Bilder från Rörken 20 maj

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ingen mästerfotograf, men spammar på det jag har iaf.

Bifogat

• Aprilia instruktör (Medium).JPG
    Aprilia instruktör (Medium).JPG
    100.1 KB · Visningar: 74
  • Bmw 800 och gs rosa (Medium).JPG
    Bmw 800 och gs rosa (Medium).JPG
    90.4 KB · Visningar: 80
  • bmw gs rosa grupp (Medium).JPG
    bmw gs rosa grupp (Medium).JPG
    66.2 KB · Visningar: 73
  • cbr 600 i rosa (Medium).JPG
    cbr 600 i rosa (Medium).JPG
    59.8 KB · Visningar: 71
  • Bmw speedtripple gröna (Medium).JPG
    Bmw speedtripple gröna (Medium).JPG
    102.7 KB · Visningar: 104
  • bmw rosa grupp (Medium).JPG
    bmw rosa grupp (Medium).JPG
    78.3 KB · Visningar: 79
mera kort

från en solig dag..har döpt korten så gått det går..

Bifogat

• gul grupp (Medium).JPG
    gul grupp (Medium).JPG
    125.6 KB · Visningar: 64
  • gulgrå rs i rosa (Medium).JPG
    gulgrå rs i rosa (Medium).JPG
    86 KB · Visningar: 76
  • intruktör bmw (Medium).JPG
    intruktör bmw (Medium).JPG
    92.4 KB · Visningar: 55
  • Multistrada häng gröna (Medium).JPG
    Multistrada häng gröna (Medium).JPG
    101.9 KB · Visningar: 74
  • multistrada häng gröna 2 (Medium).JPG
    multistrada häng gröna 2 (Medium).JPG
    102.3 KB · Visningar: 100
  • motard gröna (Medium).JPG
    motard gröna (Medium).JPG
    85.3 KB · Visningar: 66
mera ändå..

fyller på lite flera ändå..

Bifogat

• nalberg rosa (Medium).JPG
    nalberg rosa (Medium).JPG
    76.1 KB · Visningar: 58
  • någon bmwmodell i rosa (Medium).JPG
    någon bmwmodell i rosa (Medium).JPG
    85.6 KB · Visningar: 54
  • röd bmw 800 i rosa (Medium).JPG
    röd bmw 800 i rosa (Medium).JPG
    69 KB · Visningar: 51
  • vfr bmw rosa (Medium).JPG
    vfr bmw rosa (Medium).JPG
    70.1 KB · Visningar: 52
  • vtr i action (Medium).JPG
    vtr i action (Medium).JPG
    95.4 KB · Visningar: 53
  • vtr monster rosa 2 (Medium).JPG
    vtr monster rosa 2 (Medium).JPG
    133.5 KB · Visningar: 66
något mer

blev det...

Bifogat

• vtr motard ducati 999 (Medium).JPG
    vtr motard ducati 999 (Medium).JPG
    103.4 KB · Visningar: 75
  • yamma Grå R gröna (Medium).JPG
    yamma Grå R gröna (Medium).JPG
    102.7 KB · Visningar: 102
Ser riktigt trevligt ut det där.
Måste ta mig för och åka dit något tag.

Bra bilder sportlover

Inga vurpor ?

Inga vurpor idag!
Trotts att jag kladdat ner mitt bakdäck med kedjesprej:rolleyes:
Underbart väder och jättekul

Last edited:
Jäkla trevligt det där verkar. Måste åka dit.

Vad pratar vi om för hastigheter på banan?

Är det körning nästa söndag också? Om det är körning, hur bär jag mig åt som ofrälse för att få delta, om möjligt?

Är det körning nästa söndag också? Om det är körning, hur bär jag mig åt som ofrälse för att få delta, om möjligt?
Mig veterligt är det ingen körning nästa söndag men däremot varje måndag mellan 18-22. Det kommer fler söndagar dock men vet inte på rak arm när. Ett tips är att kolla på SMC:s hemsida (www.svmc.se) där de flesta körningar finns listade (http://svmc.se/upload/School/Dokument/Fortbildning 2007.pdf).

Som "ofrälse" är du mer än välkommen!:) Det är först till kvarn som gäller.

