[Bilder] SO/SM Falkenberg

Skitsnygga bilder JKay!

En liten teknisk fråga om Sigmas 120-400: Hur var det att fota bågar med den? Är autofokusen snabb nog? Mao, körde du på AI servo, eller manuell fokus på dessa bilder? för fokusen ligger ju klart rätt :tungan

Z

Den var finfin att plåta hoj på bana med. AI Servo och utan stabbe. Stabben var inte till ngn direkt nytta när man plåtar med kameran på sne. Då jobbade den som faen och förstörde ofta bilderna. Men håller man kameran helt rakt så gick det rätt bra. men då blir det tråkiga bilder. :hihi Så...JKay = lutande horizont!
AF var snabb nog. Missade den så är den inte snabb att hitta tillbaka men det var inte ofta den missade, snarare tvärtom. Klart rekommendabel.

Klart rekommendabel.

Jo, tack. Har gått och lurat ett tag på en sån, och när jag såg ditt resultat så var saken avgjord. :D

Blev en tur till Mediamarkt. De var någon hundralapp dyrare än Cyberphoto, men när jag påpekade det, så kollade han snabbt på nätet och släppte den för 7490:- pga deras lägstaprisgaranti. :)

Fast jag tog den sista (i malmö), så om du ska dit får du kanske vänta några dagar... :rolleyes:

Har bara hunnit några bilder i trädgården men :näsblod Vilken skärpa! Gillar skarpt hur väl man isolerar objekten med långt tele.

Klart nöjd (efter endast några foton)!

Dröjer innan man kommer upp i sådana bilder som du, men det är bara ut och träna, träna, träna nu...

Tack för inspirationen :Bugar

/Z

Tyvärr har jag inget från de mindre klasserna, inte för jag inte ville fota utan att vi var upptagna mellan varven och jag helt enkelt inte hade tid....men med tanke på antalet fotografer tycker man ju det borde finnas mängder, frågan är ju bara vem man ska fråga..

hårigt nedlägg

Detta är nog det värsta nedlägg jag sett utan att personen gått omkull....tvivlar på att det går mer där, odoserad chickan... :)

(kollar igenom bilder efter det vissa bett om, återkommer)

Bifogat

• DSC_5275.jpg
    DSC_5275.jpg
    139.7 KB · Visningar: 91
Last edited:
Jo, tack. Har gått och lurat ett tag på en sån, och när jag såg ditt resultat så var saken avgjord. :D

Blev en tur till Mediamarkt. De var någon hundralapp dyrare än Cyberphoto, men när jag påpekade det, så kollade han snabbt på nätet och släppte den för 7490:- pga deras lägstaprisgaranti. :)

Fast jag tog den sista (i malmö), så om du ska dit får du kanske vänta några dagar... :rolleyes:

Har bara hunnit några bilder i trädgården men :näsblod Vilken skärpa! Gillar skarpt hur väl man isolerar objekten med långt tele.

Klart nöjd (efter endast några foton)!

Dröjer innan man kommer upp i sådana bilder som du, men det är bara ut och träna, träna, träna nu...

Tack för inspirationen :Bugar

/Z

Aja...du ska se att du fixar det med. :) men kul att jag kan vara en inspirationskälla! :tummenupp
Grattis till köpet! (Nu ska bara jag ha tag på ett...:gnissla)

Har du någon på 66.an i 125 jr? en svart hoj, med svart hjälm :)

Ska kolla!

Har du någon på 66.an i 125 jr? en svart hoj, med svart hjälm :)

Nä, tyvärr. :(

Last edited:
Nära....
Förresten, om jag vill dra ner storleken på ett antal foto vilket är det bästa sättet? Måste man göra det bild för bild eller finns det program som kan hjälpa till? Har en mängd foto från SO söndags racen men att dra ner dom är ett slit

Använder Irfanview själv. Snabbt och lätt.:tummenupp

hittade ett par på 23 men inte på 33 eller 55 tyvärr.

Efterfrågar faktiskt fler som sätter sina siffror även nere på båten, blir så mycket lättare att se vem som är vem....

Bifogat

• DSC_5315.jpg
    DSC_5315.jpg
    204.8 KB · Visningar: 35
  • DSC_5326.jpg
    DSC_5326.jpg
    149 KB · Visningar: 36
  • DSC_5331.jpg
    DSC_5331.jpg
    170.3 KB · Visningar: 34
  • DSC_5332.jpg
    DSC_5332.jpg
    181.5 KB · Visningar: 37
Hittade en på Backlund som blev riktigt bra..

Körde de mesta med AF igång och det funkade kanon vad det verkar.

Bifogat

• DSC_5301.jpg
    DSC_5301.jpg
    208.5 KB · Visningar: 57
en förfrågad

Bifogat

• DSC_5313.jpg
    DSC_5313.jpg
    203.6 KB · Visningar: 45
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...