Bilder på min GSX-R 1100 med nya kåpor och lite sånt!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Här e några bilder på min hoj efter lite byggande :) Sen ska det så klart lackas också... och byggas om lite till med andra fälgar mm. mm. mm. osv... mmm... fin va? :) :) :)
Baklyse med dioder är byggt men inte monterat än.
 

Bifogat

  • 2.jpg
    2.jpg
    80.6 KB · Visningar: 777
  • 5.jpg
    5.jpg
    81.9 KB · Visningar: 550
  • 6.jpg
    6.jpg
    88.8 KB · Visningar: 1,036
hoppas det blir värt det! ... Fixa så inte bakändan pekar i backen ;) Sänk fronten, på nått sätt.
 
Swedie skrev:
hoppas det blir värt det! ... Fixa så inte bakändan pekar i backen ;) Sänk fronten, på nått sätt.

Jo, jag jobbar på det där med bakänden... vet inte om jag kan sänka fronten mer utan att det skrapar i lite överallt när jag bromsar, men jag tänkte att jag skulle höja den lite bak. Ska bygga nytt stötdämparfäste, så jag kan höja och sänka baken genom att flytta på fästet! Bra vid race... :)
 
Coolt :tummenupp , har själv funderingar på att byta kåpor på min gamelgixxer. Bakändan är ett problem, jag funderar på att kapa av bakramen och bygga en ny med modernt stuk.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Blir fint det där! :tummenupp Gammelgixxers dör aldrig, de blir bara snyggare, eller hur :)
Japp, de de blir bara bättre och bättre med åren! Kanonhojar... går bra gör de också! :kär
 
®1100 skrev:
Coolt :tummenupp , har själv funderingar på att byta kåpor på min gamelgixxer. Bakändan är ett problem, jag funderar på att kapa av bakramen och bygga en ny med modernt stuk.
Bak e det lite jobbigt.. jag ska ju bygga nytt fäste till stötdämparen så jag kan höja baken (och även sänka), men jag har också funderat på att stuka upp bakramen. Jag gick ifrån den tanken eftersom jag gärna vill ha möjligheten att bygga tillbaka till original om jag vill det. Annars e ju det en bra idé för att få det rätta stuket. En kompis svetsade fast bakramen från en R1 på en R750 från 80-någonting, och det blev skitsnyggt!

Annars tycker jag att det blev kanon med R1000-kåporna! Men jag har mycket jobb framför mig... Men det e kul!! :)
 
Tailrisers...höjer en hel del bak.Satt det på min när jag byggde den.Får upp häcken en bit och får på så sätt ett lite "modernare" stuk. Tror dom höjer ungefär 3-4 cm.
Sen får du kortare avstånd mellan hjulen så den blir lite mer kvickstyrd.
Jag nöjde mig iofs inte med detta så jag bad en verktygsmakare som jag känner att tillverka nya tailrisers som höjde ytterligare lite till.
Hade åxå funderingar på att sätta R1000 framkåpor och häck på min men min högst personliga uppfattning är att det blir lite för stort utrymme mellan tank och framkåpa med just dom gamla R hojarna och dom nya R1000 kåporna.
Själv satte jag 91:ans framkåpor på och en RGV 250 häck. Blev kanon tycker jag.Tycker det passar sig bättre med kåpor från ungefär samma era liksom.
Ram och kåpor ser bättre ut ihop...typ.
Men men , skam den som ger sig, får en ny häck snart från en R1000 med diodbaklyse å grejer, de ska bli kul!
Kommer nog att bygga om bakramen då.Hade samma tanke som du ang. de där med att ev. återställa till orginal...men nä, de kommer nog aldrig att hända, så jag sålde av rubbet, kåpor,sadlar,cuts..ja allt.

Väntar ivrigt på ditt färdiga resultat!

