Bilder från Skåneendurot 12/10

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
ChaosX körde sin första tävling idag. Plats 17 av 23, slutade han på. Inte illa för en nybörjare, tycker jag... :tummenupp
Korta sträckan var tre varv på 1,2mil var. Långa sträckan gick på fem varv! :eek:
Här e lite bilder...

Bifogat

• starten.jpg
    starten.jpg
    80.8 KB · Visningar: 365
Jag körde också min första tävling i helgen! I lördags i Hallsberg.. "älgjakten"... Man kör i tvåmanna lag.

Vi kom runt 120:e plats av 170 stycken lag som gick i mål...

Alltså 240:e plats av ca 350 startande...

Jag är helnöjd! Har ju bara åkt cross/enduro i knappt en månad...

Nu ska jag bara laga hojen. En liten vurpa resulterade i en trasig framlykta och ett snett styre...

Starten...

Bifogat

• dsc01786liten.jpg
    dsc01786liten.jpg
    128.8 KB · Visningar: 338
Peter klarade sig (nästan) från skador. På tredje o sista varvet klotade han efter en brant uppförsbacke. Meterdjup sandbacke och brist på krafter, gjorde att han kom ur spår och lade sig... Men skam den som ger sig. han hoppade upp och gav järnet igen.

Skaderapport: Blåmärke på överarmen :tummenupp

(Själv satt jag halvt panikslagen, när han inte dök upp där vi satt o väntade. Jag förväntade mig helikopterambulans, blåljus och att någon skulle komma o klappa mig på axeln och säga: -Du, vi har något att berätta.. men tack o lov kpm han helskinnad hem... Förutom allt gnäll om hur trött han var och hur ont han hade ÖVERALLT! Han har dock blivit servad med whisky i ett varmt upptappat bad. Nu väntar bara massagen...hehehehe.... :tuttar :D

exiteme skrev:
ChaosX körde sin första tävling idag. Plats 17 av 23, slutade han på. Inte illa för en nybörjare, tycker jag... :tummenupp
Korta sträckan var tre varv på 1,2mil var. Långa sträckan gick på fem varv! :eek:
Här e lite bilder...

Nästa år SKA jag köra den tävlingen!!!

...och det ska även exiteme, Fixx, Pålle o Bingo göra! Eller...!?

Ojojoj, nu längtar jag ännu mer till ränneslätt och gotland! Nån mer här på forumet som ska dit?

Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

oscar skrev:

HAHAHA....
Njaäää....jag kommer nog att köra barnvagn nästa år, så hojen får vila lite. Jag o Peter ligger i hårdträning igen för att försöka få en liten en... :tummenupp

Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

oscar skrev:

Jag har ingen endurobåge. Börjar bli trött på att inte ha en båge :rolleyes: Du skall förrsten inte snacka med din farsa, du skall övertyga honom :fakta

Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

Bingo skrev:
Jag har ingen endurobåge. Börjar bli trött på att inte ha en båge :rolleyes: Du skall förrsten inte snacka med din farsa, du skall övertyga honom :fakta

Haha... Han bara garvade åt mig o sa ¨Glöm det!¨.
Det är ju bara att byta, eller sälja o köpa annat!

Re: Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

oscar skrev:
Haha... Han bara garvade åt mig o sa ¨Glöm det!¨.
Det är ju bara att byta, eller sälja o köpa annat!
Hehe, han är smart din farsa. Hellre en hel enduro i garaget än en cross som du kör sönder. Det finns inga enduros till salu :fakta Kolla på enduroMX så ser du själv.

Har du inte sett min annons förresten:)

Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

exiteme skrev:
HAHAHA....
Njaäää....jag kommer nog att köra barnvagn nästa år, så hojen får vila lite. Jag o Peter ligger i hårdträning igen för att försöka få en liten en... :tummenupp

Ett par Valium så kan du ställa barnvagnen i depån under rejset!
Annars så finns det ju barnvakt...

