Bilder och film (DT125)

Jag kan stolt säga att jag är läromästaren för den här grabben.

Jag kommer ihåg typ i början av förra året när han såg en bild på när jag power wheelade å ville lära sig slanga.

Jag skrev grunderna på MSN å se nu.. han är bättre än mig :Bugar

:Stolt :hihi

Dåså:P...skriv upp grunderna så jag åsså kan träna mig lika bra:tummenupp :yoparty

MVH

Dåså:P...skriv upp grunderna så jag åsså kan träna mig lika bra:tummenupp :yoparty

MVH

Jag började med att köra i 2:an. Jag försökte koppla upp den men jag fick aldrig upp den nå mkt, vågade inte heller. Höll på så ett tag. då hade jag lärt mig koppla upp den iallafall men inte tillräckligt högt, sen började jag köra i 1:ans växel och stod nästan helt stilla och kopplade upp den. Innan jag kopplade upp den så tänkte jag på att hålla foten på bromsen o bromsa. Bromsade även fast jag inte behövde bara för att känna hur det kändes. Tillslut så har man det i ryggmärgen att man ska bromsa. tänk bara på att du ska bromsa varje gång när du ska dra upp den. :tummenupp blev mkt text det där :tungan

så då ska man typ hålla lite broms hela tiden då kan man säga?...

haru hård bak dämpare... för när jag rycker upp min så sjunker den ihop bak i fjädringen så när jag ger gas så förjer inte främre delan av hojjen mä, bara det att fjädringen trycker ihop sig..

hur har du?..

MVH

Ja du ska då hålla foten på bromsen i alla fall, och tänka på att bromsa när du drar upp. Tränar du så lär du dig tillslut.

Det där med dämparen vet jag inte, jag har då inte känt nånting. Men om du kopplar upp den så borde den gå upp i vilket fall som helst?

Jag började med att köra i 2:an. Jag försökte koppla upp den men jag fick aldrig upp den nå mkt, vågade inte heller. Höll på så ett tag. då hade jag lärt mig koppla upp den iallafall men inte tillräckligt högt, sen började jag köra i 1:ans växel och stod nästan helt stilla och kopplade upp den. Innan jag kopplade upp den så tänkte jag på att hålla foten på bromsen o bromsa. Bromsade även fast jag inte behövde bara för att känna hur det kändes. Tillslut så har man det i ryggmärgen att man ska bromsa. tänk bara på att du ska bromsa varje gång när du ska dra upp den. :tummenupp blev mkt text det där :tungan

Hur är det när man ska vidare till 2,3 ?

Menar du när man ska växla? eller menar du hur man ska göra för att få upp den i 2an och 3an?

Tänk inte på att växla från början. Man ska först lära sig ha känsla, man ska ligga högt så att man kan köra långt utan att den går upp i varv.

Jag växlar endast för att jag vill att det ska gå fortare.

Men när man ska växla så måste man ligga ganska högt annars far den ner när man drar in kopplingen, och så ska man koppla fort som fan o växla. Det är inte alltid kopplingen tar när jag växlar ens för att jag gör för fort :D

Men ett tips är att inte försöka växla innan man har lärt sig att ligga väldigt högt och så ska man ha bromsen i ryggmärgen också.

För när jag skulle pröva växla tidigare när jag inte var så säker på bromsen så växlade ja från 1an till 2an och då drog jag över.. så ta det lugnt :näsblod

Tänk inte på att växla från början. Man ska först lära sig ha känsla, man ska ligga högt så att man kan köra långt utan att den går upp i varv.

Jag växlar endast för att jag vill att det ska gå fortare.

Men när man ska växla så måste man ligga ganska högt annars far den ner när man drar in kopplingen, och så ska man koppla fort som fan o växla. Det är inte alltid kopplingen tar när jag växlar ens för att jag gör för fort :D

Men ett tips är att inte försöka växla innan man har lärt sig att ligga väldigt högt och så ska man ha bromsen i ryggmärgen också.

För när jag skulle pröva växla tidigare när jag inte var så säker på bromsen så växlade ja från 1an till 2an och då drog jag över.. så ta det lugnt :näsblod

Jo men bara undra lite tror inte ens jag kan lyft min RS i 1:an men ska träna lite mera sen när jag känner henne lite mera:) Finns vissa som bara petar in växlarna

Med koppling lyfter den garanterat. Gör tom med min nsr. ;)

Jag körde på bakan utanför skolan idag, gick hur bra som hälst, men jag måsta bråmsa ganska snabbt, för jag höll på att ramma en RS framför mig:).

rulla lite lätt, slira på koppling, varva 6.5k och ut med koppling, jävla vad det far! :banana

2898589 Det kanske den gör men vet inte om jag har den rätta känslan fast ahr inte testat men jag antar att det är svårt eftersom man inte vill krasha hojen
Det är känslan som är svår att få in. Jag är orolog att den skall gå i backen varje gång jag försöker. :gnissla Man måste helt enkelt hålla på tills man märker att man inte är speciellt högt eller att det är nära och krascha eller liknande.

Det är känslan som är svår att få in. Jag är orolog att den skall gå i backen varje gång jag försöker. :gnissla Man måste helt enkelt hålla på tills man märker att man inte är speciellt högt eller att det är nära och krascha eller liknande.

Får väll börja cykla lite....:D

Last edited:
Jag säger bara.. lär in er bromsen först så kommer ni inte krasha :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...