Bilder på era husdjur.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nu är det kris här... min älskade 3 åriga vovve behöver ett nytt hem :( :(
Hon är helt underbar, glad, skuttig, snäll och en riktig kelgris, men nu när min dotter börjat gå rundor så har vovven börjat morra åt henne :( Vi har försökt med hundspykolog, och det blev lite bättre men inte helt bra. Hon morrar fortfarande. Vi har försökt med ännu mer aktivering, tänka själv mm, och hon har blivit lite gladare men morrar ändå.

Om jag varit äldre så kunde hon kommit till mig.

Tråkigt när sånt händer med hundar :(
Har ju en hund här hemma skit goer men högallergiker. Hoppas han blir 5 år iallafall :gråta
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Någon som kan hjälpa mig med detta? Ta hand om henne? Någon som kan erbjuda mycket kärlek och aktivering? Det är kanske helt fel forum för detta, men jag är desperat. Vill verkligen inte avliva henne... så jävla blödig som jag är så är det hemskt jobbigt.

Fan vad tråkigt att höra men jag förstå ditt dilemma :( Men avliva henne inte för det, en ny ägare måste ju alltid gå att hitta!? En annons på blocket och sen träffa folket ifråga flera gånger så man ser att det är rätt personer?
Mina päron har en kastrerad flathane som skulle behöva sällskap men dessvärre brukar de vara barnvakt åt min dotter på 9 månader så det går ju inte det heller :(
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Om jag varit äldre så kunde hon kommit till mig.

Tråkigt när sånt händer med hundar :(
Har ju en hund här hemma skit goer men högallergiker. Hoppas han blir 5 år iallafall :gråta

Ja, det är väldigt tråkigt att det ska bli så :( Man fäster sig väääääldigt mycket...

Kan du inte bli äldre nu? Med en gång? :)

Förresten, var som helst i landet funkar, bara hon har det bra. Jag transporterar och hälsar på ibland :)

Fan vad tråkigt att höra men jag förstå ditt dilemma :( Men avliva henne inte för det, en ny ägare måste ju alltid gå att hitta!? En annons på blocket och sen träffa folket ifråga flera gånger så man ser att det är rätt personer?
Mina päron har en kastrerad flathane som skulle behöva sällskap men dessvärre brukar de vara barnvakt åt min dotter på 9 månader så det går ju inte det heller :(

Ja, det är hemskt. Nog fan det svåraste beslutet jag har behövt ta :( Att hon ska behöva dö för en sån sak när hon är så glad i övrigt är hemskt, men frugan börjar bli sur för att jag går och drar på det. Och skulle det hända något mellan hunden och dottern så är det inte bra. Alls... Så avlivning är absolut sista utvägen och jag ska försöka göra allt för att hitta ett nytt bra hem till denna underbara jycke.
Blocketannons kommer, och många träffar med de tilltänkte köparna måste det bli. Finns konstigt folk också och då kanske inte hunden mår så bra som jag vill att hon ska må...
Nä, är din dotter på besök lite då och då så är det nog inte så lyckat.

Hör någon något om någon som är sugen på en fin vovve (och få sig en grundlig utfrågning av mig...) så PM:a eller maila lahi@passagen.se med en gång!
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Igår eftermiddag kom vi hem med den lilla kissen tillslut.
Hon ropade lite efter sina kompisar i början men lugnade ner sig sedan och lade sig på min mage och sov medans vi kollade på TV.
Hon har hittat en favoritleksak IAF, en lite mus som piper när man rör den.

IMG_3645.jpg
 

Tanja

Guest
Gud vad söt hon är :D
Lycka till med henne :banana

Igår eftermiddag kom vi hem med den lilla kissen tillslut.
Hon ropade lite efter sina kompisar i början men lugnade ner sig sedan och lade sig på min mage och sov medans vi kollade på TV.
Hon har hittat en favoritleksak IAF, en lite mus som piper när man rör den.

IMG_3645.jpg
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Igår eftermiddag kom vi hem med den lilla kissen tillslut.
Hon ropade lite efter sina kompisar i början men lugnade ner sig sedan och lade sig på min mage och sov medans vi kollade på TV.
Hon har hittat en favoritleksak IAF, en lite mus som piper när man rör den.[/img]

Hey mannen! Det är något fel på katten, den har ingen päls! :näsblod
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hey mannen! Det är något fel på katten, den har ingen päls! :näsblod

I knooow! :tummenupp
Lit elustig fläck uppe på huvudet, alldeles svart, ser ut som hon varit ute i garaget och bytt olja i hojjen, duktig kisse :tummenupp

Gud vad söt hon är :D
Lycka till med henne :banana

Ja, hoppas det går bra och inte sambon känner av henne något. Dom ligger och delar filt i soffan alldeles bredvid mig nu, buset hela förmiddagen så det var dags för lite sömn.
 
Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16

Är det också en slags nakenkatt? Bilder?:gnissla
Har sambon också en svartfläck med hår någonstans?:confused:





Nää skojar bara. Hur är det att klappa en sådan där katt utan hår? Är dom varma?
Hur håller dom värmen? Antar att den inte är ute och kutar på vintern.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Är det också en slags nakenkatt? Bilder?:gnissla
Har sambon också en svartfläck med hår någonstans?:confused:

Nää skojar bara. Hur är det att klappa en sådan där katt utan hår? Är dom varma?
Hur håller dom värmen? Antar att den inte är ute och kutar på vintern.

Hehe, dom är väldigt varma, som ett element. Klappa dom är lite speciellt, som att klappa en lite småluden frukt.
Hennes mamma är "gumminaken" som det heter, kändes som att klappa en gummikatt, inte ludd alls någonstans. Denna lilla sak är ju ytterst lite luden, men det heter ändå nakenkatt.
Uppfödaren hade ett par som hade fått hår också, men dom är inte håriga som vanliga katter, mer som en filtmatta. Kändes roliga att klappa, efter att ha känt på en sådan skulle jag kunna tänka mig en sådan också :tummenupp

EDIT: Detta är innekatt som heter duga. På vintern så skulle den snabbt frysa ihjäl och på sommaren så blir den solbränd, det går att vara ute med dom kortare stunder under sommaren dock, ska väl smörja in henne i lite solkräm så får hon följa med ut och kika lite på gården i sommar.
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Ungefär som att klappa den där pantern som Skeletor red på i He-man alltså?

Ni som har haft en sådan när ni var små på 80-talet vet vad jag pratar om:D

panthor.gif


http://www.hipe.ch/_archiv/masters/masters.html

Hehe, cooool :tungan
Som en persika brukar man beskriva hur dom är att klappa... Så... Jag har en stor persika som springer omkring i vardagsrummet och busar. Just nu delar hon dock filt med sambon och sover så sött.
Klarade sig alldeles ensammen hela natten också, hörde lite mjauande vid 08-tiden i morse, så jag väntade tills hon slutade så klev jag upp. Då var hon under soffan och letade sina kompisar och ropade lite efter dom, så jag lade mig i soffan med en filt så kom hon och sov ett par timmar till med mig. Riktigt kelsjuk kisse, vill vara med en hela tiden, följer efter en och sitter och kollar på vad man gör.
Funkar det bra för sambon så blir det nog en till Don Sphynx senare.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Vinterpromenad i helgen. Han älskar att springa i snö
 

Bifogat

  • 20101204010.jpg
    20101204010.jpg
    146.5 KB · Visningar: 84
  • 20101204015.jpg
    20101204015.jpg
    176.4 KB · Visningar: 74

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Vinterpromenad i helgen. Han älskar att springa i snö

Det gjorde min med ... Nu ligger han å e kasterad ...
Men det blir väl lättare med kallt å snö sen
Han förfrös pungen stackarn :huvet
Lite störd på att jag inte noterat det förräns det var försent

Men den lille basseten kommer igen, hej hå vad det ska jagas nu! :yoparty
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
EDIT: Detta är innekatt som heter duga. På vintern så skulle den snabbt frysa ihjäl och på sommaren så blir den solbränd, det går att vara ute med dom kortare stunder under sommaren dock, ska väl smörja in henne i lite solkräm så får hon följa med ut och kika lite på gården i sommar.

Ja, det låter vettigt med en sån katt :rolleyes: Visst är de katter, men jag har aldrig förstått tanken med att avla på genetiska defekter.
Men de är jävligt gosiga, det kan jag hålla med om :)
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Kul tråd, får ta pass på den då alla djur inte ryms på ett kort :D
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Igår eftermiddag kom vi hem med den lilla kissen tillslut.
Hon ropade lite efter sina kompisar i början men lugnade ner sig sedan och lade sig på min mage och sov medans vi kollade på TV.
Hon har hittat en favoritleksak IAF, en lite mus som piper när man rör den.

Härligt att ni fått hem henne nu!
Ni kommer att få uppleva saker de flesta inte gjort med sina "vanliga" katter :)

Våra är så här: Världens snällaste, världens galnaste, Världens dummaste, Världens smartaste, Hur lugna som helst, hur hyper som helst.

Om hon är präglad på oss människor (vilket hon iofs lär bli) så kan man träna dem nästan som en hund, men vete fasen om man vill det.

Underbar kattras iaf, synd att folk tittar på dem och bara ser fel, de har aldrig träffat och lärt känna en sphynx. :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Ja, det låter vettigt med en sån katt :rolleyes: Visst är de katter, men jag har aldrig förstått tanken med att avla på genetiska defekter.
Men de är jävligt gosiga, det kan jag hålla med om :)

Mjah, anledningen till att det blev en sådan här är på grund av att min sambo är allergisk mot pälsdjur, denna funkar bra än så länge, kanske känner av liiiiiiite lite, men vi har köpt en luftrenare som ska rensa luften här hemma.

Härligt att ni fått hem henne nu!
Ni kommer att få uppleva saker de flesta inte gjort med sina "vanliga" katter :)

Våra är så här: Världens snällaste, världens galnaste, Världens dummaste, Världens smartaste, Hur lugna som helst, hur hyper som helst.

Om hon är präglad på oss människor (vilket hon iofs lär bli) så kan man träna dem nästan som en hund, men vete fasen om man vill det.

Underbar kattras iaf, synd att folk tittar på dem och bara ser fel, de har aldrig träffat och lärt känna en sphynx. :)

Ja, hon är hur mysig och lugn som hellst, och samtidigt ett riktigt busfrö.
Uppfödaren sade att hon var väldigt lugn och tjejig av sig, men jag tror inte hon hade fått utrymme att busa av sig tillsammans med dom bråkiga killarna, så när vi fick hem henne blev det verkligen full fart på busandet och inte speciellt tjejigt.
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag kund inte länka till filmklipp som jag hade på sambons och min blogg så jag skaffade ett youtube konto igår, här kommer film på busfröet :tummenupp
[YOUTUBE-ID]2TagoV-A8U8[/YOUTUBE-ID]
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag kund inte länka till filmklipp som jag hade på sambons och min blogg så jag skaffade ett youtube konto igår, här kommer film på busfröet :tummenupp

Man blir ju så himla glad när man ser dessa glada djur!
Ser ut som en underbar liten tjej!
Jag vet att jag visat denna förr, men wtf.
Vår förste sphynxkille (som fick hår) möter vår andre för första ggn:
[YOUTUBE-ID]flKQVlz5Ncw[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top