Bilder Mc mässan 2011

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hallå!
Har lagt upp ett gäng bilder från mc mässan här: http://www.pixbox.se/pic_show_id32056220.html

Kanske någon som inte kan åka dit som vill se vad ni missar :)
32056232.jpg
[/url][/IMG]
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Fina bilder och lunchen såg jävligt god ut! Gillade HD-trackern på slutet. Ska bli kul att se allt på plats.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Toyman, du borde haft en egen monter, det hade uppskattats! & behövts!
Mina skitbilder....
 

Bifogat

  • Foto0211.jpg
    Foto0211.jpg
    165.6 KB · Visningar: 348
  • Foto0210.jpg
    Foto0210.jpg
    188.3 KB · Visningar: 333
  • Foto0209.jpg
    Foto0209.jpg
    189.8 KB · Visningar: 381
  • Foto0213.jpg
    Foto0213.jpg
    193.6 KB · Visningar: 315
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
den mattsvarta RSV4'an såg riktigt rå ut.... ska glutta och dokumentera ordentligt på lördag tänkte jag.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Fan vad hemskt med vit transmissions och tändningskåpa på Crfen, inte vackert och kan tänka mig att det inte ser bättre ut efter första turen...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Lite bakåtsträvare!

Hej, härliga nya hojar med framtiden i sikte..... . Men hur var det denna mc-mässa. Hade de ett stort klubbområde, de finns ju så många mcklubbar, model/märkesklubbar road/offroadklubbar som håller liv i de lite äldre och gamla pärlorna. Det är ju inte så intressant för de som säljer utställningsutrymme enär klubbar inte har kassa för sådana poster i budgeten. Men för mckollektivet har det ju en central kärna i mcvardagen.

Syntes det att, mc-importörerna försökt hålla igen lite på kostnader för monterbyggen eller verka kampen mest flådiga montern vara i full gång. Det har ju länga talats om de dyra utställningarna?

Tyckte att de borde varit mer folk på mässan..... på bilderna ser det rätt öde ut.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
jätteplus

Toyman, du borde haft en egen monter, det hade uppskattats! & behövts!
Mina skitbilder....

Jag vill gärna ställa ut hojarna på en riktig mc-mässa. Hitills har det varit på bilmässan Göteborgs Motorshow 2 gånger och en gång på Bilsport Performance&Custom Show i Jönköping. Har varit tydligt att besökarna inte haft mc och sporthoj som prio ett!

Jag ska försöka få in en fot på mässan i Göteborg nästa år. Men för att visa WSBK 1988 till 2002 och lite nyare hojar ifrån 2000-talet behövs ju minst 100m2. Det som jag kan erbjuda mässan är ett gäng grymma sporthojar i gatkostym, 2 gubbar som lägger 2 veckors arbetsinsats på detta, men m2 hyra och tillhörande kostnader får någon annan ta.

Så till mässan i Göteborg, där skulle jag ställa ut med glädje.:shrules
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Jag vill också kunna gå när det är folktomt .. kommer troligen inte få en enda bra bild i helgen :(
Kul med bilder :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Skoj med bilder! :tummenupp Jag lämnade dock kameran hemma för att slippa bråka med den i trängseln, det är fusk att kunna gå runt på dagtid sådär :7peta

Lite OT, men rackarns vilket jobbigt album du hade nilzz, svårt att få nån vidare överblick, och jobbigt att man måste stega igenom alla bilder :gnissla
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Har du inte ställt ut i en klubbmonter för Honda på mc-mässan i Göteborg för något år sedan? Har för mig att jag och en kompis gick förbi och presenterade dig som Toyman.

Personligen tycker jag att det borde ligga i mässarrangörernas intresse att ställa ut lite äldre grejer. Även sådant lockar publik och ger säkert intäkter till övriga utställare också indirekt.

Ser fram emot din utställning i Göteborg nästa gång. Kör hårt på det :tummenupp

Jag vill gärna ställa ut hojarna på en riktig mc-mässa. Hitills har det varit på bilmässan Göteborgs Motorshow 2 gånger och en gång på Bilsport Performance&Custom Show i Jönköping. Har varit tydligt att besökarna inte haft mc och sporthoj som prio ett!

Jag ska försöka få in en fot på mässan i Göteborg nästa år. Men för att visa WSBK 1988 till 2002 och lite nyare hojar ifrån 2000-talet behövs ju minst 100m2. Det som jag kan erbjuda mässan är ett gäng grymma sporthojar i gatkostym, 2 gubbar som lägger 2 veckors arbetsinsats på detta, men m2 hyra och tillhörande kostnader får någon annan ta.

Så till mässan i Göteborg, där skulle jag ställa ut med glädje.:shrules
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Klubbyn!

Har du inte ställt ut i en klubbmonter för Honda på mc-mässan i Göteborg för något år sedan? Har för mig att jag och en kompis gick förbi och presenterade dig som Toyman.

Personligen tycker jag att det borde ligga i mässarrangörernas intresse att ställa ut lite äldre grejer. Även sådant lockar publik och ger säkert intäkter till övriga utställare också indirekt.

Ser fram emot din utställning i Göteborg nästa gång. Kör hårt på det :tummenupp

Hej, jo men visst. Brukar deltaga i CB1100R och CBX hörnen. Att vara med i en klubb och deltaga lite lyfter hela grejen!

Men sammantaget så har väl klubbar 2 problem med att ställa ut. Aktiva medlemmar som bidrager med hoj och dit/utflytt. Lite lätt planering. För en del går några semesterdagar till detta. Och sedan vill arrangören ha pröjs ochså. Förmodligen inte jättepengar, men som sagt, mcklubbar har ju ingen kassa till sådan verksamhet. Kanske de stora klubbarna, Guldvinge osv. Hoppas de som äger driver mässlokalerna tänker om lite, såkallade marknadshyror på mässor, kan ju inte funka. Microsoft och liknande har ju en stadig kassa, men inte kan de sätta prisnivån. Om så är fallet kommer ju mässorna att blekna. Hoppas på jättesucce nu för mcmässan och att bedömmningen utav kvaliten görs i en positiv anda. De känns som att de e lite tufft för hojbranschen nu. Och vi som älskar hojar behöver ju en blomstrande hojbransch. Om den viker ner sig får vi ju jätteproblem.

Tackar för uppmuntrande tankar. Ska jobba hårt på WSBK 1988/2002 + till göteborg 2012. Tony
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top