Bilder på era husdjur.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Älskade lilla varg. Igår morse fick hon somna in. Det slut som skulle bli så värdigt den dagen det var dags, hemma i soffan, på din kudde, med hembesök av veterinären som skulle ge din sista vila, blev raka motsatsen. Akut. Kändes som jag ringde överallt. Ingen veterinär gick att få tag på. Han som skulle komma när det var dags var på semester. När jag väl fick tag på distriktsveterinären skulle det ta längre tid än att åka till strömsholm. Så jag valde det senare.
Jag önskar att djurskötaren lyssnat på mig och stuckit direkt i vänster ben när hon skulle sätta kanylen, men inte då "det går bra med vilket som". och Ronia skrek till när högern gick sönder som vanligt och hon torkade o tejpade innan hon stack i vänster.
De hann aldrig ge ronia andra sprutan. Hon somnade direkt och hjärtat slutade slå. Jag önskar att jag kunde gett henne ett värdigare slut.

Älskade lilla varg, vad vi saknar dig.


/Anneli

http://bjornanneli.zoomin.se/blogg/permalink-20070412-20040.html

Beklagar sorgen. Aldrig kul när någon dör, och speciellt inte när det inte blir som man har planerat...
Ta hand om er!

/Carin
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det blir inte sötare än så här:
 

Bifogat

  • cassie1.jpg
    cassie1.jpg
    114.1 KB · Visningar: 58
  • cassie6.jpg
    cassie6.jpg
    119.3 KB · Visningar: 62
  • cassie4.jpg
    cassie4.jpg
    123 KB · Visningar: 48

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Snarare vacker än söt!! Mycket fin kisse, men bara unge än så länge va?!

/Carin

Sant, hon är inte lika söt på bilderna som i verkligheten. Hon påminner lite om en dödskalle-apa när hon kommer springandes :D
14 veckor på torsdag så hon är söt ett tag till...
 

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Har det varit andra hundar på kontoret?
Annars kanske en veterinär koll?
Hoppas det löser sig..blir ju dyrt i längden :gnissla

Inte urinvägsinfektion, han kissar inte hemma utan kan hålla sig i timmar. Det har varit en tik på kontoret men det är för 2 år sedan och det borde vara bortstädat nu.

Men det retligaste av allt... Göran var med på gymmet. En kille hade hängt sin tröjja över en stol. Tröjjan skulle invigas i reviret :mad: Göran gick helt sonika fram och lyfte på benet och tröjjan var officiellt hans.

Skämdes så jag nästan dog. :näsblod
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Inte urinvägsinfektion, han kissar inte hemma utan kan hålla sig i timmar. Det har varit en tik på kontoret men det är för 2 år sedan och det borde vara bortstädat nu.

Men det retligaste av allt... Göran var med på gymmet. En kille hade hängt sin tröjja över en stol. Tröjjan skulle invigas i reviret :mad: Göran gick helt sonika fram och lyfte på benet och tröjjan var officiellt hans.

Skämdes så jag nästan dog. :näsblod

Kanske hjälper o kastrera han.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Vaektra[/s skrev:
Inte urinvägsinfektion, han kissar inte hemma utan kan hålla sig i timmar. Det har varit en tik på kontoret men det är för 2 år sedan och det borde vara bortstädat nu.

Men det retligaste av allt... Göran var med på gymmet. En kille hade hängt sin tröjja över en stol. Tröjjan skulle invigas i reviret :mad: Göran gick helt sonika fram och lyfte på benet och tröjjan var officiellt hans.

Antar att du har han gå lös?
 

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Kanske hjälper o kastrera han.

Fast det vill jag inte göra.. Måste man! jag tänkte att det fanns nåt spray eller nåt man kan spraya. Det finns ju "bit ej spray" så kanske ett "inte pinka sprya" finns. Vet inte därför jag frågar.

Antar att du har han gå lös?

Ja på kontoret, men nu får jag ha honom instängd på mitt rum. Men vill ju kunna ha honom hos folk.
 
Last edited:

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Fast det vill jag inte göra.. Måste man! jag tänkte att det fanns nåt spray eller nåt man kan spraya. Det finns ju "bit ej spray" så kanske ett "inte pinka sprya" finns. Vet inte därför jag frågar.