Re: Re: Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

Bingo skrev:
Hehe, han är smart din farsa. Hellre en hel enduro i garaget än en cross som du kör sönder. Det finns inga enduros till salu :fakta Kolla på enduroMX så ser du själv.

Har du inte sett min annons förresten:)

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=24761&page=1&s=Sök!&Sort=P&Omr=H&Fab=Alla&E=1&MX=&SM=&OF=&Q=&ps=100&CC=All&H=&P=1&ts=&fs=4&str=

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=22761&page=1&s=Sök!&Sort=P&Omr=H&Fab=Alla&E=1&MX=&SM=&OF=&Q=&ps=100&CC=All&H=&P=1&ts=&fs=4&str=

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=26104&page=1&s=Sök!&Sort=P&Omr=H&Fab=Alla&E=1&MX=&SM=&OF=&Q=&ps=100&CC=All&H=&P=1&ts=&fs=4&str=

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=26151&page=1&s=Sök!&Sort=P&Omr=H&Fab=Alla&E=1&MX=&SM=&OF=&Q=&ps=100&CC=All&H=&P=1&ts=&fs=4&str=

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=26305&page=1&s=Sök!&Sort=P&Omr=H&Fab=Alla&E=1&MX=&SM=&OF=&Q=&ps=100&CC=All&H=&P=1&ts=&fs=4&str=

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?MCSNr=26028&page=1&s=Sök!&Sort=P&Omr=H&Fab=Alla&E=1&MX=&SM=&OF=&Q=&ps=100&CC=All&H=&P=1&ts=&fs=4&str=

Ska jag fortsätta??

Du får ju slänga in en bild på hojen!!!!!

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

oscar skrev:
[B...Ska jag fortsätta??

Du får ju slänga in en bild på hojen!!!!! [/B]
Ok får kvalificera mitt påstående lite. Det finns inga lämpliga enduro till salu inom 30 mils radie. Bild kommer imorgon, samtidigt med våra big air-bilder.

Edit: de bågar du listade upp finns ju på ställen man inte ens vet var de ligger. Södermanland och Västermanland, var ligger det? :D

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

Bingo skrev:
Ok får kvalificera mitt påstående lite. Det finns inga lämpliga enduro till salu inom 30 mils radie. Bild kommer imorgon, samtidigt med våra big air-bilder.

Edit: de bågar du listade upp finns ju på ställen man inte ens vet var de ligger. Södermanland och Västermanland, var ligger det? :D

Jag hämtade hem min R1 från Gävle på 24h så sluta gnäll! :whip

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

oscar skrev:
Jag hämtade hem min R1 från Gävle på 24h så sluta gnäll! :whip
Ja men herre gud, Oscar! Jag annonserar ju allt vad jag kan. Fast jag har bara fått ett idiotsvar hittills.
:hej

Re: Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

oscar skrev:
Ett par Valium så kan du ställa barnvagnen i depån under rejset!
Annars så finns det ju barnvakt...

Hmmm...NÄR jag blir gravid blir det ingen mer endoro. Vill inte riskera att köra omkull eller smacka in i ett träd... Det överlåter jag åt maken :rolleyes:
Men så länge jag kommer upp på hojen, kommer jag att glida omkring på Malmös gator och se coooooool ut :cool:

Dock blir det lite enduro/offroad till helgen. Jag o maken tänkte sticka ut o skrämma svampplockarna lite.... :crash

Re: Re: Re: Re: Re: Bilder från Skåneendurot 12/10

exiteme skrev:
Hmmm...NÄR jag blir gravid blir det ingen mer endoro. Vill inte riskera att köra omkull eller smacka in i ett träd... Det överlåter jag åt maken :rolleyes:
Men så länge jag kommer upp på hojen, kommer jag att glida omkring på Malmös gator och se coooooool ut :cool:

Dock blir det lite enduro/offroad till helgen. Jag o maken tänkte sticka ut o skrämma svampplockarna lite.... :crash

Jag o Pålle ska nog köra på MX-banan i Hörby nästa helg, men när MX-banorna stänger så hänger vi gärna med på en eller annan guidad tur!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph