Bilder Uringe 11-01-22

Trevligt, men var inte rädd för att gå närmare nästa gång så slipper du zooma + klicka upp exponering lite så inte snön ser grå ut :tummenupp

Trevligt, men var inte rädd för att gå närmare nästa gång så slipper du zooma + klicka upp exponering lite så inte snön ser grå ut :tummenupp

Okej alla tips uppskattas!
Fick jag med dig på någon bild?

Jag kör med en Nikon D40 med ett sigma DC objektiv och har faktiskt ingen aning om hu den ska användas så med risk för att låta som en noob så undrar jag om du kan förklara hur jag gör det?

Last edited:
Jag kör med en Nikon D40 med ett sigma DC objektiv och har faktiskt ingen aning om hu den ska användas så med risk för att låta som en noob så undrar jag om du kan förklara hur jag gör det?

Du tar några steg framåt, mot objektet du skall fota. :D

Okej alla tips uppskattas!
Fick jag med dig på någon bild?

Nopp kör inte hoj längre, btw du har PM.

Oavsett kvalite, så är det skönt att se lite hojbilder. :)

Jag tycker oxå det är svårt med vinterfoto. Det är lixom lite svårt att hitta balans i kontrasterna.
Om jag ska få nå bra bilder på min svarta hund i vita snön....antingen blir jycken kolsvart eller snön överexponerad...Klurigt det där.
Kan vara därför det finns folk som jobbar med foto, vilket jag då inte gör. Haha

Oavsett kvalite, så är det skönt att se lite hojbilder. :)

Jag tycker oxå det är svårt med vinterfoto. Det är lixom lite svårt att hitta balans i kontrasterna.
Om jag ska få nå bra bilder på min svarta hund i vita snön....antingen blir jycken kolsvart eller snön överexponerad...Klurigt det där.
Kan vara därför det finns folk som jobbar med foto, vilket jag då inte gör. Haha

Inte jag heller!:brinnerup

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...