Bilder: Mälaren runt -09

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Imorse upptäckte jag att det var Mälaren runt idag, så jag snabbladdade batteriet, tömde minneskorten efter semestern och for ut för att fota lite. Tyvärr kom jag iväg nån minut för sent, så jag hamnade mitt i kolonnen, jävlar va de kryllade av hormonstinna jeppar som skulle racea, trängas, vingla å köra om underligt, i 60-årsåldern! :jisses

Nåväl, efter ett tag ledsnade jag på kromslädarna, det kryllade ju av dom, och jag fick känslan av att det var 30 st som körde i cirklar, om å om igen, alla ser ju likadana ut :va Så jag gick över till att fota mest sporthojar, udda skapelser mm, och såna fanns det gott om, i sammanhanget! :tummenupp

Nåväl, här är några smakprov, några hundra till finns på www.hoztic.se!

IMG_2667.jpg

IMG_2717.jpg

IMG_2742.jpg

IMG_2793.jpg

IMG_2764.jpg

IMG_2350.jpg

Lite fler...

Saknar server att lägga upp dem på, så jag drog ner strl lite.

//F

Bifogat

• MR09s_1.jpg
    MR09s_1.jpg
    191.9 KB · Visningar: 197
  • MR09s_2.jpg
    MR09s_2.jpg
    184.8 KB · Visningar: 2,787
  • MR09s_3.jpg
    MR09s_3.jpg
    185.6 KB · Visningar: 273
  • MR09s_4.jpg
    MR09s_4.jpg
    156.4 KB · Visningar: 181
  • MR09s_5.jpg
    MR09s_5.jpg
    161.5 KB · Visningar: 188
  • MR09s_6.jpg
    MR09s_6.jpg
    160.7 KB · Visningar: 199
  • MR09s_7.jpg
    MR09s_7.jpg
    167.7 KB · Visningar: 173
  • MR09s_8.jpg
    MR09s_8.jpg
    209.7 KB · Visningar: 245
Last edited:
:tummenupp
Ja , jag var osså ute o snurra i röran,blev inte mycke fotat .
Kul o titta på eländet bara. Att det finns så många kromslädar :va .
Träffade på Conseal på en åker oxå :D

:tummenupp
Ja , jag var osså ute o snurra i röran,blev inte mycke fotat .
Kul o titta på eländet bara. Att det finns så många kromslädar :va .
Träffade på Conseal på en åker oxå :D

Precis :) .. Vad sa du föresten ? .. Här kommer mina bilder .. blev rätt mycket :rolleyes:
Synd att det bara var kromslädarna som höll lite avstånd .. kom det några sporthojar så låg alla så tätt att man bara hann få en av dem :gnissla

Dåså smakproven + länk till galleriet efter dem ..

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

1249 bilder i GALLERIET

Last edited:
Jaaaaaha var det mälaren runt idag!:fattartil
Det var därför jag mötte så jäkla mycke kromsläder när jag va ute och lekte stridspilot ...

Fina bilder btw, undra vad bilprovningen säger om de där båt/mc bygget :confused:

Jo, det fanns MÅNGA kromade amerikanska skördertröskor, apstyren å gynstollar så man fick hålla andan och gardera sig med dubbla öronproppar :D
Jag hamnade ju mitt i horderna med hojar på väg ut, och när vi stannade vid Hallundaavfarten kände jag att det skakade konstigt i golvet på bilen, ungefär som att två cylindrar hade dött :( Fast när jag drog ner hårdrocken lite så insåg jag att det berodde på BOFFABOFFABOFFA från nån slags jättetwin som stog framför :jisses

Jag hamnade ju mitt i horderna med hojar på väg ut, och när vi stannade vid Hallundaavfarten kände jag att det skakade konstigt i golvet på bilen, ungefär som att två cylindrar hade dött :( Fast när jag drog ner hårdrocken lite så insåg jag att det berodde på BOFFABOFFABOFFA från nån slags jättetwin som stog framför :jisses
Hade samma känsla när jag råkade hamna i kön med kromslädar. Trodde först att Saaben började gå på 3 cylindrar och att den skulle skära, den lät verkligen plågad.
Sen när kromsläden framför mig for iväg insåg jag att ljudet kom från hojen. :D

Jag blev omkörd idag av en HD klon med typ 300 bakdäck och i en lång, 160 km/h kurva förbi Nyköping låg jag bakom och hela bakramen på choppern fjädrade snett och hojen såg ut att vrida sig framför det där sjuka bakdäcket. Han lär fått parera med styret:död

Jag blev omkörd idag av en HD klon med typ 300 bakdäck och i en lång, 160 km/h kurva förbi Nyköping låg jag bakom och hela bakramen på choppern fjädrade snett och hojen såg ut att vrida sig framför det där sjuka bakdäcket. Han lär fått parera med styret:död
Typ denna eller???

lagom fet baksvål:)

I övrigt kan det ju sägas att det var en och annan moppe ute.....så här såg det ut på E-tuna motorstadion INNAN huvudklungan kom

Peter

Last edited:
Ojdå..där fastnade man nästan på bild igen. Får börja köra med mörka brillor... :D

En annan sak som jag inte begriper:

Har någon av Er sett någonsin en leende HD-customåkare??

Det är ju inte ofta asså. De ser bittra, förbannade och plågade ut. Har deras kärringar förbjudit dem att köra fortare än 70 eller funderar dem på om soppan räcker ??? De borde vara glada, hälsa på publiken och spontanprata. Vissa av hojjarna är ju asaläckra. Detta är ett fenomen som kanske bör studeras rent vetenskapligt. Gamla sura gubbar på HD - En vibrerande studie i krom. :lol

Teorier ? :)

Jag hade också varit bitter om jag tvingats åka runt på en äcklig hd :rolleyes:

Ha jag fastna på bild även här. I'm everywhere ;)
main.php

2 av dom jag åkte med kom med men inte 3st :D

Så är det ju på moderna sporthojar också, ramen ska ha kontrollerat flex för bättre väghållning! :tummenupp Fast nyckelordet kanske är just kontrollerat... :D

Ojdå..där fastnade man nästan på bild igen. Får börja köra med mörka brillor... :D

En annan sak som jag inte begriper:

Har någon av Er sett någonsin en leende HD-customåkare??

Det är ju inte ofta asså. De ser bittra, förbannade och plågade ut. Har deras kärringar förbjudit dem att köra fortare än 70 eller funderar dem på om soppan räcker ??? De borde vara glada, hälsa på publiken och spontanprata. Vissa av hojjarna är ju asaläckra. Detta är ett fenomen som kanske bör studeras rent vetenskapligt. Gamla sura gubbar på HD - En vibrerande studie i krom. :lol

Teorier ? :)
Skulle du le om du körde i 100 tvärs igenom ett svenskt sommarlandskap med jethjälm på huvudet? Ja, om du inte har en fetisch för flugor, gråsparvar och annat smått och gott som man kan råka svälja i förbifarten? :D

T.o.m med jag fasnade på bild:)
Passade precis på att vädra benen en aning...så ja la upp dem på kylarvingarna.
Ser ju en aning dumt ut, men det kylde iaf:tummenupp
main.php

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP