Bilder på mitt nätbygge till R1:an

Gix skrev:
Var får man tag i sånt där nät? (tjejen har ingen sån lampa... :huvet )Sytillbehörsförsäljare eller? De e av stål va, å vitt från början (rostar inte å förlorar färgen?), lätt att böja å jobba med?

Tja!

Jag är fixade min hoj för ett par veckor sedan... köpte finmaskigt nät på bauhus. Kanonbra kostade ty 35 spänn för en ganska bra bit! Satte faste det med smältlim i fronten vid luftintaget, väldigt nice faktiskt.
Finns även alu nät där, kan ju va bra om man är orolig för rost, kostade ´några kronor extra dock!

Lycka till

Nät köps på ikea.
Finns en nice papperskorg i antingen silver eller svart som man kan klippa sönder och ta nätet ifrån.

matte_mannen skrev:
Gix skrev:
Var får man tag i sånt där nät? (tjejen har ingen sån lampa... :huvet )Sytillbehörsförsäljare eller? De e av stål va, å vitt från början (rostar inte å förlorar färgen?), lätt att böja å jobba med?

Tja!

Jag är fixade min hoj för ett par veckor sedan... köpte finmaskigt nät på bauhus. Kanonbra kostade ty 35 spänn för en ganska bra bit! Satte faste det med smältlim i fronten vid luftintaget, väldigt nice faktiskt.
Finns även alu nät där, kan ju va bra om man är orolig för rost, kostade ´några kronor extra dock!

Lycka till

Aluminium blir nog lätt ofrivilligt "tilltryckt" va....dock bra att arbeta med :tummenupp

Tommy skrev:
Nät köps på ikea.
Finns en nice papperskorg i antingen silver eller svart som man kan klippa sönder och ta nätet ifrån.

Helt riktigt.

Dokument papperskorg (artikelnummer 479 607 83 i silver) kostar 49:- och det är hyffsat mycket nät på den. 36cm hög och 30cm i diameter.

Man är ju inte artikelexpert på Ikea för inte..;)

Bifogat

• 12621lw.jpg
    12621lw.jpg
    7.9 KB · Visningar: 68
Skit snyggt Fluppen, får kolla det IRL sen till vår :tummenupp

Överraskande skitsnyggt med silverlack på undertrayen. :tummenupp Hur kom du på den idén, det borde ju se för djävligt ut.. :va

Rodentboy skrev:
Helt riktigt.

Dokument papperskorg (artikelnummer 479 607 83 i silver) kostar 49:- och det är hyffsat mycket nät på den. 36cm hög och 30cm i diameter.

Man är ju inte artikelexpert på Ikea för inte..;)
Du e Skadad... :kocko :tummenupp

Och vips, så var kylluftutsläppen 50% mindre. Frågan är ju vad som händer med temperaturen.

The_Wanderer skrev:
Du e Skadad... :kocko :tummenupp

Det är också helt riktigt, men när man sitter och grejar effektiviseringen av kundorderplocket hela dagarna så blir man skadad förr eller senare..;)

Till mitt försvar får jag väl säga att jag inte vet vad den svarta har för artikelnummer..:rolleyes:

Tilläggas bör att Dokumentserien också innehåller andra fina grejer med nät....dock inte i lika stora mängder...

Ugluk skrev:
Överraskande skitsnyggt med silverlack på undertrayen. :tummenupp Hur kom du på den idén, det borde ju se för djävligt ut.. :va

JAg kom på idén när jag insåg att det kommer bli lite jobb att få tag på den rätta blå färgen, så jag tänkte att ramen e ju silver...det borde funka, det gjorde det ju :kär

Mattias skrev:
Och vips, så var kylluftutsläppen 50% mindre. Frågan är ju vad som händer med temperaturen.

JA skulle inte tro att det minskar med 50 procent...det är för det första ett brett mellanrum mellan kåpa och ram som luft kan röra sig i, och att jag tror inte nätet hindrar det så mkt...det e ju ingen plåt direkt :gnissla

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd