Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snabbare än du nånsin kommer bli....maverick_750rr skrev:Bilder på en motorcykel.
Ser ut att bli jättesnabb![]()
750RR
Nr:18 skrev:Snabbare än du nånsin kommer bli....

2200 på BoOve. Det är Waltermoto-cliponK-Micke skrev:Vad kostade dina clip-on?
Jag köpte LSL till min gsxr, kostade 1495:-
Köpte den av en kille på forumet, tror han kallar sej Anuba. Hittade den under annonserna, och slog till blixtsnabbt. Den är reggad, men avställd.triple skrev:Jag vill också ha!
Köpte du ut en från ett försökringsbolag, eller? Hur hittade du den därifrån?
Jag har precis sådana. De flyttar fotpinnarna bakåt 20 mm och uppåt 10 mm (är ej säker på de exakta måtten). Deras största förtjänst är att bågen blir betydligt bekvämare och lättare att röra sig på bågen. Original känns det som om man har fötterna framför rumpan. Markfrigången blir inte så mycket bättre eftersom de flyttar ut fotpinnarna ca 5 mm eller så. Det äter upp i vart fall en del av vinsten man får genom att flytta upp fotpinnarna.K-Micke skrev:Fotpinnarna, är det också Valtermoto?
Jag funderar på att köpa adaptrar som flyttar originalen.
Inte lika snyggt, nej, men det borde väl funka?
![]()
För mig är det bara fotpinnarna som tar i men det gör de å andra sidan rätt tidigt. Markfrigången på bågen är inte dålig i sig, det som spökar är främst bakdämparen, som är för vek och packar ihop. Byter man den så har man nog komit en bra bit på väg till bättre markfrigång. Sen kan man ju banta också...K-Micke skrev:Det är för körställningen i första hand. Jag har inte hunnit prova markfrigången än. Är det nåt annat som tar i? Ljuddämparen? Om man har en dämpare med justerbar ride height så kan man väl höja bakänden lite. Har du provat det?
Snygg färgsättning. Jag tror att det är ganska vanligt att man shimsar 1000kubikaren - den är ju betydligt trögare i styrningen. Jag tycker att min är oerhört trevlig i långa svepande böjar. Den är så neutral - det känns som att man kan öka farten precis hur mycket som helst. Men i riktigt knixiga partier hade jag velat ha den kvickare. Men det är förmodligen mer en förargrej än en MC-grej, som vanligtK-Micke skrev:Det är en 97a. bild här:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=29245&stc=1
Jag hörde ett tips om att man kan lägga shims mellan dämparen och övre fästet i ramen. Är dämparen bra i övrigt kan det ju vara en billig och bra lösning. Sen tycker ju jag att hojen redan är väldigt kvickstyrd.
K-Micke skrev:Det är en 97a. bild här:
Jag hörde ett tips om att man kan lägga shims mellan dämparen och övre fästet i ramen. Är dämparen bra i övrigt kan det ju vara en billig och bra lösning. Sen tycker ju jag att hojen redan är väldigt kvickstyrd.

Va? Såg ingen senast jag var i garagetCorbenDallas skrev:Det står en hel MC i bakgrunden, är det inte lättare att bara använda den istället????![]()
![]()
K-Micke skrev:Det är en 97a. bild här:
K-Micke skrev:OK. Är det nödvändigt med en styrdämpare efter en sån ändring?
Har också tänkt på att såga pinnarna, de ser onekligen onödigt långa ut.
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Bike-Dagarna har öppnat!
Vinn en airbagväst från Dai... |
|