Bildsession: Emelie m. Honda CBR600RR

Jobbet bakom kameran: enormt bra!

Men grejen med "tuff översminkad brud på hoj" är inte så tilltalande bildmässigt enligt mig... Nu vet jag inte om du gjorde det för hennes skull eller om det var "ditt" jobb, men du sålde tyvärr inget mer än att du är en duktig fotograf!

Tusan vad fort folk vänjer sig med en viss nivå på saker. Nu ropas det på mer spännande bildserier i ett.
Fotografen gör det hon tycker är kul, och modellen/hojägaren får ett minne för livet.
Så länge folk vill dela med sig av sina glädjeämnen är jag supernöjd.
Fortsätt dela med dig även av dessa "tråkiga" bildserier.
Gott arbete brewdar , O drick upp Zekis pilsner fort nu. ;D

Edit: Folket..missförstå mig rätt. kritik är alltid bra.

Last edited:
Jobbet bakom kameran: enormt bra!

Men grejen med "tuff översminkad brud på hoj" är inte så tilltalande bildmässigt enligt mig... Nu vet jag inte om du gjorde det för hennes skull eller om det var "ditt" jobb, men du sålde tyvärr inget mer än att du är en duktig fotograf!

Kan väl skriva det då, som GubbLasse skrev, att bilderna blir ju ett minne för livet för min del.. Kul att bli förevigad med sin pärla. :)
Sen ville jag/vi göra något "udda".. Skinnställsbilder i all ära, men vi testade det här, hittade en bra plats att fota på och det var skitkul!! Kanske inte lika kul för "utomstående", men med en sån grym fotograf vore det dumt att inte dela med sig av resultatet tycker jag :)

Snygga bilder Emelie! :tummenupp

Tack Jörgen, även om det är Amanda som gör jobbet :)

Sjysst... kul att se Emelie med lite atityd :tummenupp

Hahaha, tack! :tungan

Ok, sicka missförstånd det kan bli. Jag kan väl bara tala för mig själv egentligen men de gånger jag blir fotograferad vill jag aldrig bli fotad underifrån (vilket kan bli komplicerat i dessa sammanhang då det är hojen man vill lyfta fram) av den enkla slutsatsen att jag ser större ut underifrån, speciellt i ansiktet. Måste man nödvändigtvis ta bilder underifrån på mig så försöker jag ha ansiktet i profil mot kameran.
Ett tips på vägen bara, om du vill slippa jobbiga skuggor i ansiktet!

Ligger nog mycket sanning i det där faktiskt :) Något att tänka på inför en annan gång :tummenupp

Last edited:
riktigt bra bilder, det är alltid kul att titta på kort även om dom inte är ens egna

Härlig skärpa! men som sagt tidigare så blir det ofta samma vinklar.
På sista bilden hade jag gärna sett belysningen på :) kanske helljus med lite lens flare

Härlig skärpa! men som sagt tidigare så blir det ofta samma vinklar.
På sista bilden hade jag gärna sett belysningen på :) kanske helljus med lite lens flare

näjje, de är bra som de är med reflektion från takbelysningen..

Hej!
Jag Älaskar dina bilder, fotografiskt-tekniskt. Men du borde skärpa dig! De är stileben. Vart är känslan? Var är vågandet?
Mer action, mer "dirty" bilder. Våga! Det behöver inte vara perfekt tekniskt eller motivmässigt. Det är inte det det handlar om. Det handlar om - känsla.

Kan bara hålla med, har även sagt detta till henne i några kommentarer i hennes tidigare "bildsessioner", hon har "lovat" nu att "chocka" oss till nästa gång... så vi får väl se. :)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti