Bilder: Hyosung Comet 650

Hyosung och Suzuki inngikk ett teknisk samarbeid i 1979, Hyosung produserer Suzuki modeller for noen asiatisk markeder.

Btw, mycket snygg hoj, grattis!
 
Tack allihopa för alla glada tillrop =). Racing modellen där ser ju riktigt schysst ut. Enligt test jag läst på min nakna så ska toppfarten ligga run 220km/h, och är inte den med kåpår drevad annorlunda så bör det ju vara samma sak där =).
Motorn har 79hk och 73nm vad jag läst, så som sagt, den kåpförsedda blir ju ingen R1'a, men desto mer ovanlig än en sådan =). Än så länge IAF, vem vet, om något år är det kanske fler som åker på budget hoj från Hyosung än r1 =).

Edit: Kollade lite närmare på bilden på "racing" versionen och den verkar ha några trattar eller vad dom kallas i fronten, så det kanske är annan luftburk som är trycksatt på denna så att dom plockar ur några hästar mer ur den, inte helt omöjligt.
 
frekke skrev:
Jag har för mej att Hyosung och Suzuki samarbetade med SV'n men att Hyosung för något år sedan bestämde sig för att göra en egen maskin.


Kräkig avatarbild du har..urk :zpy ..
 
Finns det någon försäljare av R-modellen i Sverige? 220 km/h + kåpor är fullt tillräckligt för mig.
 
Gren skrev:
Finns det någon försäljare av R-modellen i Sverige? 220 km/h + kåpor är fullt tillräckligt för mig.

Jo men det måste väl finnas, såg en annons i bike på den för inte så längesen från nån firma.
 
Gren skrev:
Finns det någon försäljare av R-modellen i Sverige? 220 km/h + kåpor är fullt tillräckligt för mig.

Den jag handlade av lär väl kanske kunna ta hem, vet faktiskt inte. Men om intresse finns kan jag plocka fram deras nummer så att du kan ringa och höra med dom IAF, men det kanske blir lite långt att åka och hämta en hoj, bäst vore om du kan kolla runt lite runt omkring ju.
 
Hur o-coolt "Hyosung" än låter så misstänker jag att i framtiden kommer de vara en av de största på marknaden...
 
Angående vad jag hört så är motorn ursprungen ur en kopia av SV 650. Sen om det är exakt lika eller inte spelar väl inte så stor roll, den verkar ju gå bra iaf ;D
 
Ja precis, jag bryr mig inte så himla mycket om namnet just nu faktiskt. Huvudsaken är ju att hojen går bra och man själv är nöjd med den.
 
Hinkas skrev:
Ja, den där glidaren hade ju minst sagt... udda former =). Men den övre länken ville inte funka för mig :/ Ska in på sidan där och se om jag hittar vad du länkade till =).


ja första är en vanlig naken sv650 men ser bra mycke coolare ut än orginal..
lite rensad o så :yoparty
 
Hinkas skrev:
Det där låter som ett recept jag ska komma ihåg =).
själv sitter jag och funderar, iochmed att detta i stort sätt är en bortadopterad tvilling till SV650.... undrar då om lite häftigare avgassystem passar rätt av, gärna med kolfiber dämpare och sådant smaskens... Det måste grävas mer i =).
Ja, du måste ju skaffa lite ljud till hojen! Det är ju halva upplevelsen.
 
Neb Jones skrev:
Ja, du måste ju skaffa lite ljud till hojen! Det är ju halva upplevelsen.

Ja det var liksom så jag tänkte :tummenupp Man vill ju få ut lite göttigt ljud ur piporna. Får väl se om jag hittar någonting i år eller om man får vänta tills nästa år. Jag kommer nog få många roliga mil även utan slipon i år :banana
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top