MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det är ju tur att man är så ekonomisk sinnad..... eller inte
Vad gör man om man har pengar som räcker till en av dessa två saker?
1. Betala av lånet på motarden som impulsköptes i våras. Detta skulle betyda att jag endast har lån på lägenheten samt väldigt låga kostnader på hojen eftersom en motard inte är värst dyr att äga.
2. Köper en sporthoj som är dyr att äga och som jag dessutom inte kommer att ha tid att köra på. Detta skulle resultera i att jag har två motorcyklar samt en bil som alla ska tankas, servas och försäkras....
Svaret är ju ganska självklart, eller hur?
Givetvis köper man en motorcykel till!!!
Som tur är finns det iaf 2 st till som är precis lika oekonomiska och barnsliga som en själv
Det blev en GSX-R 750 -98 med 2700 mil på mätaren och Yoshimura helsystem. Lite nostalgi eftersom jag hade en GSX-R 750 -99:a som 1:a hoj

1. Betala av lånet på motarden som impulsköptes i våras. Detta skulle betyda att jag endast har lån på lägenheten samt väldigt låga kostnader på hojen eftersom en motard inte är värst dyr att äga.
2. Köper en sporthoj som är dyr att äga och som jag dessutom inte kommer att ha tid att köra på. Detta skulle resultera i att jag har två motorcyklar samt en bil som alla ska tankas, servas och försäkras....
Svaret är ju ganska självklart, eller hur?
Givetvis köper man en motorcykel till!!!

Det blev en GSX-R 750 -98 med 2700 mil på mätaren och Yoshimura helsystem. Lite nostalgi eftersom jag hade en GSX-R 750 -99:a som 1:a hoj