Bilder på min R1:a fighter

Ser bättre ut med originalstyret än cross-styre, skulle bli för högt annars. Jävligt snygg :tummenupp
 
Byt ut den där styrkronan nu!
På med ett rakt styre om du vill ha lägre stuk!
 
Carbon skrev:
Jag tänkte mest på standardmodifieringarna som framkåpan och crossstyre mm.
Styre, övre styrkrona med risers, ca 2500-3000.-
Kåpa från 500:-, beror lite på modell.
Modifierar du styrkronan och är lite händig så klarar du dig med risers för en500-800:-.
Om du har race styren och vill ha cross styret, kan du få byta huvudbromscylinder för att behållaren på vissa äldre hojar är vinklad så kraftigt så att du riskerar få in luft i systemet om du har fel nivå på bromsvätskan, gäller att ha lite koll där.... annars är det bara att rensa på..... :tummenupp
 
Tysken skrev:
Byt ut den där styrkronan nu!
På med ett rakt styre om du vill ha lägre stuk!

Har du någon bra ide hur jag skall montera styrdämparen då ?
Som den sitter nu är det antigen styrdämpare eller crosstyre. Inte både och.
Jag vill gärna behålla styrdämparen.

Geiger skrev:
Vadå fighter? Vad har du gjort, tagit bort kåporna?!
Ja, jag har tagit bort kåporna. Monterat nya lysen. Tillverkat och monterat en en liten skärm ovanför lysena. Moddat ljuddämparen. Moddat undertrayen. Satt på stålomspunna kylarslangar. Därav skrev jag fighter "light"-edition i första inlägget.

Men du får gärna berätta om din definition på en fighter.
 
heps du kan montere en øhlins liggende, feste fins å køpa for och montera på gaffelben sen er dt bare och finne et læmpligt sett att festa på rammen. på super biken til en polare bruker vi såna popnagler med gjenger i bare at bora och sen klemme fast den, funker kanon ni av er som var på anderstorp torsdags och fredag så vel den rød 04 r1 med akra och ALT
sett på cross styre blir mye trevligera att åka
 
Wiseguy skrev:
Har du någon bra ide hur jag skall montera styrdämparen då ?
Som den sitter nu är det antigen styrdämpare eller crosstyre. Inte både och.
Jag vill gärna behålla styrdämparen.

Har du någon bild på hur den är monterad så kan jag sätta mina tekniker på att lösa det åt dig. :fyllisar
 
DoJJaN skrev:
Får jag bara lov att fråga varför man gör om en R1 till en streetfighter...?
För att man är trött på att vara som alla andra och köra omkring med kåpor. För att man vill ha variation i hojåkningen. Istället för att byta hoj så bygger man om den man har.
Och tröttnar man på att köra fighter så sätter man bara tillbaka kåporna igen.
 
Berglund skrev:
Jag tänkte mest på standardmodifieringarna som framkåpan och crossstyre mm.


Så här blev min flyscreen till gammelhondan.

Använde ABS plastskiva, mätte, klippte till en papp dummy, gjorde en "form" av kartong som jag sedan la en skiva ABS på o slängde in hela rasket i ugnen på ca 50 grader, ca 10 min senare tog jag ut allt o "hjälpte" plasten att forma sig efter formen.

Utbuktningarna på vadera sida är från bultarna som håller skärmen på plats på baksidan, lite spacklat.

Blev ganska lyckat tycker jag.
 

Bifogat

  • Honda2.jpg
    Honda2.jpg
    126.9 KB · Visningar: 127
Om vi hjälps åt och kör lite hjärtlungräddning på denna tråden kanske vi kan få liv i den.. Årets trådlyft..

Men fräch flyscreen var det....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top