Bilder Mittsverigebanan 26-27/8

Trevliga bilder :tummenupp
Va synd att jag var tvungen att jobba på Fredagen och blev uppbokad på Lördagen, annars brukar man ju försöka vara med på de körningar som erbjuds. Hoppas att det blir fler gånger så att man får en ny chans att deltaga. Fick dock lite tid att vara ute och lufta "gat-hojen" en smula senare på Lördagseftermiddagen. Körde då om flera bilar med hojar på släp i södergående riktning söder om Sundsvall. Jag vinkade åt er när jag körde om för jag misstänkte att ni kom från banan.

/ Kenneth

Det såg trevligt ut det där, synd att man inte var med men Stockholmssnurren var ju inte så tråkig heller :)
Det såg ut på bilderna som om ni inte körde hela banan, stämmer det och i så fall varför?

Mille-R skrev:
Det såg trevligt ut det där, synd att man inte var med men Stockholmssnurren var ju inte så tråkig heller :)
Det såg ut på bilderna som om ni inte körde hela banan, stämmer det och i så fall varför?
Första dagen körde vi inte hela banan för att det hade regnat innan och under dagen, var världens jättepöl längst ner på banan! Med vattnet hade lera kommit också, vilket vi sopade bort på kvällen.

Tack...

För en toktrevlig helg! Det lär ju bli fler bandagar efter detta! Toktrevligt folk och bra stämmning! Synd att man skulle lägga hojen, men det är ju smällar man får ta! :huvet Tack allesamman för en kanonhelg!

Tack

för 2 verkliga superdagar med trevligt folk och kanon väder (även regnet var ju kul!) :tummenupp

Andreas7902 skrev:
För en toktrevlig helg! Det lär ju bli fler bandagar efter detta! Toktrevligt folk och bra stämmning! Synd att man skulle lägga hojen, men det är ju smällar man får ta! :huvet Tack allesamman för en kanonhelg!

Heder o tack själv för hjälpen!

Lite otur med hojen din men det är ju sånt som kan hända.
En sprayburk och ett klistermärke så är den som ny igen :tummenupp
Du hade en jäkla tur att den klarade sig så pass bra.

Regndäck är ju fusk!

bomzx skrev:
för 2 verkliga superdagar med trevligt folk och kanon väder (även regnet var ju kul!) :tummenupp

Nästa gång kan du ta mina slicks...;-)
Men alltid trevligt att skåda knäskrap i hällande regn!

Bifogat

• P8260017.jpg
    P8260017.jpg
    97.5 KB · Visningar: 67
Åka ner, åka mer, skära mindra, trista miner.

Hmm..

Jo den skar. Måste kanske tom fodra om cylindern, Får besked senare i veckan om det räcker med att hona om den. oj oj oj :huvet

Alla som undrar vad ovansagda gäller, Min honda 500 skar under körningen i helgen.
Som tur var var Olle, Per och obruT snälla nog att låta mej köra deras hojjar, super många tack igen till er :).

Last edited:
kul att ni gilla den tillställningen!!
vi återkommer nästa sommar med fler körningar i Wheelers regi...

Tack för att ni kom och gjorde det till vad det var!!!

Ni verkar ju ha haft kul, själv var jag anmäld men hojen är fortfarande inte iordning så det blev ingenting för mig denna gång. :4skrika

RJ skrev:
Ni verkar ju ha haft kul, själv var jag anmäld men hojen är fortfarande inte iordning så det blev ingenting för mig denna gång. :4skrika
Jag har fått höra om ett visst mopedinköp. Ser fram emot att åka på storpisk i vinter då :tummenupp Ryktades om att du skulle ordna det också ;)

Revelator skrev:
Nästa gång kan du ta mina slicks...;-)
Men alltid trevligt att skåda knäskrap i hällande regn!
Fusk vet jag väl inte, men jag glömde nog att byta när det torkade upp med tanke på farten jag hade :confused:

OlleR skrev:
Jag har fått höra om ett visst mopedinköp. Ser fram emot att åka på storpisk i vinter då :tummenupp Ryktades om att du skulle ordna det också ;)
Ja nått roligt måste man ju ha nu när silverpilen trilskas, det som stör mig mest är ju bortfallet av viktigt bantid.
Storpisk blir det nog jag som får, jag är ju van att ratta fordon med skidor och band vintertid inte mopeder som denna. På tal om mopeder huvvaligen vad den går. Just nu för vi en ganska ojämn kamp hojen och jag, har problem bara att kicka igång den...

