Bilder och fotografer

Prinsessan Leia

Fan vad livet e härligt
Gick med
25 May 2004
Hoj
Suzuki GSX750F
Det var mkt snygga bilder från Bike Week och SO.

Men det var flertalet ggr som jag undrade om vissa fotografer inte var särskilt rädda om livet.
Jobbade som funktionär för första gången och var flertalet ggr orolig över att ngn fotograf skulle bli plockad av en avåkande hoj eller om de vid vissa platser skymde sikten eller störde koncetrationen för ngn förare i utgående kurva.

SO gick väldigt bra med få avåk i vissa klasser, spännde och kul. Men tuffa och varma arb dagar var det.

Tyckte ni förare var väldigt fantastiska som kämpade på i värmen och som stod kvar på hjulen. :tummenupp :klappar Det märks att övning ger färdighet.

Att se fotografer sittandes på huk i apex är inga problem när man vet att det blir fina bilder efteråt! :)

grandmaster skrev:
vi försöker burka lite extra så att det ser snabbare ut :va

Eller så försöker man vara så cool att man glömmer att titta på banan. Egobilder gillar vi! :)

Bifogat

• IMG_7462_crop.jpg
    IMG_7462_crop.jpg
    62 KB · Visningar: 298
oscar skrev:
Eller så försöker man vara så cool att man glömmer att titta på banan. Egobilder gillar vi! :)
Det där är väl den där tjejen som kör R1000 väl? Hon som står bredvid Ullis här:

Bifogat

• oscar eller ullis.JPG
    oscar eller ullis.JPG
    74.2 KB · Visningar: 359
Prinsessan Leia skrev:
Det var mkt snygga bilder från Bike Week och SO.

Men det var flertalet ggr som jag undrade om vissa fotografer inte var särskilt rädda om livet.
Jobbade som funktionär för första gången och var flertalet ggr orolig över att ngn fotograf skulle bli plockad av en avåkande hoj eller om de vid vissa platser skymde sikten eller störde koncetrationen för ngn förare i utgående kurva.

Vill man vara helt säker bör man såklart stå på läktaren och fota. Men håller man sig på insidan av kurvorna och tvärtemot tangentens riktning så ska det till en mycket märklig highsider eller avsiktlig avåkning för att hojen ska dra åt "fel" håll, även om det kanske ser "farligt" ut.

Jag hängde mycket vid Ejes och det jag funderade mest över var om jag skymde förarnas sikt, men de förarare jag snackade med efter körningarna hade inte ens sett mig så borde varit lugnt.

Någon fotosnubbe stod på "utsidan" av knixen Hårnålen och Depåkurvan, DET såg farligt ut, men tog inte många minuter innan en funkis sprang dit o tvingade bort honom. Då ställde han sig istället på utsidan av ejes, vid sandfållen, bakom en 2 dm hög höbale. DET såg farligt ut.

valmers skrev:
Det där är väl den där tjejen som kör R1000 väl? Hon som står bredvid Ullis här:

Hörruduru din halte Zubeyde-Lookalike!!! Anledningen till att jag står så att du blir sugen på mig, är att jag lutar hojen ganska mycket emot mig för att Mats ska kunna meka lättare!

Är det bara jag som tycker att det borde införas krav på att man är en aktiv mc-förare för att få skriva i detta forum!? :fatta!

jP skrev:
Då ställde han sig istället på utsidan av ejes, vid sandfållen, bakom en 2 dm hög höbale. DET såg farligt ut.
Bakom däcktraven på insidan av depåböjen vid flaggtornet står man säkert, dessutom får man bra vinkel vid apex.

oscar skrev:

He he sjukt med phet :tummenupp mera ego bilder vi jag se.

oscar skrev:
Hörruduru din halte Zubeyde-Lookalike!!! Anledningen till att jag står så att du blir sugen på mig, är att jag lutar hojen ganska mycket emot mig för att Mats ska kunna meka lättare!

Är det bara jag som tycker att det borde införas krav på att man är en aktiv mc-förare för att få skriva i detta forum!? :fatta!
Dina kurvor står inte Ullis efter.

valmers skrev:
Fota Oscar i depån, ryktet säger att han kommer att klä sig i hotpants.
Jag hörde att hemligheten med hans varvtider är att han lånat stringtrosor av Åsa. Tydligen blir han då så rädd att nån ska hinna ifatt honom och skratta åt honom att han gasar av ren självbevarelsedrift....

Nr:18 skrev:
Jag hörde att hemligheten med hans varvtider är att han lånat stringtrosor av Åsa. Tydligen blir han då så rädd att nån ska hinna ifatt honom och skratta åt honom att han gasar av ren självbevarelsedrift....
Aha det va därför som han inte vågade byta om när vi skulle köra Dragracing på Meca igår, han trodde att det skulle bli Drag Queen Racing.

GSXR1100R skrev:
Aha det va därför som han inte vågade byta om när vi skulle köra Dragracing på Meca igår, han trodde att det skulle bli Drag Queen Racing.
Det var alltså inget rykte, det var sant! :skrämd

jP skrev:
Någon fotosnubbe stod på "utsidan" av knixen Hårnålen och Depåkurvan, DET såg farligt ut, men tog inte många minuter innan en funkis sprang dit o tvingade bort honom. Då ställde han sig istället på utsidan av ejes, vid sandfållen, bakom en 2 dm hög höbale. DET såg farligt ut.

Var det samma kille som hade en röd t-shirt på sig... :confused:

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back