var nått som fanns där?

Jag tycker det ser ut som 5 mk2 med ett 24-105 eller 24-70 + 16-35 i nått läge. Är jag fel på det? Kikade lite på exif-infon. :tummenupp från nån bild.

Fina bilder. Jag har ökat skärpan lite, men det e bagateller. Kompositionen e asbra. :yoparty

Undrade oxå som nån annan vad det e för ljus som e bak. Har du en spotlight med dej eller det var nått som fanns där?

Hade med spottar... vart lite väl hårt ljus men studioblixtarna gick inte direkt att gömma bakom hojen på att bra sätt... Hade jag satt dom som vanliga lampor hade ljuset nog blivit mer av det jag eftersökte. Men som sagt. Man lär av sina misstag :) Jag körde blandad kompott med de objektiven som står med på min hemsida.

Hur långa slutartider pratar vi om? Det hade varit rätt fett att i den miljön låta föraren komma insmygandes under tiden slutaren var öppen för att sen placera sig stilla. Kanske rent av kliva upp ur kistan och sätta sig på bågen! :skrämd Men då hade säkert farbrorn med den vita kragen protesterat. :) Fast att frivilligt låta ens motorcykel bli fotograferad framför gravstenar(!) Det är dålig karma i min värld!

10p för ide och kvalitet på bilderna! :tummenupp

Om du med smaklöst menar att kyrkan är en plats för sorg, glädje el. bedjan och intet annat så kan jag till viss del förstå ditt synsätt.
Tack och lov är min gud mer förlåtande än så...
Jag funderade kring det redan innan fotningen att religion tillsammans med egna personliga åsikter och andras inte alltid går ihop. Religion har aldrig startat krig dock, men människor har.
Det är ett känsligt ämne. Jag tycker ändå att detta visar på att svenska kyrkan är på väg åt rätt håll - mer öppensinnat. Det är min åsikt.
Jag förväntar mig inte att folk ska dela mina åsikter. Men jag kräver en viss tyngd och eftertanke bakom orden vid en argumentering el. kritisering, iaf om jag ska lyssna. Jag tycker ändock att det var bra att du åtminstone försökte utveckla din åsikt även om jag inte fullt förstår.
Men leta vidare kommer jag inte att göra, jag har redan funnit ljuset OCH lyckats få det på bild...

/Am(anda)en

Helt rätt.
Och helt rätt av kyrkan att öppna sina portar för alla.
Detta är rätt sätt att visa att alla är välkomna, och om det nu finns någon gud, eller vad det är vi (vissa iaf) vill visa en vördnad för, så ska vi iaf inte, så länge vi får välja själva, bygga in oss bakom fördomar och vad VI tror är rätt eller fel!

Det är ju JUST så krig startar.

Och tittar man på andra, mindre toleranta religioner, så är det ju även så, att det är människorna som TOLKAR vad där står i bibel/koran/suuran som ställer till det.

Jag jobbar i mellanöstern, och har roat mig med att läsa just koranen.

INGENSTANS står det något om vare sig krig, hat eller att kvinnor ska se ut som påskgummor.
Likafullt, är det mer eller mindre sdsvurna "sanningar" i dessa länder.

Hur kan det bli så?
Hur kan man läsa samma text så olika?

Kyrkan ÄR och SKALL vara öppen för alla.
DET står i bibeln.
Det VET jag.

Ingen tolkning på det.

Mina 5

plåta hoj och förare på en kyrkogård.

Sista bilden är hoj på kyrkans mark, kyrkogård.
Att plåta någon i kyrkan speglar inte "död" i den bemärkelse för mig. Att ställa upp hoj m. förare på kyrkogård känns dock inte intressant. Speglas inte på samma sätt enligt mitt tycke.

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...