Opps blev mycket OT.
Hur gick körningen då Olle, under minuten som du hade tänkt?

RJ skrev:
Ja nått roligt måste man ju ha nu när silverpilen trilskas, det som stör mig mest är ju bortfallet av viktigt bantid.
Storpisk blir det nog jag som får, jag är ju van att ratta fordon med skidor och band vintertid inte mopeder som denna. På tal om mopeder huvvaligen vad den går. Just nu för vi en ganska ojämn kamp hojen och jag, har problem bara att kicka igång den...

Opps blev mycket OT.
Hur gick körningen då Olle, under minuten som du hade tänkt?
Haha jo den e lite knepig 380n! Dessutom att gå från en snäll å rar R1a till en ilsken tvåtaktare måste vara lite ovant ;) Jag minns inte om jag har kickat den där, men kan tänka mig att det är knepigt, du e ju inte heller så lång!

Körningen gick på 1.03.23 som snabbast... Vettefan vad jag gjorde, men jag hade iaf 1cm chickenstripes på däcken. Fegar som fan med nerläggen och jag kan inte komma på varför. Kanske är det alla vurpor jag gjort med för mycket nerlägg (eller taskigt inställd fjädring i kombination med risig förare, för det känns som om jag lagt ner mer nu än tidigare). Men jag lärde mig iaf bromsa hårdare under helgen, samt fick träna lite på stilen som inte sitter än!

bomzx skrev:
Fusk vet jag väl inte, men jag glömde nog att byta när det torkade upp med tanke på farten jag hade :confused:
Var väl inget fel på din fart...? För att citera Mr. Lind så det viktiga är inte att åka fort utan se bra ut...;-) Det gjorde vi ju bägge två...*ler*

Olof Eriksson skrev:
Fegar som fan med nerläggen och jag kan inte komma på varför.
Det beror på åldern käre Olle, nu får du känna hur det är att bli äldre. Nerläggen kommer ge det bara tid, jag som kommit upp i gubbålder får nöta som tusan för att få lite fart. Så kommer det att bli med isåkningen i vinter också, jag kan redan nu utnämna mig själv till rundningsmärke, men om några vintrar då jäklar skall det gasas, hoppas jag... :tummenupp

Du är kungen du Kenneth!

KennethN skrev:
Trevliga bilder :tummenupp
Va synd att jag var tvungen att jobba på Fredagen och blev uppbokad på Lördagen, annars brukar man ju försöka vara med på de körningar som erbjuds. Hoppas att det blir fler gånger så att man får en ny chans att deltaga. Fick dock lite tid att vara ute och lufta "gat-hojen" en smula senare på Lördagseftermiddagen. Körde då om flera bilar med hojar på släp i södergående riktning söder om Sundsvall. Jag vinkade åt er när jag körde om för jag misstänkte att ni kom från banan.

/ Kenneth

F-n såg på din hemsida att du körde 58:or på banan nu...du är skrämmande...;-) Synd du inte kunde komma, men det blir väl fler ggr.
Lycka till på Åsen förresten!
/Olle

Per skrev:
Heder o tack själv för hjälpen!

Lite otur med hojen din men det är ju sånt som kan hända.
En sprayburk och ett klistermärke så är den som ny igen :tummenupp
Du hade en jäkla tur att den klarade sig så pass bra.

Klart man ställer upp bara man kan... Blev en resa t.o.r till stockholm på söndagen! Kom på halvvägs att ett revben nog fått sig en knäck vid vurpan eftersom att ligga mot tanken var otänkbart, men det är ju bara att ånga på! :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman