bilder... Sviestads träningen?

oFFkeFF skrev:
Skoja inte att i stort sett ALLA kör fortare...
Varför är det så? Banan har ju inte direkt blivit bättre. Har alla nya hojar eller är däcken bättre eller har alla lagt i tvåan?
 
Teddy skrev:
Varför är det så? Banan har ju inte direkt blivit bättre. Har alla nya hojar eller är däcken bättre eller har alla lagt i tvåan?

Tror faktiskt mest att det är chaufförerna som förbättrat sig och kommit upp i tempo, sen sitter väl säkert någon tiondel i bättre cyklar.
Kul är det iaf :)
 
NU har motorn examinerats och ett vevstakslagerras är dokumenterat. En dålig generator fanns också men det finns hopp för gammhojen.
Vet inte om det var relaterat till den trasiga o-ringen men troligen inte.
 

Bifogat

  • vevaxelras.jpg
    vevaxelras.jpg
    46 KB · Visningar: 54
Goodstuff skrev:
NU har motorn examinerats och ett vevstakslagerras är dokumenterat. En dålig generator fanns också men det finns hopp för gammhojen.
Vet inte om det var relaterat till den trasiga o-ringen men troligen inte.
Gött, du kommer att skita på dig när den väl fungerar! Nästa onsdag på Åsen kanske? Jag ska dit i alla fall.
 
Torkel skrev:
Gött, du kommer att skita på dig när den väl fungerar! Nästa onsdag på Åsen kanske? Jag ska dit i alla fall.
Om jag hinner få ihop den tills dess. Hoppas på det men det är en del att göra.
 
DreeTman skrev:
Tappade suget lite av att åka gata efter alla dödsolyckor osv, så jag tänkte satsa på rookie 600 till nästa år om jag hinner lära mig köra tills dess. :)

KUL!!! Välkommen in i gänget! :tummenupp
 
genratorn var kass också. De lindade delarna som sitter innanför svänghjulet satt löst och glappade ca 3-4mm vilket ju inte öär så bra vare sig för tändning, avgasventilstyrningen eller batteriladdningen....
 
Goodstuff skrev:
genratorn var kass också. De lindade delarna som sitter innanför svänghjulet satt löst och glappade ca 3-4mm vilket ju inte öär så bra vare sig för tändning, avgasventilstyrningen eller batteriladdningen....


Gamla norskhojar verkar ju vara bättre än kinderägg vad gäller antalet överraskningar.
 
Mattias skrev:
Gamla norskhojar verkar ju vara bättre än kinderägg vad gäller antalet överraskningar.
Blanda inte ihop mitt sönderkörda as från nordatlantens botten med Goodstuffs Thunder From Down Under. Den kom med gröt i halsen, Wienerbröd i vevhuset, och ett par Pölse simmande i kylaren. Vanliga ålderstecken på danska hojar är åderförkalkning och skrumplever. Dejligt!
 
Det är ju en del intressanta fullagningar som har uppdagats succesivt på min hoj. Fast snart ska den nog gå bra, kanske..
Som tur var hade jag en nyrenoverad vev som dock inte var bra ihopsatt. fredde ska göra den så rak som möjligt så kan jag köra med den.
När jag kollade efter nya delar till generatorn så måste man köåa svänghjul, stator och hela tändboxen i ett paket. Lär ju bli billigt... :huvet
 
Stator, rotor och tändbox, går bara att köpa i ett paket, kostar 9800 sek... :huvet
Vev hade jag en renoverad som riktats till ok toleranser så det är ok.
Begagnad stator/rotor har lokalisertas men pengarna tryter. :mad:
 
Goodstuff skrev:
Stator, rotor och tändbox, går bara att köpa i ett paket, kostar 9800 sek... :huvet
Vev hade jag en renoverad som riktats till ok toleranser så det är ok.
Begagnad stator/rotor har lokalisertas men pengarna tryter. :mad:
Fifan, du har ingen tur du! Lider med dig...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top