Bilder på hemsnickrade snabbtankanordningar

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Var ute o skulle leta grejer för att bygga nån form av 24-liters snabbtankningsmackapär idag. Hittade kulventiler och annat lämpligt, men jag tycker det ser hemskt komplicerat ut att svetsa ihop två jeepdunkar. Tunn plåt och svåra ytor. Är det någon som byggt av enkla medel och kan lägga upp några bilder på hur ni gjort?

Eller kanske har någon nån till salu?
 
28l expansionskärl, i rostfritt. På med en ventil i var ända..
Finns en del knep, men vi tankade riktigt snabbt.
Spillde aldrig :)
 
5_gallon_hose-1.jpg


Nu kör jag inte ERF men om du ändå inte har snabbtank med dry-break utan vanliga tanklock så hade jag kört på http://www.justgastanks.com Kostar 100USD och är färdig. Fungerar utmärkt för att expresstanka ökenmoppar ivf....
 
Last edited:
Det där ser ju oerhört smidigt ut! Borde vara lättaste lösningen.
 
Vi provade den där och man hinner få minst ett par hjärtattacker innan tanken är full

När man läser beskrivningen så låter den ju rätt ok...

Fitting fuel tank apertures of 37mm in diameter and larger. The 20 litre Tuffjug with its unique dry-break coupling is the perfect container to transport liquids in. It will enable a safe and non-drip filling of the vehicle and will also stop the filling action when the fuel tank is full. In fact you will be able to turn it upside down and no fuel will come out until you compress the nozzle. Very sturdy construction. Made square to maximise storage areas. Wide-mouth design for easy pouring of additives and observing fuel level when filling Heavy-duty body with 5-gallon capacity Spill-proof, self-sealing nozzle automatically pours and shuts off as fuel level in tank fills to end of nozzle.

Varför fick du hjärtattacker?
 
När man läser beskrivningen så låter den ju rätt ok...

Fitting fuel tank apertures of 37mm in diameter and larger. The 20 litre Tuffjug with its unique dry-break coupling is the perfect container to transport liquids in. It will enable a safe and non-drip filling of the vehicle and will also stop the filling action when the fuel tank is full. In fact you will be able to turn it upside down and no fuel will come out until you compress the nozzle. Very sturdy construction. Made square to maximise storage areas. Wide-mouth design for easy pouring of additives and observing fuel level when filling Heavy-duty body with 5-gallon capacity Spill-proof, self-sealing nozzle automatically pours and shuts off as fuel level in tank fills to end of nozzle.

Varför fick du hjärtattacker?

Pours 5 gallons in 38 seconds? LÅter inte så snabbt. Med en simpel jeepdunk med kulventil i botten tankar man på 15 sekunder om man är lite vass på det.
 
När man läser beskrivningen så låter den ju rätt ok...

Fitting fuel tank apertures of 37mm in diameter and larger. The 20 litre Tuffjug with its unique dry-break coupling is the perfect container to transport liquids in. It will enable a safe and non-drip filling of the vehicle and will also stop the filling action when the fuel tank is full. In fact you will be able to turn it upside down and no fuel will come out until you compress the nozzle. Very sturdy construction. Made square to maximise storage areas. Wide-mouth design for easy pouring of additives and observing fuel level when filling Heavy-duty body with 5-gallon capacity Spill-proof, self-sealing nozzle automatically pours and shuts off as fuel level in tank fills to end of nozzle.

Varför fick du hjärtattacker?

Inte snabb på nått sätt och grymt frustrerande att se många andra komma in och tanka och ge sig iväg medans man själv fortfarande står och tankar :)))
 
Inte snabb på nått sätt och grymt frustrerande att se många andra komma in och tanka och ge sig iväg medans man själv fortfarande står och tankar :)))

Det var väl f*n, vi köpte precis den till teamet för att just få lite tempo i tankningarna. Fick ju till och med fila ner mitt fina nyinköpta pptuning tanklock för att få den att passa perfekt. :huvet

Men iförsig så har man ju då nått och skylla på fall man blir sist :)
 
Vi köpte en beg Acerbis snabbtankning, och den fungerar bra (lite seg dock). Passar klockrent i PP-tanklock till Honda, inte fullt lika bra till Suzuki. Hittar dock inte den på nätet...
 

Bifogat

  • tankutr.jpg
    tankutr.jpg
    40.6 KB · Visningar: 189
Vi köpte en beg Acerbis snabbtankning, och den fungerar bra (lite seg dock). Passar klockrent i PP-tanklock till Honda, inte fullt lika bra till Suzuki. Hittar dock inte den på nätet...

Ser ut som våran gamla tankutrustning som vi körde med på Duccen.
Funkar bra, men rymmer inte 24 liter..
 
Varför håller ni på och jiddrar om den lilla anläggningen för?
Den Boris JR föreslog tömmer 41 liter på 10 sekunder, förmodligen ännu snabbare med bara 24 liter i.
 
Det var väl f*n, vi köpte precis den till teamet för att just få lite tempo i tankningarna. Fick ju till och med fila ner mitt fina nyinköpta pptuning tanklock för att få den att passa perfekt. :huvet

Men iförsig så har man ju då nått och skylla på fall man blir sist :)
Vi kör med en liknande som tuff jug, har aldrig tagit exakt tid men skulle uppskatta vi tankar 18 L på ca 15-20 sek! har tidigare år kört med jeepdunk med kulventil o det trycker i soppan jävligt snabbt!! men har oxå stått väldigt långa minuter i stop and go för soppaspill när man inte är med på att stänga skiten i tid! bättre några sek extra än att ta bestraffning!
 
Varför håller ni på och jiddrar om den lilla anläggningen för?
Den Boris JR föreslog tömmer 41 liter på 10 sekunder, förmodligen ännu snabbare med bara 24 liter i.

Jag ser dock inte hur man kontrollerar flödet. Någon som vet?
 
Lätt att vara kaxig när man inte är med i matchen:arsele

Hade jag inte rätt??? gick i depå till första tankningen bakom robban på anderstorp, körde från tankningen innan han var färdig. Och jag hade tom tank, hojen hade hostat nästan ett varv, därav att ni låg före oss in i depå :yoparty

Sen att vi va kassa på att byta hjul är en annan historia :huvet
 
Hade jag inte rätt??? gick i depå till första tankningen bakom robban på anderstorp, körde från tankningen innan han var färdig. Och jag hade tom tank, hojen hade hostat nästan ett varv, därav att ni låg före oss in i depå :yoparty

Sen att vi va kassa på att byta hjul är en annan historia :huvet


Och kedja!! Va ni inte mkt bättre med!!:D:D

Och kedja!! Va ni inte mkt bättre med!!:D:D

Sedan ger jag inte mkt för fivers tankanläggning!! Fyller dom inte fullt så läcker den soppa!! Hmm :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top