Mig veterligt är det ingen körning nästa söndag men däremot varje måndag mellan 18-22. Det kommer fler söndagar dock men vet inte på rak arm när. Ett tips är att kolla på SMC:s hemsida (www.svmc.se) där de flesta körningar finns listade (http://svmc.se/upload/School/Dokument/Fortbildning 2007.pdf).

Som "ofrälse" är du mer än välkommen!:) Det är först till kvarn som gäller.

Tack för inbjudan!

Jag ska förmodligen ändå vara i närheten nästa helg då min flickväns föräldrar bor norr om Uppsala så då tänkte jag förena nytta med nöje om det hade varit körning på Rörken.

nLasse har inte riktigt helt rätt när han säger att det inte är någon körning nästa söndag (27/5). För det är faktiskt en.. En av de roligaste körningarna man kan åka på dessutom.

Men för att du ska få delta så krävs det ett mindre ingrepp.... det är nämligen tjejkörning. Total killdiskriminering bland deltagarna alltså.:tungan

Men att komma dit och spana lite är ju tillåtet. Kanske käka en korv och snacka lite skit i depån. Man vet ju aldrig, om du inte tagit teorikursen tidigare så kan du säkert få sitta med på ett hörn (om det inte är fullt, prio ligger naturligtvis på tjejerna). Då har du det tillgodo när du kommer upp nästa gång.
Edit: såvida inte det är som Titania säger i inlägget nedan.

Jag hade drygt 130 som högsta loggade hastighet utan att pressa för hårt... Man måste ju ta det lugnt med en lånehoj.:rolleyes:

Last edited:

Inga höga alls, jag petar i 2:an och byter aldrig växel, ca 90 på rakan(upp till 105-110 om man passerar någon) det är högsta farten för mig, visst skulle man kunna bena på mer på rakan, men till vilken nytta? det är flytet och kurvorna man vill åt, och där får man man får jobba duktigt, rena gympasset(har alltid med mig extratröja att byta till efter, skönt..), det är valfritt hur aktivt man vill köra:tummenupp.

Last edited:
Jo, man blir betydligt svettigare och tröttare efter ett pass på Rörken jämfört med stor bana. Och vilken träning man får på kurvteknik! :) 11 kurvor per minut om man håller ett halvhyfsat tempo. På ett pass (15 min) ger det 150-160 kurvor. 4 pass per tillfälle ger ca 600 kurvor!!

Mycket träning för en billig peng! Och så dj-a kul!! :tummenupp

nLasse har inte riktigt helt rätt när han säger att det inte är någon körning nästa söndag (27/5). För det är faktiskt en.. En av de roligaste körningarna man kan åka på dessutom.

Men för att du ska få delta så krävs det ett mindre ingrepp.... det är nämligen tjejkörning. Total killdiskriminering bland deltagarna alltså.:tungan

Men att komma dit och spana lite är ju tillåtet. Kanske käka en korv och snacka lite skit i depån. Man vet ju aldrig, om du inte tagit teorikursen tidigare så kan du säkert få sitta med på ett hörn (om det inte är fullt, prio ligger naturligtvis på tjejerna). Då har du det tillgodo när du kommer upp nästa gång.
Ehhh? Är det verkligen det? Är inte det just en av anledningarna till separata tjejkörningar, att slippa värderande (verkliga eller inbillade) ögon från manliga åskådare?

Edit. Inser att diskussionen om tjejkörning är felplacerad och har flyttat den hit: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2952925#post2952925

Möjligt att tjejkörningen återkommer men då i bildform och som egen tråd. :tungan

Last edited:
Citat från Gunsan innan vi skulle smörja våra kedjor: "Nej Lasse! Du ska inte spruta där!! Ge mig så ska jag visa dig hur man ska spruta för att inte få kedjesprej på bakdäcket!" ... :rolleyes:

Men du fick inget kladd på ditt däck med min metod:)

När man gör åt andra gör man rätt och åt sig själv är det ok att klanta för det är ju ändå man själv som får ont av det:näsblod

Men du fick inget kladd på ditt däck med min metod:)

När man gör åt andra gör man rätt och åt sig själv är det ok att klanta för det är ju ändå man själv som får ont av det:näsblod
Påminn mig att jag behöver smörja kedjan i helgen. :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D