BILDER: Gotland Ring 2006-05-26 -- 28

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
valmers skrev:
2206023 Som sagt var, gör dig av med skiten. Att "det blir ju så läckert på bild" är ingenting man uppskattar när man ligger bakom någon flarne som sprutar gnistor bara för att vara frän. Vad som kan hända när järnskrotbitarna släpper ur pucken kan nog alla med endast en gnutta fantasi tänka sig.
Jag kör med dem tills de är slut och håller de bättre än vanliga så blir det likadana igen :)
Låg bakom folk med titanpuckar på Gotland och det störde inte mig iaf.
 
Nogger
Det där var på den gamla goda tiden,
då "morsan" fick tvinga dig att ta av Givi-racket :rofl :rofl :rofl
 
sandstream skrev:
2206371 Jag kör med dem tills de är slut och håller de bättre än vanliga så blir det likadana igen :)
Låg bakom folk med titanpuckar på Gotland och det störde inte mig iaf.
Du kan väl inte på allvar påstå att du har dem för att de håller bättre? :D Jag fick svetsloppor på halsen och det brände till bra. Suger fett och borde vara bannlyst.
 
Neutral skrev:
2206394 Du kan väl inte på allvar påstå att du har dem för att de håller bättre? :D Jag fick svetsloppor på halsen och det brände till bra. Suger fett och borde vara bannlyst.
Nej, jag skrev att jag skulle prova om de höll bättre.
Gå inte så nära när de stora pojkarna svetsar :7peta :D
 
TinaTjejen skrev:
2206063 Huvudsaken är väl att du själv gillar hojen. Inte vad alla andra tycker :mattias

Helt korrekt, och det är så jag resonerar med :)

Dock så kom jag fram till att en RF 900 inte är gjord för banåkning och inte tycker om att pressas hårt i kurvor.

Hojen "bänglade" sig när jag försökte ta kurvorna i lite högre hastighet (kändes som om bakhjulet ville sticka iväg i tangentens riktning hela tiden), och det fick ju ingen negativ inverkan alls på körningen :rolleyes:

Jag lyckades iaf. skrapa fotpinnarna på bägge sidor så lite racing blev det ändå, men jag kommer nog inte att köra mer på bana med den.

Tycker i alla fall att den är kanon att köra på gata med och den tar mig snabbt och smidigt dit jag vill, även i rusningstrafik :)
 
mankan skrev:
...
Dock så kom jag fram till att en RF 900 inte är gjord för banåkning och inte tycker om att pressas hårt i kurvor.

...


Se det som så att det är mer utmaning att snurra runt med ett gammalt bojsänkte till hoj. Det behövs alltid fler medlemmar i 'våga vägra effekt'-klubben.



Vad gäller puckar så har jag Halvarson orginal nu, 200 kr på Johans MC i Göteborg. Riktigt hårda med bra känsla(=nästan inte alls) och, som det verkar, närmast skrämmande livslängd. Rekomenderas!
 
sandstream skrev:
2206409 Nej, jag skrev att jag skulle prova om de höll bättre.
Gå inte så nära när de stora pojkarna svetsar :7peta :D
Tycker också det är rätt störande att ligga bakom en person med dessa. och som jag sagt tidigare kan det knappast vara optimalt för beläggningen.

/N
 
mankan skrev:
2206436 Helt korrekt, och det är så jag resonerar med :)

Dock så kom jag fram till att en RF 900 inte är gjord för banåkning och inte tycker om att pressas hårt i kurvor.

Hojen "bänglade" sig när jag försökte ta kurvorna i lite högre hastighet (kändes som om bakhjulet ville sticka iväg i tangentens riktning hela tiden), och det fick ju ingen negativ inverkan alls på körningen :rolleyes:

Jag lyckades iaf. skrapa fotpinnarna på bägge sidor så lite racing blev det ändå, men jag kommer nog inte att köra mer på bana med den.

Tycker i alla fall att den är kanon att köra på gata med och den tar mig snabbt och smidigt dit jag vill, även i rusningstrafik :)

Justera lite dämpning kanske hjälper då?

sandstream skrev:
2206371
Låg bakom folk med titanpuckar på Gotland och det störde inte mig iaf.
Men MEJ!


:)
 
t-rex skrev:
2206452 Se det som så att det är mer utmaning att snurra runt med ett gammalt bojsänkte till hoj. Det behövs alltid fler medlemmar i 'våga vägra effekt'-klubben.


Det känns som en RF900 har mkt effekt men ganska fattiga chassieprestanda för banåka...

135hk, och om den fortfarande har bästa 0-100 tid enligt bike på 2.5 sekunder så är det ju inte illa pinkat...
 
t-rex skrev:
2206452 Se det som så att det är mer utmaning att snurra runt med ett gammalt bojsänkte till hoj. Det behövs alltid fler medlemmar i 'våga vägra effekt'-klubben.
Jag gjorde mitt bästa förra året men blev nästan vettskrämd när du gasade iväg med urtidsmonstret. Skit va fort!
Å andra sidan fick jag fart på Daysan (nä,det var jag som inte körde bra innan) och började köra ifrån folk på nya 1000-kubikare på söndagen.
 
isse skrev:
2206457 Tycker också det är rätt störande att ligga bakom en person med dessa. och som jag sagt tidigare kan det knappast vara optimalt för beläggningen.
TinaTjejen skrev:
Kanon, två bra skäl till att behålla dem :D
t-rex skrev:
Vad gäller puckar så har jag Halvarson orginal nu, 200 kr på Johans MC i Göteborg. Riktigt hårda med bra känsla(=nästan inte alls) och, som det verkar, närmast skrämmande livslängd. Rekomenderas!
Ska kolla dem när jag sprutat klart :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top