[Bilder] MotoGP Catalunya 2008

Jo det var lite fårflock ja. Eller dvs... i pit-lane blev vi insläppta och fick vandra runt som vi ville (inom vissa gränser, kunde inte knalla IN i boxarna t.ex.), under en ganska begränsad tidsperiod. Jag fattade inte hur begränsat med tid det faktiskt var, så jag missade den sista boxen som förstås var Rossi.

I paddock var det rundtur (7 pers åt gången) med "guide", som egentligen bara gick först och såg till att vi kom igenom avspärrningarna, och skulle väl se till att vi inte gick där vi inte fick gå, även om just vår guide var ganska slapp med den biten. Där kunde man "söla" lite och dröja sig kvar här och där, men det är ju begränsat hur länge man kan försvinna när det står 5-6 andra + en guide och väntar på en. Dessutom fick man inte se hela paddocken, det var en hel del där som vi inte hann eller fick se på. VIP Village-biljetterna ger ju ingen paddock-access utom den ganska korta "guidade" turen. De var något slappa med bokningarna till dessa turer, så det hade gått fint att boka in sig på fler om man hade velat det.

Det fanns också nån service road tour osv, men det var man tvungen att dra lott om, och jag vann förstås inte. Man fick dock röra sig ganska fritt på terasserna över depå och paddock.

Finns fler saker jag skulle önska vore bättre, speciellt mtp priset, men samtidigt är detta vesäntligt mycket närmare händelsernas centrum än man kommer med "vanliga" biljetter.

Okaj då är de ungefär som man läst där på deras sida då.
själv hade man viljat hitta något mer "friare" där man hade kunnat gå o lulla runt bland alla lastbilar o sen smyga förbi boxarna när dom håller på o mekar utan att behöva ta hänsyn till massa andra.

har hört lite med folk på claessons motor o dom sponsrar stiggymotorsport som dom har ju lite koll på läget o dom säger de är helt kört o få några billjetter in i paddocken i Motogp förutom detta då.

får bli gräsvallarna iår me sen får vi se nästa år om vi ska gå med i fårflocken. :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!