Bilder på nya KTM 690 SM 2007

Cervantes skrev:
2529328 Fy satan va ful den va!! :skrämd Ktms designer måste vart ordentligt full när han rita den där :zpy

Designern var nog inte full, han dog säkert på kontoret och sen kom väll någon unge och ritade färdigt resten.

Den här hojen kommer ju aldrig kunna ersätta dagens 660. Den har ju precis tappat charmen! Ser ut som en korsning mellan BMW och KTM Adventure.

KTM vad håller ni på med!! :huvet

NisseNutz skrev:
2529478 Designern var nog inte full, han dog säkert på kontoret och sen kom väll någon unge och ritade färdigt resten.

Den här hojen kommer ju aldrig kunna ersätta dagens 660. Den har ju precis tappat charmen! Ser ut som en korsning mellan BMW och KTM Adventure.

KTM vad håller ni på med!! :huvet

"KTM's long-rumored replacement for their popular 640 was shown to the public.."

Får hoppas att ersättaren för 660 (om det blir någon) INTE får samma design!

Mattiaz skrev:
2529513 Hojen verkar ju vara direkt kopierad från Rallyvarianten... dock utan den speciella framstänkan.
Rallyversionen är ju dock asläcker!

http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_modell_rallye_07.html
Både gamla 660 Rallye och även denna nya 690 Rallye är så coola att jag nästan svimmar. Det snurrar några 660 Rallye i Sverige (gamla Paris-Dakar-hojar) och varje gång jag ser en så blir jag så avundsjuk att jag nästan börjar gråta :D. Sen att en 660 Rallye har tre oljefilter och att de flesta reservdelar är special som kostar skjortan är ju en annan femma...

:skrämd :skrämd :skrämd
Skulle inte ens vilja att min värsta fiende var tvungen att frammföra
åbäket.......

Mikey skrev:
2529509 Rensa upp baken, byt burkarna OCH framstänkan så kan den nog bli grym:tummenupp
Då skulle den vara i avsaknad av några som helst karaktärsdrag. Själv tycker jag det är bra att KTM vågar göra något riktigt annorlunda och vara banbrytande på en marknad med så många fega och likriktade produkter.

Last edited:
hmm den där var inte snygg nånstans. Tacka vet jag aprilia's motard, den är snygg. :drool

Aprilia%20Motard.jpg

Aprilia%20Supermotard.jpg

Aprilia%20SXV%20roadbike.jpg

:gnissla
sgtpepper skrev:
2529545 Både gamla 660 Rallye och även denna nya 690 Rallye är så coola att jag nästan svimmar. Det snurrar några 660 Rallye i Sverige (gamla Paris-Dakar-hojar) och varje gång jag ser en så blir jag så avundsjuk att jag nästan börjar gråta :D. Sen att en 660 Rallye har tre oljefilter och att de flesta reservdelar är special som kostar skjortan är ju en annan femma...

Har tyvärr inte sett någon av dessa i IRL utan enbart på soe.se men jag skulle nog reagerat som dig :tuttar
Finns ju diverse extratankar och ombyggnadskit till 950/990 också, men det kostar multum. Annars va ju Meoni´s Dakarhoj riktigt jävla ball!

Tyvärr kostar ju reservdelarna multum till dessa Rallye... Thomas Berglund som kör en 660 Ralye och som f.ö skall köra Dakar (se mer på http://www.berglundracing.com/) berättade att en stötdämpare kostar 14000:- och en ny växelpedal kostar 1250:-

Har man en sån hoj får man alltså se till att inte fara omkull

Jag nöjer mig med att kommentera avgasröret eftersom allt annat är sagt redan, men vafan tänkte dom på? Man kan ju inte ha underliggande rör på fyrtaktare?:mad: Gryyymt fult:mad: Dessutom är det inte snyggt med två utblås :fakta
Underliggande på tvåtakt däremot:kär

Alltså vad är deta för MC år nästan alla nya modeller suger fettttt till utseende. Den enda jag vet är helt okej är ju r1, men endå är jag en gsx nörd.
Är det så att man måste börja skicka in bidrag till dom olika Mc tillverkarna för att det ska bli bra

Om man möter dendär "saken" när man är ute å kör lär man med största sannolikhet köra av vägen!!! ser ju inte ut som en motard längre! :jisses

Och det där faktumet med största tillåta lutningen på ljuddämpare enl. svensk lag? är det inte typ 25 grader? eller har jag fel, domdär är farligt nära att peka frammåt! :tungan

Mattiaz skrev:
2529713
Har tyvärr inte sett någon av dessa i IRL utan enbart på soe.se men jag skulle nog reagerat som dig :tuttar
De få jag har sett har jag sett på de SOE 100%-körningar jag varit med på, grymt balla!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman