Bilder SMC Sporthojskurs Sviestad 2010-08-13

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Nu finns bilder från dagens övningar bland mina webalbum.

Jag har gallrat snällt så alla är inte knivskarpa.

Album

Bilderna i albumet får ni använda som ni behagar.

Kontakta mig om intresse finns för bilder med bättre upplösning.

.

Bifogat

• IMG_6219.jpg
    IMG_6219.jpg
    86.3 KB · Visningar: 82
  • IMG_6262.jpg
    IMG_6262.jpg
    90.8 KB · Visningar: 84
  • IMG_6387.jpg
    IMG_6387.jpg
    85.7 KB · Visningar: 85
  • IMG_6611.jpg
    IMG_6611.jpg
    79.2 KB · Visningar: 82
  • IMG_6668.jpg
    IMG_6668.jpg
    89.5 KB · Visningar: 88
  • IMG_6767 (1).jpg
    IMG_6767 (1).jpg
    81.6 KB · Visningar: 96
  • IMG_6771 (1).jpg
    IMG_6771 (1).jpg
    73.1 KB · Visningar: 94
  • IMG_7054.jpg
    IMG_7054.jpg
    89.9 KB · Visningar: 81
Aha! :fattartil Nu börjar det bli OT, men jag kunde inte hitta ett smack om kursen nånstans, annat än att den skulle bli av bland nyheter? :va På SMC's hemsida vill säga :)

Ja, det var inte lätt att hitta information om steg fem och när kursen skulle vara - trist att dom bommade informationsspridningen, vi var bara 7 elever på kursen. Dock blev det ju fett med bantid för oss som var där och god tillgång på instruktörer :)

Det bästa var kanske att slippa köra i väst! Dessutom sa någon att wheelies var tillåtna.

Ni som körde steg 5.

Personligen är jag låååångt ifrån den farten som är aktuell för licens, och jag får ut grymt mkt av varje SMC-kurs jag kör, men en del påstår ju att de inte skulle få ut ett skit av dem..

Så vad tyckte ni som körde den? gav det nåt?

Ni som körde steg 5.

Personligen är jag låååångt ifrån den farten som är aktuell för licens, och jag får ut grymt mkt av varje SMC-kurs jag kör, men en del påstår ju att de inte skulle få ut ett skit av dem..

Så vad tyckte ni som körde den? gav det nåt?

Steg 5 är en licenskurs i smcs regi,för den behövs ingen speciell hastighet,endast grundkunskap i hojhanterande och fixa trafiken på banan,som ett körkort för bana.
Steg 6 är det som är tänkt att bli en träning med instruktörer som lär ut racetrix.

Efter licensen börjar det roliga,träningen att bli snabb bland dom som kan köra,det är då man inser att det är skillnad på "snabb" och Snabb!

Gört,roligare blir det inte på hoj! :)

Henrik

Johan, som vanligt stabil leverantör av bilder från Sviesta :tummenupp

Underbart material, tack så jätte mycket för att du delar med dej, det är mycket uppskattat, dels för att det är fränt med actionbilder från banan men även för att se exakt hur fel man gör ibland när man kör :D

Uwe.. Röd/vit R1

Det är lightroom 3 som tar ner bilderna lite för mycket när man kör batchjobbet med autofiltret. Färgerna blir snyggare dock! :-P Orkade inte sitta och justera upp alla bilder igen. Det är trots allt bara "sneak-peak" bilder som ligger i webalbumen. Inte att jämföra med de i fullformat. :)

Snyggt! :tummenupp

Bottnade bländaren ibland, tycker vissa bilder ser lite mörka ut? Många racehojar för att vara sporthojskurs? :)

Tack för bilderna :tummenupp

Men jag måste visst både gasa och hänga mer..

Hänga mer på gasen? ;)

Last edited:
Najs att se bilder på när man har riktigt o-tråkigt!!
Tack för plåtandet!

Kanoners bilder & film - tackar..

Själv är jag väldig nöjd med denna första kurs - det kommer bli en kul fortsättning på detta..

Mera info kommer på SMCs web sen.. (tar jag för givet..)

Tack för all positiv feedback! :)

Vill ni ha bilder i bättre upplösning än de i albumen har jag satt ett pris på 50kr/bild. Betalning sker via sms till barncancerfonden.

Det är STOR skillnad på bilerna i webalbumen och de högupplösta som finns på min hårddisk.

mvh Johan

Tack för all positiv feedback! :)

Vill ni ha bilder i bättre upplösning än de i albumen har jag satt ett pris på 50kr/bild. Betalning sker via sms till barncancerfonden.

Det är STOR skillnad på bilerna i webalbumen och de högupplösta som finns på min hårddisk.

mvh Johan

Har du alltså fler bilder i bättre kvalitet? Inte dom bästa som lagts upp på internet? Eller menar du bara att du har bättre upplösning tillgänglig?

Jag kan glatt pynta ett par hundringar för den glädje du gett mig genom lite kul bilder :)

PS Finns annan betalningsform? Kan inte gärna betala med jobbabonemanget ;)

Förtydligande!

Bättre upplösning menar jag. (Det blir skillnad på webalbumsbildernas 36kb och högsta jpeg kvallan ~10mb)

Bilderna som finns i albumen är de som finns kvar efter rensningen.

// Johan

Har du alltså fler bilder i bättre kvalitet? Inte dom bästa som lagts upp på internet? Eller menar du bara att du har bättre upplösning tillgänglig?

Jag kan glatt pynta ett par hundringar för den glädje du gett mig genom lite kul bilder :)

PS Finns annan betalningsform? Kan inte gärna betala med jobbabonemanget ;)

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back