Bilder på hojen finns här;
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=6502&page=4
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=6502&page=3&pp=20
 
Last edited:
Läckert, men upp med den där bakdelen lite. Fimpad eller uppstukad bakram är ett krav på en slabside. Sen måste du ha 17"-fälgar oxå!
Ska nog dra dit 91:ans kåpor på min, har 88:ans ligger men det ser lite sådär ut,,,
 

Bifogat

  • Röv.JPG
    Röv.JPG
    42.9 KB · Visningar: 342
Last edited:
Penguin skrev:
Japp, det ser klassiskt rejsigt ut på nåt vis. En mycket snygg kombination. :tummenupp

Ja, jag tycker det, passar liksom ihop på nåt sätt.
Som om den faktiskt kunde ha byggts så från början.
Jagar åxå framgaffel från 94:an tror jag det är, den blåa och sving från 92:ans eller 93:ans, dom första med förstärkningarna tror jag.93:ans var väl av "banansvingstyp" har jag för mig.
 
Lobo Gixxer skrev:
Tailrisers...höjer en hel del bak.Satt det på min när jag byggde den.Får upp häcken en bit och får på så sätt ett lite "modernare" stuk. Tror dom höjer ungefär 3-4 cm.
Sen får du kortare avstånd mellan hjulen så den blir lite mer kvickstyrd.
Jag nöjde mig iofs inte med detta så jag bad en verktygsmakare som jag känner att tillverka nya tailrisers som höjde ytterligare lite till.
Hade åxå funderingar på att sätta R1000 framkåpor och häck på min men min högst personliga uppfattning är att det blir lite för stort utrymme mellan tank och framkåpa med just dom gamla R hojarna och dom nya R1000 kåporna.
Själv satte jag 91:ans framkåpor på och en RGV 250 häck. Blev kanon tycker jag.Tycker det passar sig bättre med kåpor från ungefär samma era liksom.
Ram och kåpor ser bättre ut ihop...typ.
Men men , skam den som ger sig, får en ny häck snart från en R1000 med diodbaklyse å grejer, de ska bli kul!
Kommer nog att bygga om bakramen då.Hade samma tanke som du ang. de där med att ev. återställa till orginal...men nä, de kommer nog aldrig att hända, så jag sålde av rubbet, kåpor,sadlar,cuts..ja allt.

Väntar ivrigt på ditt färdiga resultat!

Bilder på hojen finns här;
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=6502&page=4
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=6502&page=3&pp=20
Nja, tailrisers hade varit kanon, men jag har fått för mig att det inte går att få på sådana på en -86:a. Jag har ju det där konstiga länkaget bak.. :( Annars är det en bra idé! Så jag får nog fixa och dona med fästet till bakdämparen ändå..
Jo, det blev ganska öppet mellan tank och framkåpa, men det får jag stå ut med.. jag kunde inte få kåpan längre bak eftersom grenröret tog i på insidan. Jaja.. det går nog ändå! :)
Jag kommer att lägga upp nya bilder lite då och då, när jag har något nytt att visa! Har gjort instrumentpanel och lite annat smått och gott i kolfiber också..

Snygg hoj du har! Blev bra med RGV-baken, tycker jag.
 
K-Micke skrev:
Jag tycker projektet påminner om att dra på ett par stringtrosor på Babben Larsson, typ. Original ser bättre ut.

haha, jag är faktiskt böjd att hålla med. Fett med cred till dig ändå som meckar å bygger om å härjar! :tummenupp. Men de gamla kåporna är enligt min mening snyggare =)

:hej
 
lahi skrev:
Nja, tailrisers hade varit kanon, men jag har fått för mig att det inte går att få på sådana på en -86:a. Jag har ju det där konstiga länkaget bak.. :( Annars är det en bra idé! Så jag får nog fixa och dona med fästet till bakdämparen ändå..
Jo, det blev ganska öppet mellan tank och framkåpa, men det får jag stå ut med.. jag kunde inte få kåpan längre bak eftersom grenröret tog i på insidan. Jaja.. det går nog ändå! :)
Jag kommer att lägga upp nya bilder lite då och då, när jag har något nytt att visa! Har gjort instrumentpanel och lite annat smått och gott i kolfiber också..

