benkar
Krokvägar svänger mer..
MC-Dag i Kungsan...
MC-Dag i Kungsan... Jisses va mycket glidare och fransar!
Inom hojvärlden finns det givetvis plats för alla olika stilar, skulle nog vara trist om ALLA körde exakt samma typ av hoj... Är själv med i en "blandklubb" med Sporthojar, offroad, en del glidare osv, har sin charm, men propotionerna i Kungsan var ju helt snedvridna... Finns ju en massa Sporthojar, Sporttouring, Touring, Äventyrmaskiner, Streetfighters, Motarder, Retrohojar och "helt vanliga hojar" i Stockholm, och visst var en del på plats, men inte i propotion till vad man ser ute på vägarna i vanliga fall... Men många gjorde kanske något nyttigare än att ha några slöa timmar, dvs åkte hoj!
Hursomhelst, Kungsan var i mina ögon helt OK, hojhandlare på plats, bra väder, och en del bekanta ansikten. Hoppas det är ett evenemang som återkommer nästa år! Då fixar vi en exklusiv Sporthoj-kortege in till Kungsan... Avlysta gator och halmbalar i kurvorna...
After-Kungsan-Sporthoj-Runda....
Vi blev runt 10 st. från Sporthoj.Com mfl som syntes i Kungsan kl.13.00. Först åkte vi söderut, men när vi såg dom tvärmörka molnen vände vi norrut och gav oss istället ut i Roslagen på lite krokvägar. (Ursäkta att det blev lite tråkiga transportsträckor dit upp... )
Antar att BågeBabe hade ett finger med i spelet, rundan blev som ett Kinderägg, 4:a små överaskningar, en regnskur (rejäl..), en Buell med soppatorsk, bröllopshästvagn mitt i en högerkurva och så en Bumse mitt på krokvägen mellan Rånäs och Gottröra, och inte vinkade han tillbaka heller....
Men, inga andra otrevliga överaskningar, alla höll sig på hjulen, och efter en grillkväll har även jag tagit mig hem, så att man kan ut och åka imorrn också...!
Och, som vanligt kanonkul synas, idag mest ansikten som varit med tidigare, men kul träffa ett par av er som jag inte sprungit på tidigare!
Slänger upp lite bilder (16 st) från idag.
/B
1. Tjockt med hojar i Kungsan!
MC-Dag i Kungsan... Jisses va mycket glidare och fransar!

Hursomhelst, Kungsan var i mina ögon helt OK, hojhandlare på plats, bra väder, och en del bekanta ansikten. Hoppas det är ett evenemang som återkommer nästa år! Då fixar vi en exklusiv Sporthoj-kortege in till Kungsan... Avlysta gator och halmbalar i kurvorna...

After-Kungsan-Sporthoj-Runda....
Vi blev runt 10 st. från Sporthoj.Com mfl som syntes i Kungsan kl.13.00. Först åkte vi söderut, men när vi såg dom tvärmörka molnen vände vi norrut och gav oss istället ut i Roslagen på lite krokvägar. (Ursäkta att det blev lite tråkiga transportsträckor dit upp... )
Antar att BågeBabe hade ett finger med i spelet, rundan blev som ett Kinderägg, 4:a små överaskningar, en regnskur (rejäl..), en Buell med soppatorsk, bröllopshästvagn mitt i en högerkurva och så en Bumse mitt på krokvägen mellan Rånäs och Gottröra, och inte vinkade han tillbaka heller....

Och, som vanligt kanonkul synas, idag mest ansikten som varit med tidigare, men kul träffa ett par av er som jag inte sprungit på tidigare!
Slänger upp lite bilder (16 st) från idag.
/B
1. Tjockt med hojar i Kungsan!
Bifogat
Last edited: