Bilder från SM-finalen i isracing 2010 på Studenternas IP

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Igår var det dags då, finalen i SM i isracing. Per-Olov Posa Serenius hade chansen att ta sitt 21'a SM-guld, 62 år fyllda :Bugar Han vann samtliga sina heat, men i A-finalen fick han stryk av Stefan Svensson från ÖMK Rundbana. Till Posas försvar kan man säga att han körde med en spricka i ena axeln efter en krasch när han blev påkörd på landskampen i onsdags :Bugar

Det var några rejäla vurpor igår också, ambulansen skjutsade iväg minst en till sjukhus, dock har jag ingen aning om hur det gick för dom. Den enda tidning som ens skriver om finalen är Uppsala Nya Tidning, men där står det bara om Stefan, Posa och trean Tommy Flyktman som i ett av heaten lyckades krascha rakt in i start/mål-arrangemanget:
IMG_1452_sm.jpg

Faktiskt jävligt kul att det var över 5000 pers i publiken, trots regn och allmänt surt väder :tummenupp Lite folkfest, även om många nog vare sig vet vem som vann eller vilken sport det egentligen var... Jag hamnade med ett kul gäng som trodde jag var världens bästa fotograf med min stora kamera, och att jag minst kom från UNT. Kul att nån blir impad av min stora utrustning :hihi

Här är några fler teasers, resten finns på www.hoztic.se :)

IMG_1608.jpg

IMG_1649.jpg

IMG_1359.jpg

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...