Bilder ifrån årets första ondagsgass med RR

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag och Mr K stack ut redan 15.00 för att lägga upp rutten, efter lite letande så hittade vi konstiga avspärrningar å lite trafikpoliser på 104:an sånt, vi har i år ändrat litet på upplägget, inget bus eller stuntande och alla måste blåsa alkotest innan körningen.

Samling vid pumpen 16.30 och avfärd 17.00, Zilversurfaren har pumptermos med kaffe och hembakta bullar till allihopa i sina 45 liters Krauserpackfickor på touringkawwan.

Vi gick igenom säkerhets rutiner och tränade på flygande bes. Inga slip-on eller miniblinkersar i år om ni ska åka med RR, om allt faller väl ut så byter vi namn redan i vår till TT, Trevliga Touringklubben :tummenupp

Boskens Ducce revirpinkade i Häckeberga, vi körde en långsam och trafiksäker runda idag.

Film kommer ikväll på www.ketogan.com

Bifogat

• 2004_0318_050945AA.JPG
    2004_0318_050945AA.JPG
    66.1 KB · Visningar: 71
  • 2004_0318_064315AA.JPG
    2004_0318_064315AA.JPG
    73.7 KB · Visningar: 137
  • 2004_0318_064331AA.JPG
    2004_0318_064331AA.JPG
    69.1 KB · Visningar: 143
  • 2004_0318_064348AA.JPG
    2004_0318_064348AA.JPG
    69 KB · Visningar: 130
Såg väldigt gemytligt ut :)
Men vad hände med boskens båge???

GSXR1100R skrev:
Samling vid pumpen 16.30 och avfärd 17.00, Zilversurfaren har pumptermos med kaffe och hembakta bullar till allihopa i sina 45 liters Krauserpackfickor på touringkawwan.

QUOTE]

Mötte Zilversmurfer redan 18:15 i Videdal så någon lång runda kunde inte blitt..

Kay skrev:
Såg väldigt gemytligt ut :)
Men vad hände med boskens båge???
Han hade glömt att spänna returpumpen och det gjorde att ventilförgrenaren hängde sig, hela motorblocket sprack och all gammal tjära rann ur, dock hade vi tur eftersom solen sken och vi såg ett par på en bänk som va nytjära, vi smälte ner dom med bakdäcken och lagade spagettimoppen i ett nafs.

GSXR1100R skrev:
Han hade glömt att spänna returpumpen och det gjorde att ventilförgrenaren hängde sig, hela motorblocket sprack och all gammal tjära rann ur, dock hade vi tur eftersom solen sken och vi såg ett par på en bänk som va nytjära, vi smälte ner dom med bakdäcken och lagade spagettimoppen i ett nafs.
du skulle börja med sagostund på tv
detta milleniets Beppe

Napsyl skrev:
Dagens fråga "Vem kan inte börna" :D
Han kan men han ville inte sa han, ett led i vår nya charmoffensiv mot allmänheten, nästa onsdag ska vi klippa gräsmattor åt pensionärer.

Fan vilken tur att jag har en ny Honda gräsklippare då

hmm litta probz o få med den på hojen bara :va

GSXR1100R skrev:
VA??? - DET missade jag :D
...men var är bilderna från buselibus-avrostningen :confused: ...eller tog minneskortet slut på de första fyra bilderna vid kafferepet/ventilförgrenarrepet?

Robz skrev:
VA??? - DET missade jag :D
...men var är bilderna från buselibus-avrostningen :confused: ...eller tog minneskortet slut på de första fyra bilderna vid kafferepet/ventilförgrenarrepet?

Jag har ekologiska batterier i kameran i år, dom räcker inte så länge men dom är miljövänliga, jag väntade på att du skulle slå runt eller nåt men du fegade juh som vanligt.

Nu ska jag dricka lite ekologiskt kaffe med ekologisk mjölk, filmen är intankad och klippning börjas snart.

Napsyl skrev:
Dagens fråga "Vem kan inte börna" :D

:tungan :tungan :tungan
Undrar vem :rofl

nästa onsdagsgass så tycker jag alla visar för (han vill inte att vi visar hans namn så vi kallar han för Mr X ) (Edit: eftersom vissa tyckte att det var stötande med Mr X så skriver vi istället Mr K)
:7peta

AleX skrev:
:tungan :tungan :tungan
Undrar vem :rofl

nästa onsdagsgass så tycker jag alla visar för (han vill inte att vi visar hans namn så vi kallar han för Mr X ) (Edit: eftersom vissa tyckte att det var stötande med Mr X så skriver vi istället Mr K)
:7peta
jag kan inte burna

Bifogat

• burnout2_mrk.jpg
    burnout2_mrk.jpg
    50 KB · Visningar: 55
Måste säga att det såg riktigt mysigt och nice ut när ni körde så fint i följd. Får man så hänger jag gärna på nästa körning.

PuDDy skrev:
Måste säga att det såg riktigt mysigt och nice ut när ni körde så fint i följd. Får man så hänger jag gärna på nästa körning.
Jag tycker mig se slipon och miniblinkers på din avatar, det godkänner vi inte numera inom RR, dessutom måste man vara minst 40 år och köra max 25 kW.

Men om du bakar bullar och serverar med blommigt förkläde på så ska vi fundera på det, men först så måste du avlägga ett körprov på Statoil innan vi tar upp din ansökan på nästa årsmöte....

GSXR1100R skrev:
Jag tycker mig se slipon och miniblinkers på din avatar, det godkänner vi inte numera inom RR, dessutom måste man vara minst 40 år och köra max 25 kW.

Men om du bakar bullar och serverar med blommigt förkläde på så ska vi fundera på det, men först så måste du avlägga ett körprov på Statoil innan vi tar upp din ansökan på nästa årsmöte....

:rofl :rofl :rofl :rofl
Du är bara för gullig micke. och nä du ser inget slipon eller miniblinkers på min avatar. hehe. men jag kanske har något av det. och lite bullar och så kan jag nog bjuda till med. men micke vågar du låna ut ditt blommiga förkläde till mig.
Får väll göra några stoppisar och nån burnout och en liten wheelie i 1:an. är det ok som körprov?

PuDDy skrev:
:rofl :rofl :rofl :rofl
Du är bara för gullig micke. och nä du ser inget slipon eller miniblinkers på min avatar. hehe. men jag kanske har något av det. och lite bullar och så kan jag nog bjuda till med. men micke vågar du låna ut ditt blommiga förkläde till mig.
Får väll göra några stoppisar och nån burnout och en liten wheelie i 1:an. är det ok som körprov?

I körprovet ingår konbana, du måste först över sundet och hämta en kone att runda, sen så rundar du henne och är hon snygg vill jag låna henne i 3 minuter.

[Edit jag vill runda henne först]

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...