Bilder på CDI-Boxar Honda NSR

nsr_98_ skrev:
haj min nsr går bara i 135 en blackbox under tanken varvar 10000 på 6an skriker typ finns ju inga mer drev men den orkar inte gå fortare ska kolla den andra pluggen nu i avgasröret har kollat insuget och kröken vid cylindern där satt ingen ska man behöva köpa 190cc ?? eller effektsystem ?? svara mig gemnom att adda min msn och skriv till mej snarast eeemmmiiilll@hotmail.com

någon mer än jag som har samma fel min box sitter under tanken.
någon som vet var man kan köpa delar till nsren ?? typ nya kåpor behöver det för ja vill laka om min helt svart =) min nsr har en grön lampa som e monterad uppe brevid instrument brädan som lyser grönt när man slår på den ps den låter mesigt som fan inget tryck accar dåligt men vem vet ja kanske e för känslig =S den som gjorde nsr e ju helt dum i :kocko

min går i 140. :död mitt problem är att den inte varvar ur 6:an ordentligt. :fyllisar det sitter effektblås på min oxå! :yoparty
 
Last edited:
moje skrev:
nu har jag läst tråden men vissa saker framkommer lite suddigt.

- jag har en nsr 91, den e svensksåld, har den en strypt cdi? om den är strypt hur kan jag känna det, är det som ett varvstopp?

Nej, den det är den inte.
 
tackar för tippsen och "NSRtips.doc" har varit till stor hjälp :) Har kollat alla sakerna hittils och det måste nog vara rc'n som bara öppnar till 70% på min. Problemet är att det inte står något smidigt sätt som man kan kolla det på... Vet inte ens riktigt vilken del det är har ju bara kollat på deras bilder och man blir lätt lite förvirrad. Om det finns någon i nacka som har tid i helgen att hjälpa mig kolla om den öppnar helt och isf låsa den i högsta läget så skulle det vara guld värt!

Jusst nu går den som en påse nötter, runt 135 vill säga...
 
Magz skrev:
tackar för tippsen och "NSRtips.doc" har varit till stor hjälp :) Har kollat alla sakerna hittils och det måste nog vara rc'n som bara öppnar till 70% på min. Problemet är att det inte står något smidigt sätt som man kan kolla det på... Vet inte ens riktigt vilken del det är har ju bara kollat på deras bilder och man blir lätt lite förvirrad. Om det finns någon i nacka som har tid i helgen att hjälpa mig kolla om den öppnar helt och isf låsa den i högsta läget så skulle det vara guld värt!

Jusst nu går den som en påse nötter, runt 135 vill säga...

Kolla på servot som rör sig på höger sida om tanken. Mitt gick upp till fultt på tomgången och runt 70% vid 7-8000rpm.
 
AndersJohansson skrev:
Kolla på servot som rör sig på höger sida om tanken. Mitt gick upp till fultt på tomgången och runt 70% vid 7-8000rpm.


juste, tänkte inte på det :rolleyes: Varför gå längre in när man bara kan kolla på det. Dumma mig :huvet
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top