Bilder på crosstävling i Uringe 2008-10-04

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
UA, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Idag var det crosstävling på crossbanan i Uringe, ca 50m från bulten, så jag åkte dit och fotade lite :) Bilderna ligger på www.hoztic.se :)
Jag var inte ensam fotograf där idag, så Gnutten, GubbLasse mfl borde ha lite bilder att lägga upp här också snart? :7peta
 
Håller på att tanka upp dem på sidan puh det blev många men orkade inte hårdsortera så skickar upp alla resterande i 2 mappar!

Här kommer lite smakprov men nu är jag något less på att fota hojar, nu får det bli myror eller något annat! :D

noyfk4.jpg


2qs9o3a.jpg


21edt3r.jpg


1zyzyvs.jpg


1zvqxbr.jpg


33wtwgm.jpg
 
HELVETTE.... vad ni gör mig sugen på att åka och fota cross.
Ja, det och enduro har grymma fördelar mot RR/hoj på gata, det går ju långsamt, men är väldigt actionfyllt ändå, dvs "lättfotat" och man kommer grymt nära för att kunna ta dom där sköna vinklarna :tummenupp Man är ju lite sisådärsugen på att sätta sig en halvmeter från curbsen när dom drar förbi i 150 på RR-banor :näsblod
 
Håller på att tanka upp dem på sidan puh det blev många men orkade inte hårdsortera så skickar upp alla resterande i 2 mappar!

Här kommer lite smakprov men nu är jag något less på att fota hojar, nu får det bli myror eller något annat! :D


Klart fina bilder Gnutten. blir så avundsjuk på skärpan på dom, måste skaffa mig ett bättre objektiv.

(för det kan ju inte vara jag som gör fel) :D
 
Nja vette f*n det var många av mina som var dåliga!
Tack Hoztic för att jag fick prova ditt hus dock glömde jag bort vilka bilder jag tog med ditt. Usch har beslutsångest om jag ska köpa en 40D.

Nu har jag tankat upp part I
http://tlphoto.zenfolio.com/p951027085/
 
Nja vette f*n det var många av mina som var dåliga!
Tack Hoztic för att jag fick prova ditt hus dock glömde jag bort vilka bilder jag tog med ditt. Usch har beslutsångest om jag ska köpa en 40D.

Om du inte kan se skillnad så känns det ju meningslöst att byta hus.

Ja, det och enduro har grymma fördelar mot RR/hoj på gata, det går ju långsamt, men är väldigt actionfyllt ändå, dvs "lättfotat" och man kommer grymt nära för att kunna ta dom där sköna vinklarna :tummenupp Man är ju lite sisådärsugen på att sätta sig en halvmeter från curbsen när dom drar förbi i 150 på RR-banor :näsblod

Yep, det börjar bli "tradigt" med knäskrap på bulten.
Den enda bandagen jag varit på var mittsverigebanan i Juli. Det var ju ganska spännande även fast den banan var ganska otillgänglig för mig som fotogeek. Svårt att komma till nån bra vinkel. Så där har jag ju mer att utforska, bandagar alltså.

Cross verkar helt klart potent. Hopp, sladdar och grejer.
 
Last edited:
Nja vette f*n det var många av mina som var dåliga!
Tack Hoztic för att jag fick prova ditt hus dock glömde jag bort vilka bilder jag tog med ditt. Usch har beslutsångest om jag ska köpa en 40D.

Nu har jag tankat upp part I
http://tlphoto.zenfolio.com/p951027085/
Snygga bilder! :tummenupp
Lugnt! :) Du lånade det väl runt halv två nån gång va? :va Om inte annat så kan du ju kolla i EXIF-taggarna på bilderna så står det ju vilken kamera det är taget med ;)
 
Kastar in lite andra bilder dock stora men va f*n! :)

hvbeqf.jpg

2j0j9eq.jpg

2jebayx.jpg

30v2ao5.jpg

33eirf8.jpg

2z4ah40.jpg

2ceke4y.jpg

33jqq77.jpg


24llbmp.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top