Bilder på era husdjur.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Eine hunt. Vorsteh?

Har för mig att du tar bra foton, kan du inte bjuda på ett par bilder till på hunden? Gillar Vorsteh men har inte träffat ngn ordentligt.

***

Det är ju en bildtråd så:

Här finns två bilder på vår hane Pollux
http://balines.se/hanar.htm
... de är fina o rättså roliga men jag är ohyggligt trött på hustruns (katt)avelsintresse..
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Min Cane Corso, Samba. 2004-2012. Vila mjukt gumman :'(
553853_10151216279300889_858368914_n.jpg


Min Ambull, Shiva. 2½ år :)
1523111_10151969837680889_1332873180_o.jpg
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Vilken mysig tråd :)

Här är Maus och Batchat! Maus gillar att sova och Batchat gillar kolla film.

IMG_2406.jpg

IMG_2503.jpg

IMG_3010.jpg
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Äsch, den här tråden måste jag ju också skriva i märker jag. Här är mina husdjur:

Selma 6 månader:
View attachment 374672



Nisse och husse skall till veterinären imorgon, han har fått en rejäl knöl vid vänster knä. Hoppas det inte är något allvarligt.

Coolt att du lärt jamaren hur man gör en stoppie!

Katter som heter Nisse brukar det vara gott krut i, så det ska nog gå bra :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Seychellois, ingår i siames/orientalgruppen.

Just ja, hade nästan glömt bort den rasen. Har själv både Siames och Oriental och funderar på en Balines om vi inte lyckas hitta en bra hane till vår Oriental inom kort.
Samtidigt så funderar jag på om man är dum i huvudet som vill skaffa en till sån här katt då de är jävligt krävande djur, vilket också är anledningen till att vi har såna. Moment 22...
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Just ja, hade nästan glömt bort den rasen. Har själv både Siames och Oriental och funderar på en Balines om vi inte lyckas hitta en bra hane till vår Oriental inom kort.
Samtidigt så funderar jag på om man är dum i huvudet som vill skaffa en till sån här katt då de är jävligt krävande djur, vilket också är anledningen till att vi har såna. Moment 22...

Vi har 3 katter, de två andra är Devon Rex's och jo, det är en hel del jobb med de men de är ju jäkligt sköna.
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
ImageUploadedByTapatalk1394300301.068017.jpg

Det här är Moses. Han är en Maine Coon på 1.5 bast och han vaktar mina manschettknappar.
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Just ja, hade nästan glömt bort den rasen. Har själv både Siames och Oriental och funderar på en Balines om vi inte lyckas hitta en bra hane till vår Oriental inom kort.
Samtidigt så funderar jag på om man är dum i huvudet som vill skaffa en till sån här katt då de är jävligt krävande djur, vilket också är anledningen till att vi har såna. Moment 22...

Vi har 3 katter, de två andra är Devon Rex's och jo, det är en hel del jobb med de men de är ju jäkligt sköna.

För en kattnovis som bara har bondkatter, på vilket sätt är dessa raser krävande? De är himla fina :)
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Devon Rex är väl inte krävande när man väl vant sig efter 12-13 år.. Så jävla fett ägd blir man B-)

Bara 2 år på bilden, numera 14 och lika annoying hehe

uploadfromtaptalk1394307426306.jpg
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Devon Rex är väl inte krävande när man väl vant sig efter 12-13 år.. Så jävla fett ägd blir man B-)

Bara 2 år på bilden, numera 14 och lika annoying hehe

View attachment 400937

Haha, ja jag ser vem det är som bestämmer :D 14 år!? Det var inte illa :tummenupp

Mina katter är sjukt okrävande. Lite störiga ibland bara, bits i tår och hälsenorna när man går barfota och i håret när man sover för länge på morgonen. Och imorse hade den ena tagit en tugga ur alla fyra kokta ägg på frukostbordet :huvet

Men oftast är de snälla och sköter sig själva :)
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
För en kattnovis som bara har bondkatter, på vilket sätt är dessa raser krävande? De är himla fina :)

Jag och tjejen har 3 katter - 1 seychellois och 2 Devon Rex's. Kortfattat har de väldigt mycket personlighet och karaktär, de umgås mycket med en, kräver din uppmärksamhet etc etc. Men just deras personlighet väger upp 'den krävande biten'. De gör väldigt mycket saker på sitt sätt (gäller väl alla katter iof) och kan ena minuten vara vilda för att i nästa minut vilja ligga i ens knä och bara softa. Ordet 'mycket' gäller för de här katterna.

Bondkatter får jag intrycket att de är lugnare och mindre sällskapligare än tex mina katter.
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top