Bilder & skvaller från KM på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jalle satsade stenhårt i amatörklassen (ja han är en amatör) han laddade stenhårt innan racet med en hel låda munkar.

Givetvis så missade Jalle starten och fick jobba sig upp till en tredjeplacering som han sedan bevakade med sin myndiga körstil.

Grattis Jalle till brons och pallplats i denna stehårda tävling med 7 deltagare.

Notera även att spettet sitter som gjutet, TIBA i äkta classic style.

Snabbaste amatör låg på ca:1.07 & långsammaste på 1.35.

Bifogat

• DSCF0001.JPG
    DSCF0001.JPG
    69 KB · Visningar: 115
  • DSCF0022.JPG
    DSCF0022.JPG
    73.7 KB · Visningar: 79
  • DSCF0032.JPG
    DSCF0032.JPG
    74.4 KB · Visningar: 130
  • jalle.jpg
    jalle.jpg
    23.8 KB · Visningar: 46
Last edited:
I den riktiga tävlingen så vann för första gången en B-förare trots att det fanns en del snabba A-förare på plats, givetvis så snackar vi om Per "The Red Rocket #63" Björk som utklassade alla denna soliga dag på Knudan.

Tvåan Jonas K. Nilsson från Veidec Trophy kämpade dock stenhårt liksom trean vår egen Fredrik "Zoidberg" Andersson som gjorde ett inhopp från ERF serien.

Björk satte 1.02.9 i kvalet men pga gulflagg under racet så blev det "bara" 1.03-1.04 tider under racet.

Bifogat

• DSCF0019.JPG
    DSCF0019.JPG
    72.1 KB · Visningar: 99
  • DSCF0021.JPG
    DSCF0021.JPG
    73.8 KB · Visningar: 117
  • DSCF0036.JPG
    DSCF0036.JPG
    76.4 KB · Visningar: 130
Last edited:
Funderade just hur det hade gått idag, tack för rapporten.

Måste kännas surt för A-förarna att bli slagna av en B-förare :D, även om om det må vara Herr Björck. Grattis till ännu en seger Per :tummenupp

Åsa skrev:
2410075 Funderade just hur det hade gått idag, tack för rapporten.

Måste kännas surt för A-förarna att bli slagna av en B-förare :D, även om om det må vara Herr Björck. Grattis till ännu en seger Per :tummenupp
Och vart var tant då? Visa lite smärttröskel nu.

Hehe! Per rockar som vanligt. Ska bli kul o se vad han kan göra nästa år som A-förare.

valmers skrev:
2410081 Och vart var tant då? Visa lite smärttröskel nu.
:D Metallis och jag hade middag igår, kände mig lite seg efter det + att jag hade lite andra planer för dagen. Edit: som dock blev inställda, men jag fick istället frostat av frysen, vilket var välbehövligt. Visst är jag ett bra hemma-fru material?! :)

Men visst, jag är en mes. Men vi mesar måste ju hålla ihop :pannkyss

Swedie skrev:
2410083 Hehe! Per rockar som vanligt. Ska bli kul o se vad han kan göra nästa år som A-förare.
Björk har en vinnande körstil, jag tror att han kommer att bli snabbare än sin egen skugga.

Vissa är väldigt noga innan race, andra gillar att åka skamkärra.

Bifogat

• DSCF0015.JPG
    DSCF0015.JPG
    66.4 KB · Visningar: 101
  • DSCF0007.JPG
    DSCF0007.JPG
    69.7 KB · Visningar: 98
  • DSCF0002.JPG
    DSCF0002.JPG
    75.1 KB · Visningar: 93
  • DSCF0023.JPG
    DSCF0023.JPG
    70.8 KB · Visningar: 54
Åsa skrev:
2410075 Funderade just hur det hade gått idag, tack för rapporten.

Inte nog med det, ..jag är dessutom försteförare (notera armbindeln!). Men dom fuskar ju med sina 600:a-raketer, ...jag har bara en slö tusenkubikare.
...det var bara en som försökte hänga på Björks tempo & han varade inte ett varv innan han spridde sina grejer efter Liton framför näsan på mig.

Btw, ...spelade dom nationalsången !?
(jag ser ut sån iaf)

Zoidberg skrev:
2410404 Inte nog med det, ..jag är dessutom försteförare (notera armbindeln!). Men dom fuskar ju med sina 600:a-raketer, ...jag har bara en slö tusenkubikare.
...det var bara en som försökte hänga på Björks tempo & han varade inte ett varv innan han spridde sina grejer efter Liton framför näsan på mig.

(jag ser ut sån iaf)

Ahhh, det förklarar ju tredjeplatsen om ni körde detta sprintrace som ett ERF. Hur många förare var ni i ditt team :va

Ja, du ser onekligen fokuserad ut, men det ser ju inte ut som att du sjunger direkt :D

Ska du med ut ikväll och fira din tredjeplats? Du har PM.

Zoidberg skrev:
2410404 Inte nog med det, ..jag är dessutom försteförare (notera armbindeln!). Men dom fuskar ju med sina 600:a-raketer, ...jag har bara en slö tusenkubikare.

(jag ser ut sån iaf)

Det är bara att grattulera!
Man var klart sugen när man stod och tittade på....

Zoidberg skrev:

(jag ser ut sån iaf)
Jävla snorungar som kör ifrån oss, visa lite respekt för oss åldringar :mad:

1.02,9 är stört bra för en B-förare på icke nya däck! Hade varit kul att se vilket tempo han hade haft med STCC-motstånd, en hoj från i år med chassiprylar samt nya däck... :gnissla

oscar skrev:
2410819 1.02,9 är stört bra för en B-förare på icke nya däck! Hade varit kul att se vilket tempo han hade haft med STCC-motstånd, en hoj från i år med chassiprylar samt nya däck... :gnissla
STCC motstånd hade han i form av Skåneligan.

Två är blöta i håret & en är torr, getingarna gillade oxo Pommac :D

Bifogat

• DSCF0038.JPG
    DSCF0038.JPG
    74.6 KB · Visningar: 49
  • DSCF0039.JPG
    DSCF0039.JPG
    79.4 KB · Visningar: 50
  • DSCF0040.JPG
    DSCF0040.JPG
    74.2 KB · Visningar: 46
Åsa skrev:
2411989 Hur gick det för dig? För du körde väl?
Lr har du ungarna nu igen :D :D
Nej jag kör inte sprintrace eftersom jag till skillnad från vissa andra insett att jag inte är något sprinterämne.

:tungan

GSXR1100R skrev:
2412018 Nej jag kör inte sprintrace eftersom jag till skillnad från vissa andra insett att jag inte är något sprinterämne.

:tungan
Det verkar växla från vecka till vecka den där insikten hos dig :pannkyss

Åsa skrev:
2412025 Det verkar växla från vecka till vecka den där insikten hos dig :pannkyss
Jag har inte kört något sprintrace alls i år, jag kör endast ERF :confused:

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back