Finns knappast nån spray mot det.
Går kanske träna bort, snacka med brukshundklubben eller vet om dom har nån idé.
Annars är ju en klädnypa effektiv :D
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Vattespruta brukar jag köra på "farliga" saker när hundarna är valp och har kli i tänderna.
Göm vattenspruta bakom ryggen när du vet att han är på väg att kissa. Spruta på honom, helst i ansiktet, och lägg till ett bestämt "nej", backa och ynka hunden. Tanken är att han ska känna obehag av att pinka på gardinerna och du förstärker han obehag genom att ynka honom.
Du måste känna av din hund. Är han osäker eller en kaxig typ. På en osäker hund hade jag inte gjort som jag beskrivit.
Hade jag haft samma problem, och inte hade någon tanke på avel, så hade jag knipsat bollarna på honom. Antagligen skönare för honom att inte ha alla hormoner som ställer till det...

/Carin
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc

Hade jag haft samma problem, och inte hade någon tanke på avel, så hade jag knipsat bollarna på honom. Antagligen skönare för honom att inte ha alla hormoner som ställer till det...

/Carin


Aggresivitet och revirmärkande kan dock finnas kvar efter kastrering enligt Agrias hemsida.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Det blir inte sötare än så här:

Nu dog jag i hjärtsnörp! *kattungesjuk*

Gnisslar tänderna över att jag inte kan para min slampa förrens tidigast i höst av praktiska skäl... när det finns en hane som är "perfekt match" till råge på allt. :huvet
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Fast det vill jag inte göra.. Måste man! jag tänkte att det fanns nåt spray eller nåt man kan spraya. Det finns ju "bit ej spray" så kanske ett "inte pinka sprya" finns. Vet inte därför jag frågar.



Ja på kontoret, men nu får jag ha honom instängd på mitt rum. Men vill ju kunna ha honom hos folk.


Hej. Vi har samma problem med våran omplac hane. Kastrering kunde ev hjälpa sa vet, men det var absolut inte säkert då han redan är 4,5 år. Vi är på honom som en hök och säger till på skarpen när han kissar på något, men det verkar inte hjälpa direkt för är man inte på honom hela tiden så kissar han. Inte alltid dock och inte alltid på samma ställen heller. De som hade honom innan gav bort honom just för att han kissmarkerade inomhus...Hemma hos min blivande sambo kissar han aldrig, inte ens då jag varit där med min tik, hos mej däremot där tiken bor kissar han ofta :mad. Vi flyttar ihop i juni och får se hur det går då. Det finns någon form av skvättskydd för hanar vet jag, ser ut som ett tikskydd som tikarna har vid löp, men vi har inte testat det. Kan kanske vara en tillfällig lösning på tex kontoret eller om du är på besök hos någon?

Lycka till och skriv gärna om du får stopp på det och isf hur:)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nu dog jag i hjärtsnörp! *kattungesjuk*

Gnisslar tänderna över att jag inte kan para min slampa förrens tidigast i höst av praktiska skäl... när det finns en hane som är "perfekt match" till råge på allt. :huvet

Jobbigt läge :( Jag ser inte fram emot när man ska para henne, fyfan vilket jävla jobb det verkar vara! Men å andra sidan så är det ju värt det men ändå... Blir det första kullen?
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Nu har han gjort det igen!! Pinkar revir på kontorets gardiner :mad: Vad kan jag göra? Hjälp!

Jätte fin hund!!

Med ditt problem om du vill lösa det fortast men lite smärtsammt?
Jag hade iaf gjort på detta viset.

Hunden märker gardinen!
På med koppel och led honom in någonstans där han varken hör eller ser dej!
Du behöver inte skrika eller rycka, utan led honom bara rätt in i Tex toan och stäng dörren.
Om han reagerar starkt på något ord? Tex usch? så använd det med bestämmd ton!
En sån ton du inte skulle använda annars när du säger samma ord.
Tex ett lång uuuuuuussssssccccchhhh.
Låt honom sitta i rummet en timma och ta sedan tillbaka honom direkt till samma rum!
Upprepa om det behövs!
OBS använd inte ett rum där han vistast ofta i då han kommer ta rummet som en bestraffning.

Jag gjorde på detta sätt då min hund stal mat som jag tex tappa vid matlagning.
Det har funkat väldigt bra.
/mvh Jonas
 

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Jätte fin hund!!

Med ditt problem om du vill lösa det fortast men lite smärtsammt?
Jag hade iaf gjort på detta viset.
Jag gjorde på detta sätt då min hund stal mat som jag tex tappa vid matlagning.
Det har funkat väldigt bra.
/mvh Jonas


Problemet är att jag inte ser honom när han gör det. När han kissade på jackan på gymmet då stod jag bredvid då fick han ett ordentligt NEJ och så puttade jag bort honom. Men på kontoret går han runt och lullar för sig själv. Men det är väl mer jag som lider av att ha honom instängt på mitt kontor än vad han gör så det är väl så jag får göra.

Tack för alla tips :)
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top