Bilder från SM-finalen i isracing 2010 på Studenternas IP

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Igår var det dags då, finalen i SM i isracing. Per-Olov Posa Serenius hade chansen att ta sitt 21'a SM-guld, 62 år fyllda :Bugar Han vann samtliga sina heat, men i A-finalen fick han stryk av Stefan Svensson från ÖMK Rundbana. Till Posas försvar kan man säga att han körde med en spricka i ena axeln efter en krasch när han blev påkörd på landskampen i onsdags :Bugar

Det var några rejäla vurpor igår också, ambulansen skjutsade iväg minst en till sjukhus, dock har jag ingen aning om hur det gick för dom. Den enda tidning som ens skriver om finalen är Uppsala Nya Tidning, men där står det bara om Stefan, Posa och trean Tommy Flyktman som i ett av heaten lyckades krascha rakt in i start/mål-arrangemanget:
IMG_1452_sm.jpg

Faktiskt jävligt kul att det var över 5000 pers i publiken, trots regn och allmänt surt väder :tummenupp Lite folkfest, även om många nog vare sig vet vem som vann eller vilken sport det egentligen var... Jag hamnade med ett kul gäng som trodde jag var världens bästa fotograf med min stora kamera, och att jag minst kom från UNT. Kul att nån blir impad av min stora utrustning :hihi

Här är några fler teasers, resten finns på www.hoztic.se :)

IMG_1608.jpg

IMG_1649.jpg

IMG_1359.jpg

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back