Snygg hoj du har! Blev bra med RGV-baken, tycker jag.

Först, tack!
Sen, jo det finns tailrisers till din tror jag.Kolla med S-Racing är nästan hundra på att han har till din båge.
Skitlätt att sätta dit är det åxå å de e ju bara plus.
Tar en 20-30 min.
Kolfiber e aldrig fel.... :yoparty
 
K-Micke skrev:
Jag tycker projektet påminner om att dra på ett par stringtrosor på Babben Larsson, typ. Original ser bättre ut.

HÅHÅ nu skall vi inte vara sånna, vad är det för fel på Babben Larsson?

lahi skrev:
Här e några bilder på min hoj efter lite byggande :) Sen ska det så klart lackas också... och byggas om lite till med andra fälgar mm. mm. mm. osv... mmm... fin va? :) :) :)
Baklyse med dioder är byggt men inte monterat än.

Cool, men du måste göra som flera påpekat redan, höja bakdelen. Jag bytte kåpor på min "GammelGixxer" för 4-5 år sedan och har det senaste året varit sugen på att byta igen. Men jag har inte velat sätta vinkelslipen i bakramen ännu och det är nästan ett måste om man skall få rätt stu på bakdelen. Ett annat problem är att nya hojar är att dom är smala nedtill och breda upptill och våra "GammelGixxers" är tvärt om.
 

Bifogat

  • gixxer_03_2.jpg
    gixxer_03_2.jpg
    48.2 KB · Visningar: 381
Last edited:
Lobo Gixxer skrev:
Först, tack!
Sen, jo det finns tailrisers till din tror jag.Kolla med S-Racing är nästan hundra på att han har till din båge.
Skitlätt att sätta dit är det åxå å de e ju bara plus.
Tar en 20-30 min.
Kolfiber e aldrig fel.... :yoparty

Nix det finns inga tailrisers till GSXR 1100 86-88, det är lite bökigt att fixa till höjden på dom om man inte sätter på en Öhlinsdämpare eller mots med höjdjustering.
 
John Holmes skrev:
Läckert, men upp med den där bakdelen lite. Fimpad eller uppstukad bakram är ett krav på en slabside. Sen måste du ha 17"-fälgar oxå!
Ska nog dra dit 91:ans kåpor på min, har 88:ans ligger men det ser lite sådär ut,,,
Japp, 17"-fälgar kommer! Jag har dem liggandes i garaget! De är från en 1100R 90-någonting.. årsmodell är jag inte riktigt säker på.. men bakfälgen är iallafall vit, har svängda ekrar och är 5,5 tum bred... borde väl vara 90-94 eller något sådant.. Ang. din hoj så tycker jag nog att 91:ans kåpor ser lite bättre ut än de äldre.
 
gixxer_1255 skrev:
Nix det finns inga tailrisers till GSXR 1100 86-88, det är lite bökigt att fixa till höjden på dom om man inte sätter på en Öhlinsdämpare eller mots med höjdjustering.

Nähä!? Fan var nästan hundra på att Anders hade...
Men även den bäste kan ha fel :D

Ähum....kollade in på S-Racing....sorry my mistake....han har INTE till 86-88....

Men, hur fan ser det ut på 1100:orna da? Är det totalt annorlunda gentimot 750 88:orna och 1100 89:orna?

Kan vara kul att veta!
 
hållundan skrev:
haha, jag är faktiskt böjd att hålla med. Fett med cred till dig ändå som meckar å bygger om å härjar! :tummenupp. Men de gamla kåporna är enligt min mening snyggare =)

:hej
Tackartackar! Nja, de gamla kåporna ser kanske lite mer kraftfulla ut eller hur man nu ska förklara det, menmen... jag tycker bättre om det där lite slimmade stuket.. jaja.. Smaken e ju som baken :)
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top