Bilder/kommentarer MC-dag Kungsan och AfterKungsanSporthojHojrunda lör 17 maj

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
MC-Dag i Kungsan...

MC-Dag i Kungsan... Jisses va mycket glidare och fransar! :eek: Inom hojvärlden finns det givetvis plats för alla olika stilar, skulle nog vara trist om ALLA körde exakt samma typ av hoj... Är själv med i en "blandklubb" med Sporthojar, offroad, en del glidare osv, har sin charm, men propotionerna i Kungsan var ju helt snedvridna... Finns ju en massa Sporthojar, Sporttouring, Touring, Äventyrmaskiner, Streetfighters, Motarder, Retrohojar och "helt vanliga hojar" i Stockholm, och visst var en del på plats, men inte i propotion till vad man ser ute på vägarna i vanliga fall... Men många gjorde kanske något nyttigare än att ha några slöa timmar, dvs åkte hoj! :D :confused:

Hursomhelst, Kungsan var i mina ögon helt OK, hojhandlare på plats, bra väder, och en del bekanta ansikten. Hoppas det är ett evenemang som återkommer nästa år! Då fixar vi en exklusiv Sporthoj-kortege in till Kungsan... Avlysta gator och halmbalar i kurvorna... :D

After-Kungsan-Sporthoj-Runda....

Vi blev runt 10 st. från Sporthoj.Com mfl som syntes i Kungsan kl.13.00. Först åkte vi söderut, men när vi såg dom tvärmörka molnen vände vi norrut och gav oss istället ut i Roslagen på lite krokvägar. (Ursäkta att det blev lite tråkiga transportsträckor dit upp... )

Antar att BågeBabe hade ett finger med i spelet, rundan blev som ett Kinderägg, 4:a små överaskningar, en regnskur (rejäl..), en Buell med soppatorsk, bröllopshästvagn mitt i en högerkurva och så en Bumse mitt på krokvägen mellan Rånäs och Gottröra, och inte vinkade han tillbaka heller.... :mad: :D Men, inga andra otrevliga överaskningar, alla höll sig på hjulen, och efter en grillkväll har även jag tagit mig hem, så att man kan ut och åka imorrn också...!

Och, som vanligt kanonkul synas, idag mest ansikten som varit med tidigare, men kul träffa ett par av er som jag inte sprungit på tidigare!

Slänger upp lite bilder (16 st) från idag.

/B

1. Tjockt med hojar i Kungsan!

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    98.5 KB · Visningar: 539
Last edited:
2. Trodde jag såg dubbelt... Min VTR till höger, den till vänster tillhör "Moroten" på VTR-Forumet

Bifogat

• 02.jpg
    02.jpg
    87.9 KB · Visningar: 533
5. Men det fanns annat att vila ögonen på också...

Bifogat

• 07.jpg
    07.jpg
    98.4 KB · Visningar: 501
8. Litet upptorkningsstopp mellan Kårsta och Rimbo

Bifogat

• 10.jpg
    10.jpg
    95.4 KB · Visningar: 484
9. Litet upptorkningsstopp mellan Kårsta och Rimbo

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    91 KB · Visningar: 468
10. BågeBabe garvar stort efter att hon och M900D tokgasat på en raka, och HON sett att vi stod på vägen till höger, bromsat, och sett M900D segla förbi till vänster.... :D

Bifogat

• 12.jpg
    12.jpg
    93.9 KB · Visningar: 467
12. Uppsamling i väntan på en bensintom Buell, vars förare fick åka bakpå Daytåna in till Rimbo och hämta en liter soppa, herr Buell så ut så här efteråt efter att för första gången i sitt liv åkt bakpå: :skrämd

Bifogat

• 14.jpg
    14.jpg
    86.3 KB · Visningar: 458
13. Herr Buell, "Soppatorsken-2" när han förr eller senare givetvis registrerar sig på forumet?

Bifogat

• 15.jpg
    15.jpg
    98.2 KB · Visningar: 459
14. Dags åka vidare mot Rånäs, bara för att upptäcka hästvagn, och lite senare möta farbror blå på 2 hjul...

Bifogat

• 16.jpg
    16.jpg
    89.4 KB · Visningar: 467
15. Framme vid Upplands Väsby, BågeBabe berättar för M900D vilken väg vi åkt, och var vi var.. Helt rätt, vill se fler som har med sig egna kartor!

Bifogat

• 18.jpg
    18.jpg
    92.2 KB · Visningar: 439
16. Och så till sist, Ace Niki, ni uppmärksammar väl det för säsongen nya spegelvisiret??! Tack för idag! /B

Bifogat

• 17.jpg
    17.jpg
    99.1 KB · Visningar: 443
Vi var ett dussin från Uppsala som kom ner till Kungsan också, men vi anlände först någon timme senare. Vi drog tillbaka hemöver efter 1-2 timmar - de flesta via E4:an och lite småvägar parallellt. Jag körde dock på egen hand nästan samma vägar som ni tog. Täby, Vallentuna, Frösunda, Kårsta, Skepptuna, Gottröra - men svängde sedan tillbaka mot Arlanda och andra vägar norrut.

Jag är förvånad över att det var någon polis ute vid Rånäs - har aldrig sett någon på sådana småvägar mitt på vischan. Han kanske skolkade från jobbet och hade roligt han med ?

Regnskuren kan ju förklara varför det var fuktigt på den grusväg jag åkte en sväng på i trakten (vilket nog var ett par tre timmar senare)...

Antar att BågeBabe hade ett finger med i spelet, rundan blev som ett Kinderägg, 4:a små överaskningar, en regnskur (rejäl..), en Buell med soppatorsk, bröllopshästvagn mitt i en högerkurva och så en Bumse mitt på krokvägen mellan Rånäs och Gottröra, och inte vinkade han tillbaka heller....

Hehe, självklart! Det var bara chokladen som fattades men den tar väl du med nästa gång Benkar :7peta

Tack alla för en (som vanligt :tummenupp ) skojig tur!

Dax att ut och gasa igen. :D

/ Bågebabe

TomK skrev:

Jag är förvånad över att det var någon polis ute vid Rånäs - har aldrig sett någon på sådana småvägar mitt på vischan. Han kanske skolkade från jobbet och hade roligt han med ?

Är tre år sedan jag sprang på en "Bumse i Roslagsskogarna" senast, men dom är nog ute och snurrar emellanåt, handlar kanske rentav om tjyvåkning med tjänstefordonet... :D I allmänhet är småvägarna förskonade från fartkontroller, utom inne på 30-50-sträckor, men förra våren sköt dom för fullt på 70-vägen mellan Rosenhill och Skanssundet, i samband med "Nordiska Trafikkontrollveckan", rena rama undret att vi klarade oss, dom hade fullt på invinkningsfickan och skjutpaus när vi passerade... :p

Var ute på en 30-milsrunda idag och vi kom ifatt en AfricaTwin med topbox, och fick en flashback från MC-mässan i Sollentuna... lät bli köra om, men det var troligtvis falskt larm.. Lägger dock upp en bild från mässan på NorrortsPolisens Africa Twin, och ta det extra lugnt kommande vecka/nästa helg, är väl sådan där "Nordiska Trafikkontrollvecka" igen då...

/B

Bifogat

• polisafrica.jpg
    polisafrica.jpg
    75.4 KB · Visningar: 282
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...