Bilder på era husdjur.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Fralla:

Valpkurs_040a.jpg


Fralla igen:

Valpkurs_391a.jpg
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Är det en Bostonterrier!? VAd kul! Vi hade en sådan tik när jag växte upp. Kaxigt temperament!:hihi

/J

Fralla = fransk bulldog :D

Bostonterrier härstammar från samma "stock" hundar som APBT/Amstaff, så det är klart att de har ett kaxigt temprament. :hihi

Tyvärr är både frallor och bostonterriers vandrande patologiska museer vid detta laget pga "skickligt avelsarbete". Vilket är synd och skam.
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Göran.. inte min men ändå en favvo :)
 

Bifogat

  • göran 0011.JPG
    göran 0011.JPG
    132.6 KB · Visningar: 63

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fralla = fransk bulldog :D

Bostonterrier härstammar från samma "stock" hundar som APBT/Amstaff, så det är klart att de har ett kaxigt temprament. :hihi

Tyvärr är både frallor och bostonterriers vandrande patologiska museer vid detta laget pga "skickligt avelsarbete". Vilket är synd och skam.

Aha, då är jag med, ja jag tyckte den var alldeles för kraftig över bringan och frambenen för att vara en Boston, men Fransk Bulldog har jag aldrig sett med den täckningen. Jag har bara sett Fransk Bulldog helsvarta.

Ja jag har också intrycket att bostonterriers har mycket problem de stackars hundarna. Vår jycke vann en massa utställningar och sånt men fick valpa med kejsarsnitt och fick senare tas bort pga av ngn nervsjukdom blott 7 år gammal.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bostonterrier härstammar från samma "stock" hundar som APBT/Amstaff, så det är klart att de har ett kaxigt temprament. :hihi
.

Farför har "kamhundar "kaxigt temprament" när det passar men är annars överdrivet lugna och söta?
Jag menar man kan läsa i en hel tråd om hur fissförstådda de är och att det inte finns tötaje hundaj på marknaden men om man i en annan tråd attackerar ämnet annorlunda så hänger inlägg som framställer hundarna som precis det Jag pratat om i lyften:va

Snackar inte i första hand om inlägg från Dig Flamma77 som verkar ha en homogen bild av läget, utan från en del andra...
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Brutus : Stor och farlig :)
 

Bifogat

  • DSC00409 test.jpg
    DSC00409 test.jpg
    141.2 KB · Visningar: 49
  • DSC00397 test.jpg
    DSC00397 test.jpg
    119.5 KB · Visningar: 57

ceylon79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Ort
Örebro
Hoj
Thundercat-98 ¤såld¤ Husaberg 650-03¤såld¤ FZR1000 89
Våran nya lille kille... Balder 10 veckor :)
 

Bifogat

  • DSC00759.JPG
    DSC00759.JPG
    114.7 KB · Visningar: 72

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Farför har "kamhundar "kaxigt temprament" när det passar men är annars överdrivet lugna och söta?
Jag menar man kan läsa i en hel tråd om hur fissförstådda de är och att det inte finns tötaje hundaj på marknaden men om man i en annan tråd attackerar ämnet annorlunda så hänger inlägg som framställer hundarna som precis det Jag pratat om i lyften:va

Snackar inte i första hand om inlägg från Dig Flamma77 som verkar ha en homogen bild av läget, utan från en del andra...

Temperament och aggressivitet är två helt olika saker som vi inte ska villa bort oss i. Ska du ha en hund som är bra i en kamp så får den inte plocka fram en aggressivitet, av två skäl. Det ena är att hunden då blir svår att hantera av människor, och det andra är att en aggressiv hund mycket snabbt tömmer sina krafter och blir ett lätt byte för motståndaren. Terriers har använts till mycket såsom grythundar, råttjägare, kamphundar och gårdshundar vilket innebär att du måste vara framåt och nyfiken och kunna skaka av sig rädslan fort och gå på igen. Kan vi hålla sånt här snack utanför den här tråden så den inte förstörs?
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Farför har "kamhundar "kaxigt temprament" när det passar men är annars överdrivet lugna och söta?
Jag menar man kan läsa i en hel tråd om hur fissförstådda de är och att det inte finns tötaje hundaj på marknaden men om man i en annan tråd attackerar ämnet annorlunda så hänger inlägg som framställer hundarna som precis det Jag pratat om i lyften:va

Snackar inte i första hand om inlägg från Dig Flamma77 som verkar ha en homogen bild av läget, utan från en del andra...

Mucka inte gräl i denna tråden nu söta, snälla... :)

Jag tror det "kaxiga tempramentet" har något med "terrier" att göra. ;)
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Eftersom jag fick husdjur med på köpet när jag flyttade så får jag väl lägga in en bild här i tråden.
Meet Thim, en riktig kampkatt. :D
 

Bifogat

  • PA250292_l.jpg
    PA250292_l.jpg
    62.2 KB · Visningar: 61

hjälte

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
skeppshult
Hoj
Triumph sprint st 06, Suzuki Rmz 450 06
Nu är det väldigt mycke vovar
Här är min kompis alex 17 bast stil going strong.
 

hjälte

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
skeppshult
Hoj
Triumph sprint st 06, Suzuki Rmz 450 06
Vart tog bilderna vägen?
 

Bifogat

  • alex1.JPG
    alex1.JPG
    19.2 KB · Visningar: 43
  • alex2.JPG
    alex2.JPG
    20.1 KB · Visningar: 37

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Faan så söt. Knubbig i ansiktet ju :)

Han är lite sne i trynet så han ser lite ilsken ut ibland. Fast han är både snäll och kelsjuk. Och sover hela dagarna så fort det är dåligt väder... haha. Så skulle man ha det. "Fan, det regnar..." :skitijobbetådratäcketöverhuvetsmilie
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top