Bilder kvällsrunda Tokholm tor 3 juni 2004

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Sent påkommen runda torsdag 3 juni men blev några som hängde på, kul!

Var väl runt 10 hojar som dök upp! Fick säga :hej till Tom som eskorterade upp Pvcraketen med sällskap till Uppl.Väsby, och så några gamla bekanta ansikten, samt några nya, kul ses! Tyvärr urusel på namn/nick.... senil.. :tungan

Blev sedan några mil uppe i södra Roslagen. Mot Skånela, Lunda livs, Kårsta, och så en bensträckare i Karby/Brottby. Sedan via Åkersberga till Bogesundsvägen, där det tyvärr uppenbarligen blev lite rörigt, eller vad det nu var, inför "dödskurvan,transformatorkurvan" (eller vad den nu kallas, strax innan Ellboda om man kommer från Tokholm) vilket tyvärr, tyvärr, slutade med en skrapad hoj, men inga personskador!

Sedan fika i Vaxholm, Roffe, som missat avfärden med någon minut kom fram, Freppa som missat vilken mack avfärden var ifrån :D dök upp lite kort, hann säga hej innan det var dags åka hem å packa för Gotland Ring, och så kom Watson & baby ninja inmullrande. Sedan i lite lagom mycket motljus/sol mot stan igen..

För min del gärna en upprepning någon annan torsdag, skulle kanske gå köra växelvis Medis/söder och norr-runda varannan vecka på torsdagarna i sommar?

Hursomhelst, slänger upp några bilder, och som vanligt, vill DU inte vara med, skrik till så tar jag bort!

Tack för ikväll!

/B

Bilder 1, samling vid mcd Uppl.väsby

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    126.9 KB · Visningar: 187
  • 02.jpg
    02.jpg
    129.6 KB · Visningar: 206
  • 03.jpg
    03.jpg
    135.3 KB · Visningar: 159
  • 04.jpg
    04.jpg
    138.8 KB · Visningar: 314
  • 05.jpg
    05.jpg
    138.7 KB · Visningar: 193
Last edited:
Bilder 2 Bensträckare Karby/Brottby

Bifogat

• 06.jpg
    06.jpg
    137.1 KB · Visningar: 219
  • 07.jpg
    07.jpg
    139.5 KB · Visningar: 205
  • 08.jpg
    08.jpg
    135.5 KB · Visningar: 360
  • 09.jpg
    09.jpg
    137.9 KB · Visningar: 384
Bilder 3, Vaxholm

Bifogat

• 10.jpg
    10.jpg
    135 KB · Visningar: 145
  • 11.jpg
    11.jpg
    132.2 KB · Visningar: 230
  • 12.jpg
    12.jpg
    131 KB · Visningar: 264
  • 13.jpg
    13.jpg
    135.7 KB · Visningar: 271
Bilder 4, hem mot Tokholm igen

Bifogat

• 14.jpg
    14.jpg
    130.8 KB · Visningar: 189
  • 15.jpg
    15.jpg
    138.5 KB · Visningar: 143
  • 16.jpg
    16.jpg
    135.4 KB · Visningar: 256
Då var det er jag hörde i Åkersberga :) Nästa gång, ta en sväng ner till Österskär så bjuder jag på saft och bulle. :tummenupp

Man ser i bakgrunden mitt hus där jag bodde tidigare på en av bilderna när ni står och vilar er på parkeringen i Brottby :)

Låter som en trevlig tur. Jag hakar på när hojen är hemma från däckbyte igen

Och glömde, sist men absolut inte minst, ett STORT tack till Pvcraketen som ikväll tog på sig jobbet att köra sist och "vinka vid korsningen/alla är med", underlättar VÄLDIGT mycket för den som kör först! :tummenupp

/B

Well, det var ju kul att se er, även om hjärtat hamnade i halsgropen när jag såg samligen med folk i dödskurvan stå runt en hoj. Men det hade ju gått bra det också. Söt tjej som verkade ta krashen med jämnmod. Vore man singel hade man nog lagt in en stöt :). Om du läser detta: Lycka till med hojen. Det är bara lite spackel och på't igen!

Kan för övrigt meddela att jag är a) usel på geografi och b) blir lika förvånad varje gång jag hamnar i Rimbo utan att mena att köra dit. Varför är jag där. Vad är meningen med Rimbos existens? Frågor, frågor, frågor......

Första samåkningen jag varit med på då ingen har klot...
Tänkte precis konstatera det. Jag svängde ju av hem före Bogesundsvägen.

Första samåkningen jag var med på vart jag också shanghaiad till då jag hittade några Apriliakillar i diket på Bogesundsvägen som var på väg till en Apriliaträff.

Medelvärdet på lutningsvinkeln över hela turen var riktigt bra å andra sidan. Det tackar vi för. Vart lite trött när jag kom hem eftersom det vart en repris fast baklänges.

Ciao
Peter

benkar skrev:
Och glömde, sist men absolut inte minst, ett STORT tack till Pvcraketen som ikväll tog på sig jobbet att köra sist och "vinka vid korsningen/alla är med", underlättar VÄLDIGT mycket för den som kör först! :tummenupp

/B
Nice Benkar, vi kör oxå med backmarker som vinkar att alla är med :tummenupp

Corsa, inte såg jag dig i Vaxholm ??? jag och en kompis rullade in där när gänget satt å ...fikade...såg inte dig ??
Föresten räknas inte den Apriliavurpan du såg...det var innan träffen :va

Verkar som ni hade trevligt, trots dikesbesök.

Själv så hamnade jag på böljan den blå, med lite nubbe, räkor, buffé samt massa öl. Så länge det är ett företag som betalar så bangar man ju inte gärna. Var rätt trevligt väder för en sjötur också faktiskt.

Nästa gång skall jag försöka följa med längre än till mötespunkten :)

Triggerhappy, jag svängde av innan Vaxholm. Jag var ju bara på väg hem efter jobbet. 1600 Täby - Roslagen - OK Upplands Väsby - Hoppar på körningen - Roslagen - Södermalm 2000. 4 timmar för Täby-Södermalm är rätt dåligt fast kul. :hihi

Ciao
Peter

Jag satt och hade picknick med familjen vid Eriksöbadet som ligger inom hörselavstånd från Bogesundsvägen. Kan det stämma att ni passerade på Bogesundsvägen vid 19.30-20.00 tiden? Mitt motoröra bedömde att det var ett större gäng twinnar och rakfyror som höll ett gott tempo. Jag missade helt denna tråd, annars hade jag gärna hängt med. Nästa gång kanske.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph