Bilder RR-SM Sviestad 2010-05-29o30

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Här är några av de nästan 500a bilder jag tog från dagens tävling. Tyvärr hann jag inte få hem mitt nyaköpta objektiv innan helgen ( :huvet ) så ni får hålla tillgodo med "Media Markt" kvalitet på skärpan denna tävling! Alla bilder är direkt ur kameran. (oredigerade)

Mer bilder kommer upp på min picasasida senare ikväll. :tummenupp

BILDER

(variationen på bilderna blev inte så stor då jag funktionärade på postering 3 samtidigt)

Bifogat

• IMG_1100.jpg
    IMG_1100.jpg
    49.6 KB · Visningar: 54
  • IMG_1909.jpg
    IMG_1909.jpg
    95.2 KB · Visningar: 73
  • IMG_1348.jpg
    IMG_1348.jpg
    94 KB · Visningar: 68
  • IMG_1924.jpg
    IMG_1924.jpg
    103.6 KB · Visningar: 66
  • IMG_1217.jpg
    IMG_1217.jpg
    80.7 KB · Visningar: 64
  • IMG_1153.jpg
    IMG_1153.jpg
    98.7 KB · Visningar: 74
  • IMG_1146.jpg
    IMG_1146.jpg
    77.3 KB · Visningar: 56
  • IMG_1124.jpg
    IMG_1124.jpg
    94.7 KB · Visningar: 56
Fick med en sekvens i superbike där det vär nära ögat in i nya sektionen.

Jag misstänker att Nr 84 inte är medveten om hur nära det var även om de hade en tät fight under en stor del av racet.

IMG_2144red.jpg

IMG_2145red.jpg

IMG_2146red.jpg

Snyggt jobbat. :tummenupp
Men sluta ta bilder när jag står still - eller ska jag gasa mer kanske? :huvet

Bilder från deltävling 4 - söndag

Tjena!

Var och plåtade lite bilder idag. Kika in på min hemsida och skicka sedan ett mail till mig om du körde någon av tävlingarna (det finns bilder på nästan alla förare i min dator).

http://www.wettdinho.se/2010/05/roadracing-sm-deltavling-4-linkopings-motorstadio/

Edit: Här har ni ett bar hojar som inte står stilla :)

/Fotograf Oliver

... och lite av detta bjuder jag också på!

mg_9860.jpg

http://www.wettdinho.se/2010/05/roadracing-sm-deltavling-4-linkopings-motorstadio/

Last edited:
Några rörde nog lite på sig. :) På Lördan var det rätt mulet med , då är det svårt att få till det med hobbyprylar! :tummenupp

När nya gluggen kommer lovar jag lite mer "rörliga" bilder!

Jag skall gallra lite hårdare bland bliderna när jag hämtat mig lite från dagens utflykter i lecahavet!

/ Fotoamatör Johan

Några rörde nog lite på sig. :) På Lördan var det rätt mulet med , då är det svårt att få till det med hobbyprylar! :tummenupp

När nya gluggen kommer lovar jag lite mer "rörliga" bilder!

Jag skall gallra lite hårdare bland bliderna när jag hämtat mig lite från dagens utflykter i lecahavet!

/ Fotoamatör Johan

Sol eller molnigt, det spelar egentligen ingen roll...:tungan Du ska försöka få ner slutartiden på ungefär 1/100-1/200.
Du kan läsa lite om hur du får mer rörliga bilder här: http://www.wettdinho.se/2009/09/panorering/

Sol eller molnigt, det spelar egentligen ingen roll...:tungan Du ska försöka få ner slutartiden på ungefär 1/100-1/200.
Du kan läsa lite om hur du får mer rörliga bilder här: http://www.wettdinho.se/2009/09/panorering/

Stort tack för tipset! :tummenupp Grymt snygga bilder på din sida!

Problemet jag har nu är att dinkytoysoptiken som följde med kameran väger typ 11gram. Svårt att få det stabilt när det inte väger något samtidigt som man skall panorera. Går man ner på 100/200 blir allt suddigt istället. Jag lever i förhoppningen att det kommer bli bättre fr.o.m. måndag när den nya tyngre och betydligt ljusstarkare gluggen dyker upp. Men övning ger färdighet, detta var tredje gången jag fotade hojar som rörde sig.

Fast lite cred kanske du kan ge mig för denna bild? (enskottsbild och obeskuren) Rätt hojmärke var det med! :banana

Bifogat

• IMG_2372_C.jpg
    IMG_2372_C.jpg
    231.1 KB · Visningar: 66
Nr 84 hade bra koll. Satt och kollade om Eskillson hade koll på bromsningen innan han vek in framför. Han var aldrig orolig för att det skulle bli kontakt.

Fick med en sekvens i superbike där det vär nära ögat in i nya sektionen.

Jag misstänker att Nr 84 inte är medveten om hur nära det var även om de hade en tät fight under en stor del av racet.

IMG_2144red.jpg

IMG_2145red.jpg

IMG_2146red.jpg

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...